iTunes - ingen lyd
Fra : (Per Røn

Dato : 02-02-04 11:19

Når jeg sætter en audio CD ind i min G4, starter iTunes automatisk op,
men jeg kan ikke høre nogen lyd, selv om jeg starter afspilningen [kan
ses at det sker], og selv om jeg:

1. Kan høre lyd fra højttalerne når jeg booter.
2. Højttalerne er sat på max lydstyrke både på Mac og på højttalere.
3. Højttalerne afspiller lyddelen når jeg sætter en DVD ind [Wagners
»Siegfried«].

Opstår når jeg førsøger at få lyddelen på min PC til at virke; jeg har
først i fredags fået købt højttalere til den. Og så må jeg jo
kontrollere efter på mac'en også.
--
Per Erik Rønne

Fra : (Per Røn

Dato : 02-02-04 11:29

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Opstår når jeg førsøger at få lyddelen på min PC til at virke; jeg har
> først i fredags fået købt højttalere til den. Og så må jeg jo
> kontrollere efter på mac'en også.

Problem løst. iTunes indeholder også en volumenkontrol, så der var hele
/tre/ volumenkontroller at indstille:

Mac'ens på menulinien.

Højttalerns.

Og iTunes ;-(.
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-04 13:34

Per Rønne <per.ronne@doesnt.work.spam.filter.invalid> wrote:

> Problem løst. iTunes indeholder også en volumenkontrol, så der var hele
> [...]

Hej Per - du kender godt den fede equalizer i iTunes, ikke....Man får
meget bedre lyd ved at indstille den selv..
M.

Fra : (Per Røn

Dato : 02-02-04 15:09

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> du kender godt den fede equalizer i iTunes, ikke....Man får
> meget bedre lyd ved at indstille den selv..

Næh, den kender jeg ikke, og normalt sender jeg lyden ud gennem mit
stereoanlæg [med fem sæt højttalere i dagligstue, sovekammer,
badeværelse, spisekøkken og spisestue/kontor .

Min dvd-afspiller og vhs-båndoptager, ja selv hoved-tv'et, er skam også
tilsluttet stereoanlægget.

Gad i øvrigt nok vide hvad Nielsen-familien fra Krøniken ville have sagt
til at en enlig i 2004 havde hele fire fjernsyn. Dagligstue, sovekammer,
spisekøkken og spisestue/kontor. Der er for lidt plads i badeværelset,
og jeg tvivler også lidt på om et fjernsyn ville kunne have tålt
vanddampene ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Morten Lind

Dato : 02-02-04 15:20

> [...]

> spisekøkken og spisestue/kontor. Der er for lidt plads i badeværelset,
> og jeg tvivler også lidt på om et fjernsyn ville kunne have tålt

*LOL* - den første knap i højre side nederst - med de tre blå streger -
er equalizeren.......brugte selv en tolv-bånds equalizer og et
to-oktavts fodsæt, da jeg var aktiv bassist i midten af
halvfjerdserne....da Fender lavede båndløse bas´er.......
M.