Polen???
Fra : support@bk6.dk

Dato : 02-02-04 19:37

Jeg har fået følgende mail:
Jeg har gengivet det herunder - svar kan sendes direkte eller her i gruppen,
jeg vil så sende det videre, da jeg ikke ved om spørgeren vil have sin
mailadresse anbragt her.
Jeg søger oplysning om der er nogen der har kendskab til hvor i Polen man
kan søge efter sine forfædre. Jeg har prøvet ambassaden herhjemme, kontakte
en polsk adresse, de katolske præster i Maribo, MEN ingen har gidet svare -
der nu snart gået et år hvor jeg kontaktede disse instanser.
Jeg forsøger at finde tilbage til navnene Antczak og Karpinski-familierne,
jeg ved hvornår de er kommet til Danmark og fra hvilke byer de kommer i
Polen, men hvordan kommer jeg baglæns videre ?????
Chris Gade Oxholm Sørensen - www.brotherskeeper.dk

Fra : aafe

Dato : 02-02-04 20:34

http://www.polishroots.com/genpoland/index.htm

http://www.rootsweb.com/~pollubel/

http://www.geocities.com/Heartland/Estates/6587/Poland.html

http://hum.amu.edu.pl/~rafalp/GEN/plgenhp.htm

http://www.geocities.com/SiliconValley/Haven/1538/Polishpg.html

http://polishproject.hypermart.net/

http://www.cyndislist.com/poland.htm

Fra : Lennart Frederiksen

Dato : 02-02-04 21:13

Hej Gruppe

Jeg har i Familien en der bærer navnet Karpinski og som iøvrigt også forsker
i slægten i Polen
bla. August Karpinski født 15 oktober 1816 i Olivia i Polen død 30 april
1879 i Zoppot Schmierau

Lennart
Skanderborg

Fra : Ove C. Kronborg

Dato : 03-02-04 01:32

Jeg ved, at man før kommunismen i Polen førte kirkebøger i de katolske
sogne, så mon ikke det var en idé at starte med at skrive til pågældende
kirkesogn?
Ove

Fra : Jytte Skaaning

Dato : 07-02-04 00:01

Der findes en rigtig god hjemmeside

www.maxpages.com/poland

Jeg har to efterlysninger: Klima i Polen og Welusz i Ukraine - lagt ind på
PolandBorderSurnames

Med venlig hilsen

Jytte

Under et Polensbesøg i 1999 har jeg set kirkebøgerne tilbage til slutningen
af 1700-tallet i den lokale præstegård (det er en landsby 25 km øst for
Krakow). Kirkebøgerne kan også være afleveret til Ærkebiskoppen i Krakow.
Det her drejer sig om den kataolske kirke.

Mon ikke mormonerne har mikrofilmet en hel del polske arkivalier ligesom i
Danmark.