ordbøger
Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-04 15:25

hej,
kender I andre sites ligesom dette:
http://dictionaries.travlang.com/DanishEnglish/

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk
coach [at] toitsu.dk
anthro-mailen virker ikke mere :)

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 16:00

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> kender I andre sites ligesom dette:
> http://dictionaries.travlang.com/DanishEnglish/

Der findes langt bedre ordbøger, også til MacOS X.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-04 16:09

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Der findes langt bedre ordbøger, også til MacOS X.

jammen jeg syntes ikke der kom så mange sidst jeg spurgte i gruppen her

der er wordtrranslator, http://macupdate.com/info.php/id/773 den får
lidt blandet kritik, og han svarer ikke på mails

så er der den som fra Daniel Eggert lavede og den er vist ikke lovlig

skal havde noget til os9 og os x...

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 16:36

> [...]

> lidt blandet kritik, og han svarer ikke på mails
>
> så er der den som fra Daniel Eggert lavede og den er vist ikke lovlig

Hvad skal du bruge til OS 9?

Jeg har Munksgaards........men de er godt nok gamle.......og på
disketter......du véd, de der firkantede plasticdimser

M., der også har D.Es. hvis du tør......

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-04 17:02

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Hvad skal du bruge til OS 9?
>
> Jeg har Munksgaards........men de er godt nok gamle.......og på
> disketter......du véd, de der firkantede plasticdimser

kan de sendes i en mail ?

> M., der også har D.Es. hvis du tør......

det er mest os 9

men Per R. "pralede" jo med at der var langt bedre
det kan være han har flere bud ?!

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 17:21

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> men Per R. "pralede" jo med at der var langt bedre
> det kan være han har flere bud ?!

Gyldendals Røde findes skam til MacOS - præ OS X.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-04 17:32

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Gyldendals Røde findes skam til MacOS - præ OS X.

de er ikke til at opdrive

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 18:32

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> de er ikke til at opdrive

Sagtens, og det endda helt lovligt.

Det er Textware A/S der har rettighederne, og hvis du kontakter dem
[Rovsingsgade 88, 2200 København K, tlf 33 86 00 77, mobil 35 82 02 95]
kan du få dem til at brænde en kopi til dig. Mod betaling, naturligvis.
300 kroner, hvis jeg ellers husker ret.

I sin tid havde Apple stået for udgivelsen af Mac-udgaven. Uheldigvis
var der en af udvidelserne der kolliderede med en af MacOS udvidelser,
men det kunne klares med ConflictCatcher, nemlig ved at lade dem blive
indlæst i en anden rækkefølge.

Og det drejede sig kun om en udvidelse, der gjorde det muligt i et
hvilket som helst program at markere en tekst, og ved tryk af en
tastekombination få den til at slå ordet [eller ordene] op.

Jeg vil dog gætte på at de fleste kører med en piratkopi af softwaren.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 19:26

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> de er ikke til at opdrive

Michael....det er faktisk dem, jeg har - ikke Munksgaards - i morgen
tidlig kan jeg se, hvilke, der er tale om
M.

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 17:11

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> så er der den som fra Daniel Eggert lavede og den er vist ikke lovlig
>

> skal havde noget til os9 og os x...

Prøv at sende mig en e-mail ...

Og ja, Reply-To virker.
--
Per Erik Rønne

Fra : Michael Holm

Dato : 03-02-04 17:32

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Prøv at sende mig en e-mail ...
>
> Og ja, Reply-To virker.

done

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-02-04 20:00

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Der findes langt bedre ordbøger, også til MacOS X.

Er der nogen som kan anbefale en franskordbog ned oversættelser til eng
eller tysk eller dansk?
Jeg plejer at bruge Sherlock, men det kan ikke styres uden mus, så det
bliver let trættende hvis man skal slå mange ord op, og det skal jeg for
mit fransk er dårligt.

Jonas

Fra : (Per Røn

Dato : 03-02-04 20:25

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Er der nogen som kan anbefale en franskordbog ned oversættelser til eng
> eller tysk eller dansk?

Oxford Hachette Dictionary. Kan fås til MacOS Classic, også på en CD-ROM
med også Oxford Duden og Oxford Spanish Dictionary, og vel at mærke en
hybrid CD-ROM så man også samtidig får til Windows.

Det ser dog ud til at CD-ROMen er udsolgt fra forlaget. Og at
opdateringerne er /Windows only/. Godt at jeg fik købt den i god tid.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jonas Wellendorf

Dato : 03-02-04 21:42

> [...]

> hybrid CD-ROM så man også samtidig får til Windows.
>
> Det ser dog ud til at CD-ROMen er udsolgt fra forlaget.

Ja, det ser ud som om den ikke er til at opdrive.

Jonas

Fra : (Per Røn

Dato : 04-02-04 04:44

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Ja, det ser ud som om den ikke er til at opdrive.

Se dog MessageID i denne tråd:

<1g8lf15.27519cuev8hxN%per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid>

De kan sagtens, mod betaling, brænde en ny CD. Jeg har snakket med dem
personligt.
--
Per Erik Rønne

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-02-04 07:56

Jonas Wellendorf <Jonas@Wellendorf.no> wrote:

> Ja, det ser ud som om den ikke er til at opdrive.
>
> Jonas

Hej.

Jeg har en fornemmelse af at det ikke er på "almindeligt" plan, at I
ønsker at bruge ordbøgerne. For jeg synes selv at jeg har fundet en god
ordbogs site, men ved ikke om det er "nok" til Jer.
Check it out
http://free2read.com/
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : (Per Røn

Dato : 04-02-04 09:40

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Jeg har en fornemmelse af at det ikke er på "almindeligt" plan, at I
> ønsker at bruge ordbøgerne. For jeg synes selv at jeg har fundet en god
> ordbogs site, men ved ikke om det er "nok" til Jer.

Tja, jeg har bifag i engelsk, og er nødt til at bruge de helt store
ordbøger, som desværre kun findes til Windows:

Kjærulf-Nielsen en-da.
Vinterberg & Bodelsen da-en.
Oxford English Dictionary en-en. Sidstnævnte fylder 23 store bind i
bogform, og findes i øvrigt også i en [Classic] MacOS udgave, som jeg
dog ikke har, og som forlængst er udsolgt fra forlaget.

Jeg har tidligere klaret det med VirtualPC, men har nu købt en billig PC
til kanp 4000 kroner. Kombineret med Remote Desktop Connection er det
også muligt at klippe-klistre til Mac'en.
--
Per Erik Rønne