BG NetBank
Fra : Søren - 6000

Dato : 02-02-04 21:11

Er der nogen der ved om BG Netbank er klar til Mac OSX. Jeg har spurgt i den
lokale afdeling, men de vidste det ikke.

Jeg mener at have læst noget om at Danske Bank har lavet en løsning for
nylig. Danske Bank og BG bank kører vidst på samme system, da de jo er samme
firma.

Søren

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 02-02-04 23:31

Søren - 6000 wrote:
> [...]
> nylig. Danske Bank og BG bank kører vidst på samme system, da de jo er samme

Hej Søren!

Både GB og Danske gebyrbank skulle have OS X netbank klar inden længe.
Der testes pt. på løsningen for begge banker......

HLM

Fra : Morten Lehrmann

Dato : 03-02-04 07:17

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> writes:

> Både GB og Danske gebyrbank skulle have OS X netbank klar inden længe. Der
> testes pt. på løsningen for begge banker......

Til hvilke browsere?

Mvh
Morten

Fra : DogX

Dato : 03-02-04 15:30

"Søren - 6000" skrev d. 02-02-04 21:11 dette indlæg :
> [...]
for
> nylig. Danske Bank og BG bank kører vidst på samme system, da de jo er

Hej Søren

Efter hvad jeg ved, så er det kun Jyske Bank, som understøtter
Macintosh. Hvis BG og Danske er på banen med noget til Mac, så går de i
hvert fald meget stille med dørene. Bedste råd for hurtigt svar. Send en
mail til banken og spørg om, hvornår de forventer at være klar til
Macintosh.

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 03-02-04 16:30

DogX <DogX.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
> hvert fald meget stille med dørene. Bedste råd for hurtigt svar. Send en
> mail til banken og spørg om, hvornår de forventer at være klar til

Hej til alle med Danske Bank kan jeg fortælle at jeg igennem 2 uger har
deltaget i en Safari løsning og det fungerer, dvs, der er lige kommet et
lille problem med den nye opdatering til 1.2 og java, men jeg regner med
det bliver løst i løbet af kort tid.
-- mvh Erik
Erik S KBH 2400
fjern et 0 i mailadressen ved svar

Fra : DogX

Dato : 03-02-04 17:08

"Erik Skovgaard" skrev d. 03-02-04 16:30 dette indlæg :
> [...]
et
> lille problem med den nye opdatering til 1.2 og java, men jeg regner

Hej Erik
Er der lange eller korte udsigter til Danske Bank har en løsning klar.
Og kommer det til at kan virke som Jyske Bank. At du kan "komme" i
banken et hvilket som helst sted i verden, bare du har adgang til
internettet.

MVH
DogX

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 03-02-04 17:24

> [...]

> Og kommer det til at kan virke som Jyske Bank. At du kan "komme" i
> banken et hvilket som helst sted i verden, bare du har adgang til

Det jeg kan sige er at jeg har brugt den med os "panther" 10.3.2 og
Safari, og det har fungeret, og du kan logge dig på fra hele verden vil
jeg tro da der ikke skal downloades noget til maskinen, der bliver jo
genereret et nyt "password" hvergang du skal på. Har ingen erfaring med
Jyske B så om det er sammenligneligt er mig uvidst.
tidshorisonten er et gæt, men det er tæt på vil jeg tro, måske en uge
eller to.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-02-04 16:33

mac100@os.dk (Erik Skovgaard) writes:

> [...]
> deltaget i en Safari løsning og det fungerer, dvs, der er lige kommet et
> lille problem med den nye opdatering til 1.2 og java, men jeg regner med

Gider du melde tilbage, når det bliver løst? Er det noget der er
kommet officielt, som Danske Bank vil understøtte?

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 03-02-04 17:04

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Gider du melde tilbage, når det bliver løst? Er det noget der er
> kommet officielt, som Danske Bank vil understøtte?

Ja, den skulle have været på gaden imorgen svjv. men det skal tilføjes
at det er en løsning med ActivCard, og ja jeg skal nok give besked her i
gruppen.

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-02-04 17:29

> [...]

> hvert fald meget stille med dørene. Bedste råd for hurtigt svar. Send en
> mail til banken og spørg om, hvornår de forventer at være klar til

Jeg mener at de banker der har bec (bankernes edb-central) som
netbankleverandør, virker med MacOSX. Det skal dog være en nyere
javaversion.
Selv har jeg lige opgraderet til java 1.4.2, og det blev lidt anderledes
af det. Pålogning til Arbejdernes Landsbank (gennem Safaris nyeste
version) tager undertiden lidt længere tid end før; man sidder 20
sekunder og glor på en næsten hvid skærm med en fejlmelding om at den
ikke kan vise log-på-vinduet, men tålmodighed lønner sig, og pludselig
er man inde. Og derefter virker det.
Men jeg tror ikke Arb. Landsbank officielt "understøtter" MacOSX. (Det
virker bare som regel ...)
Et eller andet sted burde der være en liste over hvilke banker der får
netbank via bec.

v.h
Martin
v.h
Martin

Fra : Michael Petersen

Dato : 03-02-04 17:44

Martin Petersen wrote:

> [...]
> virker bare som regel ...)
> Et eller andet sted burde der være en liste over hvilke banker der får

Prøv at gå på mediamac.dk og søg på 'netbank' - så finder du både artikler
om at Danske er på vej samt den eftersøgte liste over Mac-kompatible banker.
Listen er faktisk lang efterhånden og jeg ved at flere allerede er kommet
til. (F.eks. min lille lokalbank, Nørresundby bank, har for nylig fået en ny
og rigtig god Mac-komp. netbank). Der er vist en 30 stykker efterhånden.

Mvh, Michael Petersen

Fra : Christian Bech

Dato : 04-02-04 18:45

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> Jeg mener at de banker der har bec (bankernes edb-central) som
> netbankleverandør, virker med MacOSX. Det skal dog være en nyere
> javaversion.

Det er korrekt. Vestjyskbank.dk kører upåklageligt på 10.2.8 opdateret
med en Java 1.4

--
Christian

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 06-02-04 22:45

som lovet kommer her lidt nyt om Danske Bank og Safari, dette er klippet
fra Macnyt hvor Jan Dalsgaard, Aktiv Data der også er betatester har
skrevet følgende: