Meget blod ved endetarmsåbningen
Fra : Helle

Dato : 01-02-04 17:27

Hejsa.

Jeg har lige fået et meget grimt chock. Emil havde en hel del blod hængende
bagi og det var nærmest slimet og "langt" i det. Helt friskt rødt. Jeg
fjernede det med lidt papir men kunne se det ligesom piplede lidt frem igen
fra endetarmsåbningen! Emil har altid haft dårlig mave og han får KUN Hills
i/d som holder afføringen rimelig fast. Til morgen da han var på bakken
stank det rigtig hæsligt og det er jo ret underligt når han INTET andet får
end sit tørfoder. Jeg tænkte ikke videre over det før jeg nu så alt det blod
bagi. Kan det hænge sammen med at han nogengange får nogle raserianfald på
Sylvester? ellers har Emil været rimelig stille i dag men ikke noget jeg har
bidt så meget mærke i da han også har haft et krudtet lege-anfald hvor han
hoppede glad rundt.

Vi har prøvet mange forskellige typer foder og medicin i samråd med dyrlægen
i al den tid vi har haft Emil og i lang tid har vi som sagt kun kørt på
Hills i/d tørfoder som har virket ret fint. Han har fået ormekur, penicilin,
bynyrebarkhormon, vaccination osv. Jeg er bange for han fejler et eller
andet alvorligt.?...jeg er virkelig bange lige nu!

HJÆLP MIG! Hvad skal jeg gøre?

Dyrlægen har før forsøgt at stikke en lillefinger op i endetarmen på ham
(med masser af glidecreme) for at mærke hvordan det var lige inden for (pga.
den tynde og slimede afføring) men han kunne slet ikke komme så meget som en
mm ind fordi Emil strammede sådan til. Så længere kom vi ikke med det på det
tidspunkt for så gik vi over til i/d.

Håber på hurtigt svar.

Mvh en bange Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk

Fra : Lene Hansen

Dato : 01-02-04 17:42

Jeg har to "hittebørn" fra i sommers, og som jeg har skrevet om et andet
sted, så har jeg haft problemer med at de også havde en del blod i deres
afføring. Og det kunne både være rent klart blod men også slimet som det du
har set.

Jeg tror altså at det er meget "normalt" at katte med lidt sarte maver kan
have blod i deres afføring af og til, specielt hvis de også kommer udendørs
og fanger mus m.m.

Orm kan også give blod i afføringen. Men det kan også være noget betændelse
eller lign. Jeg ville nu tage en snak med en dyrlæge, men virker katten ikke
syg, så tror jeg ikke du behøver at være så bekymret.
Mine to har aldrig virket syge, selvom der var ret meget blod i deres
afføring af og til, men de har haft problemer med tynd mave.
Men da de blev kastreret sagde jeg det til dyrlægen (havde før talt med dem
om dette problem). Begge katte blev tjekket for alvorlige sygdomme, og der
blev intet fundet galt. Men det underlige er at de ikke har haft blod i
afføringen siden, men jeg har glemt at få spurgt dyrlægen om han har gjort
noget særligt ved dem. Han havde nemlig ikke tid da jeg hentede kattene og
det var en klinikdame, der udleverede dem.

Lene

Fra : Helle

Dato : 01-02-04 17:52

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> wrote in message
> [...]
> noget særligt ved dem. Han havde nemlig ikke tid da jeg hentede kattene og
> det var en klinikdame, der udleverede dem.

Tak for dit svar. Emil var PROPPET med orm for lidt over et år siden da jeg
fik ham. Han kom fra et skrækkeligt sted og var meget tæt på døden pga.
undervægt. Hans afføring har altid haft et ekstremt fæl stank! Emil har
aldrig været udekat og fanger derfor ikke mus og han får KUN sit i/d
tørfoder. Har talt med dyrlægevagten som siger jeg skal komme med Emil i
morgen og så må de sq lave en kikkert eller røngten undersøgelse af hele
hans system indeni.

Mvh Helle

Fra : Lene Hansen

Dato : 01-02-04 18:19

Jeg kan lige sige at mine to kattes afføring også stank forfærdeligt i den
periode. De blev også fundet som meget små udsultede, radmagre og fyldt med
lus og lopper. Mine har fået en ormekur 3 gange og de er nu godt at halvt
år. Og de stortrives, glade, velnærede og er små "tykke" katte.

Lene

Fra : Helle

Dato : 01-02-04 18:44

> [...]
> lus og lopper. Mine har fået en ormekur 3 gange og de er nu godt at halvt
> år. Og de stortrives, glade, velnærede og er små "tykke" katte.

Min birma er også godt i stand og pelsen er flot. Han leger men sover også
meget. Han spiser fint. Kan man godt bare nå til den konklusion at hans mave
bare ér dårlig? vi har som sagt prøvet en MILLION ting!
Jeg har ikke set orm hverken hos ham eller Sylvester men bør jeg give en
ormekur alligevel?

Mvh Helle

Fra : Lene Hansen

Dato : 01-02-04 20:04

Mon ikke det er som med katte som hos mennesker - der er bare nogen, der har
en sart mave. Jeg selv har også en sart mave, så hvorfor skulle et dyr ikke
kunne have det?!
Især mine perserkatte, har ekstrem sarte maver. Der skal så lidt til før de
får tynd mave.

