Fejl på TDC router
Fra : Kurt

Dato : 22-04-01 07:16

Fik ADSL fra TDC i torsdags, men intet fungerer, kan godt pinge router
o.s.v. men den vil ikke tildele computeren en ip adresse, efter mange opkald
og så endelig i aftes havde jeg tid kl. 18 til en samtale med en tekniker
fra TDC, men hvad var svaret.

TDC's udlevere router SpeedStream 2601 har fejl i sig, de kan på nuværende
tidspunkt ikke sige noget fra TDC hvornår de får løst problemet, måske skal
vi alle have en ny router fra dem. Dårligt at sælge et produkt som ikke er
gennemprøvet.

Den eneste løsning her og nu er, hent raspppoe på den tyske hjemmeside,
(http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/) installer det, du skal lige tygge
dig igennem en engelsk vejledning. Derefter kan du koble din router fra, og
sætte stikket fra din computer til modemet fra TDC (det er en midlertidig
løsning, som ikke byder på sammenkobling af flere maskiner) Efter at du så
har installeret raspppoe og dets ppp kort, så kalder du op via det, og det
virker godt.

Jeg er nu online via ADSL, men kun p.g.a. at dette lille program.
Skulle så blive kontaktet af TDC når de har fundet en løsning.....

Håber det måske kan hjælpe nogen i samme situation, da de siger hos TDC, at
mange har dette problem i disse dage.

har nogen nogen andre løsninger, hører jeg gerne om det.

Hilsen Kurt

Fra : Troels Müller

Dato : 22-04-01 14:46

Nu har jeg hentet RASPPoE og sat det op, installeret PPP protekollerne og
lavet dial-up forbindelsen men når jeg så connecter til TDC får jeg bare
beskeden at den ikke kan finder serveren!

Har du nogen ide om hvad der er galt, hvad gjorde du på din computer?

Hilsen Troels Müller
Tlf: 26704329

Fra : Verner

Dato : 22-04-01 16:56

On Sun, 22 Apr 2001 15:46:25 +0200, "Troels Müller"
<troels.m@get2net.dk> wrote:

>Nu har jeg hentet RASPPoE og sat det op, installeret PPP protekollerne og
>lavet dial-up forbindelsen men når jeg så connecter til TDC får jeg bare
>beskeden at den ikke kan finder serveren!

Det er formentlig det samme smøleri som jeg var udsat for.

De havde sat mig op til en forkert protokol (PPPoA) - troede sørme at
de stadig solgte ATM-løsningen !! (NE-1)

En supporter klarede det på få minutter..

mvh
Verner

Fra : Troels Müller

Dato : 22-04-01 17:36

Sikkert nu er det bare det at deres såkaldte HOTLINE ikke har nogle
supporter ledige før end på Onsdag. Juhuu sikken en hotline!

Har nu stadigvæk problemer med RASPPoE er der nogen der kan hjælpe?

Fra : Lars Henrik Nielsen

Dato : 25-04-01 21:37

Hej Troels,

Jeg har selv fornyligt været igennem den samme trælse mølle hos TDK med en
NE2 løsning som ikke ville koble op. Jeg kunne pinge routeren men der blev
ikke tildelt WAN addresse. Routerens log fortalte tydeligt at den ikke kunne
etablere en PPPoe connection til serveren. TDC sendte mig derefter RASPPoe
driveren til mit ethernet kort, men resultatet var sådan set det samme idet
jeg bare fik besked på at der ikke var en service/server der svarede.

Det viste sig at min forbindelse var blevet etableret i et gammel rack på
centralen og ifølge TDC kunne denne forbindelse ikke understøtte PPPoe. De
flyttede mig derefter til et nyt rack hvorefter alt nu virker (også
routeren).

Fra : Troels Müller

Dato : 27-04-01 09:20

Har fået det til at virke, godt nok ikke med routeren endnu, men kun gennem
RASPPoE. Men nu kan jeg da komme på.

