Mail/Panther-DS
Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-04 13:30

Hej....

Jeg er klar over, at Mail - for nogle af Jer - allerede i Jaguar, lavede
unoder ved at vedlægge en ressourcefil, DL..eller DS.....eller sådan
noget, MEN det problem har jeg aldrig været udsat for.

Før nu.

Efter min meget grundige installering af Panther i december måned, er
Mail begyndt på det pjat.

Så hvis nogen kan huske, hvordan man bliver den "dims" kvit, hører jeg
gerne om det....

Det er liiiiiiiiidt belastende at skulle forklare Windowsbrugere, at det
er en ressource-fil, de bare skal overse........og det var jo fint i Mac
OS X, 10.2.8 (og tidligere), hvor den IKKE viste dem......

Så er der en indstillingsfifling, der kan afhjælpe dette
irritationsmoment?

På forhånd tak fra
Morten

Fra : Peter Ursin

Dato : 02-02-04 14:56

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

> Så er der en indstillingsfifling, der kan afhjælpe dette
> irritationsmoment?

Vælg vedhæft fil, og sæt dernæst kryds i feltet "Windows friendly" så skulle
du være udeover det problem.

mvh
Peter

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-04 15:10

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> [...]
> meddelelse

> Vælg vedhæft fil, og sæt dernæst kryds i feltet "Windows friendly" så skulle

Hej Peter...........ikke forstået -
M, der er lidt tungnem

Fra : Jonas Voss

Dato : 02-02-04 15:33

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Så er der en indstillingsfifling, der kan afhjælpe dette
> irritationsmoment?

Inde i mail:

Edit -> Attachments -> Always send windowsfriendly attachments

--
~/j

Fra : morten

Dato : 02-02-04 17:25

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Inde i mail:
>
> Edit -> Attachments -> Always send windowsfriendly attachments

Jamen, det handler jo ikke om attachments......?......det er også ved
tekst?
M.

Fra : Morten

Dato : 02-02-04 15:33

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Så er der en indstillingsfifling, der kan afhjælpe dette
> irritationsmoment?

fra menulinien:

Rediger -> Billlag -> Send altid bilag der kan åbens i windows

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : morten

Dato : 02-02-04 17:27

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> fra menulinien:
>
> Rediger -> Billlag -> Send altid bilag der kan åbens i windows

Jo tak, Morten......men som sagt - det er jo også ved alm. tekst.....og
har ikke noget med attachments at gøre...?????

M.

Fra : Morten

Dato : 03-02-04 00:14

morten <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Jo tak, Morten......men som sagt - det er jo også ved alm. tekst.....og
> har ikke noget med attachments at gøre...?????

Så må du beskrive dit problem mere præcist.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 08:09

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Så må du beskrive dit problem mere præcist.

Prøver
Når jeg sender en mail til en PCbruger med teksten.....tak for
sidst.....f.eks.

så er der ved modtagelsen hos PCbrugeren en fil vedhæftet. Filen hedder
noget med DS eller DL og kan ikke åbnes.

Jævnfør en tidligere diskussion om samme emne har jeg ladet mig
overbevise om, at det er en ressourcefil af en slags, men mit
Mailprogram under Jaguar gjorde IKKE sådan, så derfor var jeg ikke så
opmærksom på diskussionen dengang.

Det gør Mail nu.....og det er med sikkerhed noget, der er kommet med
installeringen af Panther, for jeg har datoen på den mail, der gjorde
det første gang, og det var lige efter Pantherinstallationen.

Den gør jo som sådan heller ikke noget, men den forvirrer PCbrugerne

M.

Fra : Jonas Voss

Dato : 03-02-04 12:50

In dk.edb.mac, fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com wrote:

> [...]

> så er der ved modtagelsen hos PCbrugeren en fil vedhæftet. Filen hedder
> noget med DS eller DL og kan ikke åbnes.

De eneste filer jeg er stødt på på OS X der hed noget med DS er usynlige
filer, og har noget med ikonernes placering at gøre. Kunne du evt. få
det præcise filnavn oplyst fra en af dine PC-brugende modtagere?

> [...]
> overbevise om, at det er en ressourcefil af en slags, men mit
> Mailprogram under Jaguar gjorde IKKE sådan, så derfor var jeg ikke så

Hvis du bare sender almindelig tekst (altså plain text, og ikke rtf)
bliver der ikke sendt andet end rå tekst. Hvordan er dine indstillinger
i 'Compose' (ved ikke hvad den hedder på Dansk, men det er
indstillingsikonet med et stykke papir og en blyant)? Mit ser således
ud:

<http://itu.dk/people/jcv/usenet/mail.png>

Og jeg har aldrig haft problemer med mails til PC-brugere.

> Det gør Mail nu.....og det er med sikkerhed noget, der er kommet med
> installeringen af Panther, for jeg har datoen på den mail, der gjorde
> det første gang, og det var lige efter Pantherinstallationen.

Jeg oplevede det heller aldrig med Mail før Panther, men det kan være
pga. nogle indstillinger.

BOFH-excuse: Recursivity. Call back if it happens again.

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 14:48

> Jeg oplevede det heller aldrig med Mail før Panther, men det kan være
> pga. nogle indstillinger.

OK Jonas - tak......det eneste, jeg synes lyder af noget, er RTF/TXT
muligheden - så jeg har nu ændret den indstilling til TXT istedet for
RTF........så må jeg se, om det hjælper....

Jeg kan jo ikke huske, hvordan indstillingerne var i Jaguar, hvor jeg
ikke havde problemet.

Hej fra
M.

Fra : Morten

Dato : 03-02-04 18:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshudenhintosh.com> wrote:

> Den gør jo som sådan heller ikke noget, men den forvirrer PCbrugerne

Det er ikke dit mac.com billede der vedhæftes?

Fra : Morten Lind

Dato : 03-02-04 19:30

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det er ikke dit mac.com billede der vedhæftes?

Se, det var da et kreativt bud, men Morten - hvordan skal jeg tjekke
det?

Jeg mener, de kan jo ikke åbne det - og mit .Mac-billede er et .jpeg og
ikke det underlige .DS/.DL?
M.

Fra : David Blangstrup

Dato : 03-02-04 19:32

On Tue, 3 Feb 2004 19:30:01 +0100, Morten Lind wrote
(in article
<1g8li2m.eoprgaww20s0N%fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com>):

> [...]
> det?
>
> Jeg mener, de kan jo ikke åbne det - og mit .Mac-billede er et .jpeg og

Jamen mon ikke der er en .DS store fil med dit .Mac billede. Prøv at tage det
væk, så skal du bare se løjer!

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende