Lille killing
Fra : Jane :o)

Dato : 03-02-04 12:04

Hej igen herinde.

Vores Nancy vokser ikke særlig meget. Hun er så lille og tynd.

Vi giver hende det lilla IAMS købt i dyrehandleren til killinger, hvilket
burde være godt foder.

Hvad ellers kan vi gøre, hvis vi føler hun skal have lidt mere "sul" på
kroppen.?

Hun har fået ormekur - så det er ikke derfor.

Mvh Jane

www.janemark.dk

Fra : Jytte

Dato : 03-02-04 12:07

Jane wrote:
> [...]
> på kroppen.?
>
> Hun har fået ormekur - så det er ikke derfor.

Hej Jane.

Prøv at give hende noget "rigtigt" mad. Kogt kylling, kogt fisk, råt hakket
oksekød med æggeblomme, Kaffefløde er også godt.
Min erfaring med killinger er at de ikke får nok ved at spise tørfoder.
Du kan også prøve at blande dåsemad med majsvælling (til børn), det kan
mange killinger godt lide.

Held og lykke med hende.

Hilsen
Jytte

Fra : Jytte

Dato : 03-02-04 12:15

Jytte wrote:

> [...]
> tørfoder.
> Du kan også prøve at blande dåsemad med majsvælling (til børn), det

Hej igen.

Jeg glemte før.
Hun kan jo have noget med maven eller ondt i halsen. Små killinger kan nemt
få et eller andet, når de skifter hjem. Hvis hun ikke rigtigt vil spise,
ville jeg tage hende til dyrlægen.

Hilsen
Jytte

Fra : Jane :o)

Dato : 03-02-04 18:50

> [...]
> Min erfaring med killinger er at de ikke får nok ved at spise tørfoder.
> Du kan også prøve at blande dåsemad med majsvælling (til børn), det kan

Her i dag gav jeg hende rigtig kyllingekød, og hun spiste på livet løs. Så
syg er hun ihvertilfald ikke. Det lader mere til, at vi har fået os en
kræsen kat, der ikke bare vil "nøjes" med tørfoder, hvilket hun dog spiser -
bare ikke så meget.
Derudover prøver jeg så et andet mærke kattemad.

Vores andre to katte er vilde med IAMS, så de har bare forskellige
"smagsløg" de kære katte - ligesom mennesker...

Mvh Jane

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-02-04 13:41

Hej Jane,

det lyder altså som om et dyrlægetjek ville være en god ide - bare så du er
sikker på at hun ikke har en lurende infektion, der nedsætter appetitten
eller forhindrer hende i at optage næringsstofferne.

Når det gælder foder til ikke-madglade killinger har jeg haft gode
erfaringer med Eukanuba og Specific killingefoder. Plus selvfølgelig diverse
hjemmelavet - kogt kylling med creme fraiche og den slags delikatesser

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 03-02-04 13:41

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
diverse
> hjemmelavet - kogt kylling med creme fraiche og den slags delikatesser

Eukanuba og Iams er samme producent - forskellen ved jeg ikke hvad skulle
være, nogen der kan hjælpe?

Fra : Pernille Scharff

Dato : 03-02-04 13:56

> Eukanuba og Iams er samme producent - forskellen ved jeg ikke hvad skulle
> være, nogen der kan hjælpe?

Spørg kattene *grin*. Iflg min dyrehandler er der mere kød i Eukanuba (det
kan man svjh også se af deklarationen) og mine katte er i hvert fald meget
mere begejstrede for Eukanuba end de er for Iams. Da vores hankastrat var
lille, var han ikke specielt interesseret i mad (mærkeligt!) men vi fik ham
altså i gang på Eukanuba, der tilsyneladende lugter og smager mere
interessant.

/Pernille
www.garion.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 03-02-04 16:03

> [...]
ham
> altså i gang på Eukanuba, der tilsyneladende lugter og smager mere

Hehe, "spørg kattene" ja kunne man da bare det :)
Eukanuba må da også koste mere end Iams så?

Fra : Jakob Thuesen

Dato : 03-02-04 16:12

Det er samme fabrikant, der laver det, men det er 2 forskellige produkter.

Er hvad jeg har fundet ud af via søgning og læsning på nettet.

Vores katte rør fx ikke Iams, men de elsker Eukanuba.

Mvh

Jakob

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 03-02-04 16:36

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> "Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> diverse

> Eukanuba og Iams er samme producent - forskellen ved jeg ikke hvad skulle
> være, nogen der kan hjælpe?

Spørger man Svedsken, er Eukanuba kun noget, der kan spises under protest,
hvis man absolut ikke kan få ordentlig mad. IAMS har derimod altid været
livretten... især med lam.
De er meeeget underlige, de katte.....

Venlig hilsen Dikte
---
www.fadervor.net - den første side på dansk for børn om bøn
www.dikte.dk

Fra : Jokerman

Dato : 04-02-04 01:41

"Jane " <virker@hotmail.NOSPAMcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> kroppen.?
>
> Hun har fået ormekur - så det er ikke derfor.

Da vi fandt Frida var hun meget tynd efter at have været ude i lang tid. Hun
var da ca. 8 uger. Vi fik af dyrlægen anbefalet Hills P/D foder. Det har
virket og hun er nu en sund, stærk og stor kat. Håber du kan bruge dette til
noget. Held og lykke med killingen
Hilsen Jokerman

Fra : Liv Wallentinsen

Dato : 04-02-04 10:42

Jeg vil ikke bruke verken Eukanuba eller IAMS etter å ha lest denne linken.
http://www.pandgkillscom/IAMS. Vet ikke om de andre forprodusentene foretar
lignende tester, men jeg har svært god erfaring med Royal Canins Baby Kitten
for. De har også ett for for Kitten og flere for voksne, men baby kitten er
ikke så hardt å tygge og har etter kattens mening en meget deilig smak.

-liv

Fra : lene

Dato : 05-02-04 16:06

"Liv Wallentinsen"> Jeg vil ikke bruke verken Eukanuba eller IAMS etter å ha
lest denne linken.
> http://www.pandgkillscom/IAMS.

Hejsa, Liv og alle andre her!
Var lige inde og kigge på linket www.iamskills.com
Gud forbarme sig- nej jeg vil heller ikke give mine misser sådan noget.
MVH Lene, Mollie og alle havnem(b)isserne

Fra : Brian Olesen

Dato : 05-02-04 16:31

Hejsa
Husk nu, at bruge din sunde fornuft, når du får serveret noget på et sølvfad
fra Internettet.
Hvem siger at de har ret bare fordi kan præstere en god skrækhistorie?

Brian, som maner til eftertanke.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 05-02-04 16:40

"Brian Olesen" <tester@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sølvfad
> fra Internettet.
> Hvem siger at de har ret bare fordi kan præstere en god skrækhistorie?

Så er vi to (Brian'er)