Lene

Fra : Helle

Dato : 01-02-04 20:51

> [...]
ikke
> kunne have det?!
> Især mine perserkatte, har ekstrem sarte maver. Der skal så lidt til før

Det kan godt være....nu prøver jeg at give ham Aloe Vera juice i lang tid -
har netop bestilt det her på nettet. Håber det virker.

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 21:31

In article <401d58ac$0$95020$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
<mail@FJERNhellenielsen.dk> wrote:

> Det kan godt være....nu prøver jeg at give ham Aloe Vera juice i lang tid -
> har netop bestilt det her på nettet. Håber det virker.

Det håber jeg også

Fra : Helle Larsen

Dato : 01-02-04 23:46

> [...]
> >

> Det kan godt være....nu prøver jeg at give ham Aloe Vera juice i lang tid -
> har netop bestilt det her på nettet. Håber det virker.

Jeg ved IKKE, om katte må få det, men GRØN MINT-ThE er GODT for sarte
maver hos MENNESKER. Dels for generelt sarte maver, dels mod opståede
"onder" af flere slags. Spist forkert, spist for meget, spist noget, som
er lidt dårligt med mere.

SÆRDELES og ALDELES godt. Og beroligende. Og man sover godt.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 21:30

In article <401d4d8e$0$27458$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
> [...]

> kunne have det?!
> Især mine perserkatte, har ekstrem sarte maver. Der skal så lidt til før de

Raiku Sarvå mente at : hvis katten under opvæksten har haft
maveproblemer, det behøver ikke at være noget alvorligt, men f.eks.
flere smådiaréer, så kan tyktarmens evne til at opsuge væske tage lidt
skade. Det betyder til daglig bare, at katten drikker lidt mere for at
kompensere. Men hvis der kommer bare lidt ekstra belastning på maven,
småinfektioner, foderskift el. lign, så har sådan en kat meget større
risiko for at få problemer som dem vi løb ind i.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 18:15

In article <401d28d8$0$95041$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> Hills i/d tørfoder som har virket ret fint. Han har fået ormekur, penicilin,

Hvis han har en sart mave, har den da også været en del igennem
Da Donna havde tyktarmskatar var en del af problemet netop, at vores
tidligere dyrlæge ikke kunne finde ud af hvad katten fejlede, så hun
fik skiftet foder en masse gange - hvilket nok forværrede det hele.
Penicillin er også rigtig godt til at smadre maven..
Har du prøvet med ZooLac (levende mælkesyrebakterier, kan være meget
effektivt ved diarre)? Og - blod ser altså meget dramatisk ud.. en
lille smule kan se ud af en hel masse.
Jeg har jo som sagt haft held til at kurere en tyktarmskatar med Aloe
Vera - og der var både diarre og blod, og jeg var også alvorligt bange,
så jeg forstår dig godt.
Det kan selvfølgelig være tusind ting - men Aloe Vera er ufarligt, så
du kunne jo prøve?
Donnas sygehistorie + doseringerne kan du se her, hvis du har lyst:

http://siamis.com/Helse/aloevera.html

Fra : Helle

Dato : 01-02-04 18:46

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> wrote in message

> [...]
>
> http://siamis.com/Helse/aloevera.html
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Ja blod ser voldsomt ud og derfor går jeg nemt i panik. Kæresten og jeg har
netop været oppe og skændes helt vildt om det her! Ja foderskift kan smadre
maven men i knap et halvt år har han fået i/d hvilket har gået ret fint. Men
pludselig går det galt igen - det svinger meget. Aloe Vera vil jeg meget
gerne prøve for zoolac virker ikke hos Emil - dog elsker han det hvor
får jeg fat i det Aloe Vera henne og hvad koster det?

Mvh Helle

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 19:05

In article <401d3b6a$0$95020$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Helle
> [...]

> gerne prøve for zoolac virker ikke hos Emil - dog elsker han det hvor
> får jeg fat i det Aloe Vera henne og hvad koster det?

Jeg gik sgi også i panik da det var værst - især fordi vores dyrlæge
var et stort ? Troede både katten havde kræft og meget andet. Raiku
Sarvå fik mig heldigvis helt ned på jorden igen
Nu kan jeg jo ikke vide om din kat fejler det samme - jeg kan bare høre
at det lyder ret meget som det jeg har oplevet, og det skulle være en
ret almindelig sygdom. (Har senere undret mig over at vores "gamle"
dylæge ikke kendte den)
Aloe Vera skulle ikke kunne gøre skade, så det kunne være værd at
prøve...

Hvis du søger på "Forever Living" (producenten) vælter det frem med
hjemmesider og net-butikker Der er også adskillige dyrlæger der
forhandler det.

Prøv f.eks. her:
http://www.webwitchshop.dk/

du skal have fat i det her produkt:

http://makeashorterlink.com/?O2C924347

Det er en stoor dunk, desværre. Men virker det ikke kan du få pengene
tilbage indenfor tre mdr.

Doseringen + hvad du skal være opmærksom på og kan forvente, kan du se
på min hjemmeside om Donna og mavekataren (den ligger også på
www.dk-fritid-dyr-kat.dk )

Vi krydser fingre