Flagtetra forsøg ;-)
Fra : Mogens Dyhre Hansen

Dato : 22-04-01 08:34

Hej

Ja så var der gang i den igen. Min flagtetrahun lagde æg igen selvom det
sidst var i påsken! nu ville jeg se om jeg kunne redde nogle æg fra at blive
ædt denne gang og jeg tog en meter haveslange og et plastikrør(et rør der
har været et murbor i) på en ca. 40 cm. og med den lykkedes det mig faktisk
at hæve en del æg over i en spand hver gang hun smed en stak æg var jeg der
lyn hurtig med min sugerør og det skulle være hurtig for ellers havde de
andre fisk spist dem inden.

Næste problem var så hvordan får man siet dem fra al det vand i spanden og
flytte æg over i et "klækkehus/rugekasse" selvfølgelig i et kaffefilter. al
vandet i spanden igennem i kaffefilter og filter statte jeg fast med et par
tøjklemmer i rugekassen.

Nu går jeg bare at venter på unger igen. de æg der blev lagt i påsken blev
der en unger udaf og den blev ædt imens jeg var på vej ned i klædren efter
et net

--
/Mogens
http://www.svend-bent.dk/ Startsiden med Emneindex, robotsøgning, hitlist,