Fra : Christen Stephansen

Dato : 27-04-01 16:23

Lær at quote!

/Christen Stephansen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 27-04-01 23:28

Jeg har nøjagtig samme problem!

Jeg fik installeret ADSL d. 25 og allerede inden teknikkeren var gået igen,
havde han givet udtryk for, at det var lidt underligt at modemet ikke havde
en stabil grøn "Sync" diode.

"Nå! Du ringer bare til bredbåndsupporten hvis der er problemer kammerat" og
så smuttede han.

Da jeg så havde fået installeret skidet, virkede det selvfølgelig ikke. Jeg
fattede knoglen og ringede, i alt 5 gange til TDC og fik en sludder for en
sladder, uden at blive en skid klogere på hvad de ville gøre ved det.
Til sidst blev linien dog fejlmeldt og jeg fik at vide at de behandlede
fejlmeldninger inden for 12 timer.

Torsdag d. 26 ringede jeg igen for at følge udviklingen og fik at vide alt
der var fejl på centralen.
De "garanterede" at det ville være i orden fredag d. 27, altså inde for de
12 timer som de havde lovet!

Jeg kom hjem fredag aften og lortet virkede stadig ikke. Jeg ringer til TDC
igen, for at få en forklaring.
Det første jeg fik at vide var at de stadig var i gang med fejlretningen
(kl. var ca. 18.30)

"Nå! Er jeres teknikkere ikke taget på weekend endnu" spurgte jeg og fik
svaret: Joww...det tror jeg nok!
Så spurgte jeg hvad der var sket med de 12 timers behandlingstid de havde
lovet, men det blev benægtet at være TDC procedure. "bla. bla. bla... det
bliver ikke før mandag! og her ende historien.

Så hvis det hele skal holde stik, så virker det da heller ikke mandag!
Tirsdag skal de alle ud og drikke bajer da det er 1. maj og onsdag skal de
klø hinanden i røven...

Det er for amatøragtigt TDC... TAG JER SAMMEN

Fra : Christen Stephansen

Dato : 28-04-01 01:41

<SNIP>

De 12 timer ved jeg ikke hvor du har fra, men det holder ingen steder hjemme
i fejlprocedure på ADSL-produkter fra TDC Internet. Standard-serviceaftalen
lyder på maximum 3 dage. Har du NetExpres kan du kun have standard
serviceaftale.

/Christen Stephansen

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 28-04-01 13:00

De 12 timer har jeg fra 2 supportere fra bredbåndssupporten!
Hvis det ikke TDC procedure skal de sgu ikke sige det!

Fra : Christen Stephansen

Dato : 28-04-01 15:53

> De 12 timer har jeg fra 2 supportere fra bredbåndssupporten!
> Hvis det ikke TDC procedure skal de sgu ikke sige det!

Det har du så ganske ret i.

/Christen Stephansen

Fra : Kurt

Dato : 22-04-01 19:37

Husk at de to øverste grønne lamper og den nederste skal lyse grønt.
Havde samme problem med at den ikke kunne finde serveren. Først viste det
sig at der var noget galt med mit password, hvilket supporteren rettede, og
så skal du huske at kun lade din netledning gå fra computeren og lige til
modemet, ikke gennem router eller hub.

Så virkede det hos mig, nu er jeg på hele tiden, desværre Troels har jeg
ikke mere teknisk viden om hvad der kan være galt hos dig.

Venlig hilsen Kurt

Fra : Troels Müller

Dato : 22-04-01 20:40

Har gjort alt det du siger, mit sidste bud er også at der er noget galt med
mit passeword, tror du det kan betyde noget at de ikke er online registret
endnu?

Ked af du ikke kan hjælpe mig mere, men tak for hvad du viste nu er jeg da
kommet lidt længere.

Fra : Kurt

Dato : 23-04-01 18:40

Hej igen Troels.

