Vedr. ram typer
Fra : FJeppesen

Dato : 03-02-04 12:01

Hej Alle

Jeg har et spørgsmål jeg længe har haft i mit hoved:
Er der nogle der ved om man kan sætte forskellige ramtyper i det samme
bundkort?
Jeg ved at man ved bundkort der køre med PC100 ram kan man sætte PC133 ram
i, men kan man gøre det samme ved f.eks. PC2100 og f.eks. PC3200? Jeg er
godt klar over at man muligvis ikke kan udnytte den hastighed der er på den
hurtigere stang, men vil den overhovedet virke i et bundkort der er beregnet
f.eks. til en PC2100 stang?

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen

Flemming Jeppesen
E-mail: info@fj-multiservice.dk

Fra : Karsten Madsen

Dato : 03-02-04 13:28

>... kan man gøre det samme ved f.eks. PC2100 og f.eks. PC3200?

Normalt ja.

Fra : FJeppesen

Dato : 04-02-04 07:35

Hej Karsten

Tak for svaret

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-02-04 12:26

> [...]
> hurtigere stang, men vil den overhovedet virke i et bundkort der er beregnet

Jeg bruger Samsung PC2700 RAM i Asus P4G8X Deluxe, der kun understøtter
PC2100 (de kostede det samme). Det fungerer helt fint og med hurtigste
ram-timings.

- Lene
http://piv.nu/