indhegning til små killinger
Fra : Battlefield´s

Dato : 02-02-04 12:37

Hej
Jeg har problemer med, at holde mine to 4 ugers siameserkillinger inde i den
primitive indhegning jeg har lavet i et hjørne af stuen. De render ud ligeså
hurtigt som jeg putter dem ind igen.
Hvordan skal jeg lave den? Det duer ikke med hegn eller andet, som de kan
klatre i, de er nogle rigtige små Houdinier.
Jeg vil helst ikke have dem i hele stuen før de er lidt ældre, selvom de er
søde når de sidder midt på gulvet og kigger på en af hundene. Killingen er
ikke større end deres snuder
På grund af moderen er det udelukket at lukke dem ind i et andet rum.
Nogle ideer? Jeg har hørt om nogle, der havde lavet en indhegning af
plastplader, men jeg ved ikke hvordan.
Hilen Vibeke

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 02-02-04 12:46

> [...]
> På grund af moderen er det udelukket at lukke dem ind i et andet rum.
> Nogle ideer? Jeg har hørt om nogle, der havde lavet en indhegning af

Jeg bruger et aflagt udstillingsbur. Der er 3 lange ender, og 2 korte. Det
kan kombineres på alle mulige måder. Også til f.eks bare at spærre af i en
dør.
De voksne kan sagtens komme over, og man har stadig god kontakt med
mislingerne
Når de er klar til at komme ud af kassen, vender jeg den på hovedet og
sætter siderne fra udstillingsburet op omkring. Gradvis bliver området gjort
størrer. Så får de hele værelset, blot med tremmer for døråbningen og til
sidst er de over_det_hele *G*... der bruger jeg så udstillingsburet til at
spærre min computer inde. Der er simpelthen så mange ledninger... og alt for
interessant for bette mislinger.....

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Nina Søgaard

Dato : 02-02-04 13:28

Hej.

Du kan også tage en flyttekasse eller lignende, sprætte den op så du har
alle siderne og så klipse det sammen.
På den måde kan du faktisk lave en forholdsvis stor indhegning til dem.

Venlig hilsen

Nina Søgaard.

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-02-04 13:34

On 02/02/04 12:36, in article 401e3687$0$28529$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,
"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
> På grund af moderen er det udelukket at lukke dem ind i et andet rum.
> Nogle ideer? Jeg har hørt om nogle, der havde lavet en indhegning af

Desværre kan jeg ikke finde billederne af min "kravlegård", men jeg bruger
faktisk en hvalpe-kravlegård. Om nogle uger vil du kunne se billeder af den
i funktion
Mvh Camilla
--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Luna dc

Dato : 02-02-04 13:48

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> On 02/02/04 12:36, in article
401e3687$0$28529$ba624c82@nntp01.dk.telia.net,

Da vores hund var hvalp lavede vi en kravlegård af plexiglas, Det er
rimeligt pænt og ikke så tung.
Vi lavede rammer af tynde lister, satte glaset i og monterede haspe på alle
rammerne, på den måde kunne vi haspe pladerne fra hinanden og bruge en eller
to som plade for en dør fx. eller til at lukke af i et hjørne.
(Vores hvalp kravlede også i tråd).

M.V.H. Bodil

Fra : Camilla Baird

Dato : 02-02-04 14:27

> [...]
> faktisk en hvalpe-kravlegård. Om nogle uger vil du kunne se billeder af den

Jeg har fundet et system på nettet, der minder om det, jeg bruger -
http://www.kw.dk/bure.htm
Billeder af deres typer: http://www.kw.dk/HVALPEGAARD2.GIF ,
http://www.kw.dk/HVALPEGAARD3.GIF , http://www.kw.dk/HVALPEGAARD.GIF
min skærm er billederne meget mørke