saving private ryan format spørgsmål
Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-02-04 21:27

jeg er ved at sætte mig ind i alt det med formater og har et ? til SPR.
på min region 1 med DTS står der at den er 1,85:1 - på alle andre udgaver er
den 1,78:1 - jeg ved
hele skærmen fyldes ud og derfor må 1,78:1 være det rigtige format - det jeg
så er nysgerrig efter at vide er: er det tal der står på min en trykfejl,
eller er den på nogen måde zoomet eller andet skidt i forhold til de
andre? - man vil jo helst have den bedste udgave og kan jeg få en hvor der
er mere af billedet eller lign. vil jeg da have det. Evt. et link hvor der
står noget om SPR udgivelsen og det forkert oplyste format - jeg vil da
rigtigt gerne vide om der er forskel på min og den nye danske DTS udgave
rent billedmæssigt - jeg vil have den bedste forstås.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bengt Are Granhus

Dato : 01-02-04 21:38

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> skrev i melding
> [...]
> rigtigt gerne vide om der er forskel på min og den nye danske DTS udgave
> rent billedmæssigt - jeg vil have den bedste forstås.

Her er en liste over formatene på de forskjellige DVD utgivelser
http://us.imdb.com/title/tt0120815/dvd

Forøvrig er SPR originale kinoformat 1.85:1 (35mm og 16mm på noen av
kampscenene)
På min Norske utgave er aspectratio oppgitt til 1.78:1, kanskje fordi den er
kuttet fordi den skal være optimalt justert for 16:9 fjernsyn, som har en
aspectratio på 1.77:1. Men uansett den store forskjellen fra 1.78:1 til
1.85:1 er ikke så stor at det gjør noe. Så din SPR region1 har altså det
korrekte aspectratio iflg IMDB.
--
http://www.dvdprofiler.com/mycollection.asp?alias=bentyman

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-02-04 15:14

> [...]
> aspectratio på 1.77:1. Men uansett den store forskjellen fra 1.78:1 til
> 1.85:1 er ikke så stor at det gjør noe. Så din SPR region1 har altså det

ok tak for din hjælp - jeg er ved at sætte mig ind i de forskellige
formater - der er alligevel lidt at rode med - bedst som man tror man ved
alt om noget, så er man alligevel ikke helt stensikker