Vildkat
Fra : Mads E. Husted

Dato : 03-02-04 11:18

Hej

Jeg har problemer med vildkatte, de spiser at min kats med svinder over det
hele og bidder og krasser hvis man nærmer sig?

Så ¨jeg vil gerne vide hvad loven siger om vildkatte? Om man må skyde dem
hvis de befinder sig på ens grund eller ej, og når katte værnet ikke har,
kunne fange dem om man så må/kan gøre?

MVH
--
Mads

Fra : Axelgaard

Dato : 03-02-04 11:22

"Mads E. Husted" <Mads.husted@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvis de befinder sig på ens grund eller ej, og når katte værnet ikke har,

Pas på med at nævne noget om at skyde katte i denne NG - du risikerer at
blive flået levende :)
Jeg synes nu hellere at du skal anskaffe dig en mår-fælde. Harald Nyborg,
eller så er det BauHaus, har en til 129,- så vidt jeg husker. Det har vi
gjort hos mine forældre engang, den blev fanget i løbet af første nat.

Fra : Helle

Dato : 03-02-04 11:30

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> eller så er det BauHaus, har en til 129,- så vidt jeg husker. Det har vi
> gjort hos mine forældre engang, den blev fanget i løbet af første nat.

Hvad gør man så med katten når den er fanget i den mårfælde?? er du sikker
på det er vildkatte og ikke nogen der bor hos nogle mennesker?

Mvh Helle

Fra : Mads E. Husted

Dato : 03-02-04 11:56

Ja jeg sikker, de kom en efter en først var den en, så et en måned uger
efter var der 2 og nu er der 5 og nu vil jeg altså ikke have dem mere efter
de spiser og skider i foderet. De er fyldt med lopper ud har store knopper
og ja ser ikke du til at de har haft en ejer og jeg tror ikke at nogen har
smidt dem ind til mig.

MVH
--
Mads

Fra : Jytte

Dato : 03-02-04 11:43

Mads E. Husted wrote:
> [...]
> dem hvis de befinder sig på ens grund eller ej, og når katte værnet
> ikke har, kunne fange dem om man så må/kan gøre?

Har du kontaktet kommunen om de har en ordning med indfangning af vilde
katte?
Hvis ikke, så kontakt Kattens Værn om en indfangning.

Hilsen
Jytte

Fra : Helle

Dato : 03-02-04 13:17

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message

> [...]
> katte?
> Hvis ikke, så kontakt Kattens Værn om en indfangning.

Ja jeg siger det samme. Det tyder bestemt på at det er vilde katte. Prøv tal
med kommunen eller politiet om hvad du må og ikke må.

Mvh Helle som godt forstår du er træt af det

Fra : Mads E. Husted

Dato : 03-02-04 13:37

Okey, det gør jeg tak for svarne