Jeg forsøgte nu sidste gang med routeren, da det irriterede mig at det ikke
ville virke.

Så jeg satte alle ledninger til igen, som beskrevet i den sparsomme manuel,
resatte den som beskrevet på side 7.

Dernæst gik jeg ind i opsætningen under netværk, det er jo lidt forskelligt
fra 98 og 2000 som jeg anvender.

Men her satte jeg:

IP adressen til 192.168.1.50 (eller hvilket nummer din computer skal have)
det sidste tal er valgfrit efter nr. 1 som jo er adressen til routeren.

Subnetsmasken hedder 255.255.255.0

Standardgateway 192.168.1.1

Primær DNS 194.239.134.83

Sekundær DNS 193.162.153.164

Og derefter kaldte jeg routeren op, ved at skrive 192.168.1.1 i min browser
som beskrevet på side 3.

Så gik jeg ind i WANstatus og sagde forbind og derefter opdater, og vups, så
var jeg på, det virker bare nu,

Håber det kan hjælpe dig.

Venlig hilsen Kurt

Fra : Cyberdog

Dato : 22-04-01 12:35

Det kender jeg ikke noget til, jeg sidder på med den router som du siger har
fejl i sig. I starten ville min heller ikke give en WAN IP fra sig (altså
kalde op) men jeg ringende ind og supporteren resatte min linie og vupti, så
var der gang i bæstet..

Cyberdog

Fra : Dan Nathan

Dato : 29-04-01 20:50

Jeps - jeg fik min NE2 1024/256 kbps her i mandags. Jeg ringede med det
samme, da jeg hurtigt konstaterede at min uploadstream, svarede til en
128kbps forbindelse's...
Ingen af teknikkerne fra TDC Internet kunne hjælpe mig over telefonen, de
havde ingen ide om hva problemet skyldtes, men de ville få en teknikker til
at ringe til mig onsdag.

Han ringede så og jeg blev informeret om en fejl på routeren: Speedstream
2601 - nemlig at den halverede ens upstream og det var et kendt problem de
arbejdede på, dog var det ikke alle der led under det. Jeg fik at vide det
var noget Speedstream også arbejdede på.

Det tog jeg teknikkerens ord på og ringede til Efficient Networks der levere
routerne til TDC. De havde aldrig hørt om problemet og forklarede at de
leverede til mange ISP'ere i andre lande, problemfrit - en mulig løsning på
TDC's problem kunne være deres egne PPPoe protekoller der fejlede....Det
virkede umiddelbart ret logisk for mig, da det kun var en begrænset del af
NE2 brugerne der havde problemet.

Jeg ringede da til TDC igen og spurgte om ikke de kunne give mig en 512 kbps
upstream, hvis routeren halverede - så at jeg rent faktisk ville få, det jeg
reelt havde betalt for.
Det ville de gerne gøre, men jeg ville selvfølgelig blive faktureret
derefter. På det tidspunkt var jeg ved at være ret træt af TDC's såkaldte
support, så jeg ringede til en af mine venner der arbejder som hardware
mekanikker og som har været med til at teste NE2 sidste sommer.

Han sendte mig et ligende program som TDC havde tilbudt, til at gå undenom
routeren - bortset fra, at stikket fra modemet skulle i min switch og ikke i
min netkort via. et rj45 crossoverkabel. Det gav mig så den fordel at alle
de computere, jeg installerede programmet på tilsluttet min switch, fik
deres egen IP på samme hostmask.
Og nu virker min upstream også fint - min pingtid er endag faldet, klart nok
da den ikke går over routeren mere.

- Dan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 04-05-01 12:57

"Dan Nathan" <dan@najs.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> routerne til TDC. De havde aldrig hørt om problemet og forklarede at de
> leverede til mange ISP'ere i andre lande, problemfrit

Vedkommende du har snakket med hos Efficient har ikke været ordentligt
informeret.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen