Wrong Paper size
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-02-04 13:26

Fik Panther installeret i går. Alle personlige indstillinger ønskes
bevaret Netværk osv. fungerer. Men så kommer den gamle kending:

Wrong papersize, f.eks. ved udskrivning af mail.

Alle indstillinger for dokumentet og for printerindstillinger siger A4.
Jeg udskriver med en PS 4/600, der er sat til netværket med Asanté
Adapter. Og det har fungeret fint til nu.

Hvor er fejlen?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 01-02-04 16:53

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> Jeg udskriver med en PS 4/600, der er sat til netværket med Asanté
> Adapter. Og det har fungeret fint til nu.

Samme OS, samme printer, intet problem!

Jeg lavede en "ren" installering med formattering af harddisken.

Prøv at gå ind i Systemindstillinger, Udskriv & Fax og indstil
papirstørrelse og standardprinter.

I dialogen til Sidelayout i programmerne er der en lille skønhedsfejl
ved PS 4/600: Der angives en papirstørrelse som "A4 (beskxxret)", hvor
der i stedet for xx er et kvadratrodstegn og en "bullet". (MacSOUP vil
sende dem som UTF...)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-02-04 19:37

Thorkil Olesen <slet.dette.thorkil.og.dette@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> ved PS 4/600: Der angives en papirstørrelse som "A4 (beskxxret)", hvor
> der i stedet for xx er et kvadratrodstegn og en "bullet". (MacSOUP vil

Jeg kan ikke lige se den fejl, som du beskriver. "A4 beskåret" kan jeg
huske fra Classic-tiden.
Mit problem i dag løste sig, da jeg trak papirskuffen ud og skubbede den
ind igen. Så væltede det pludselig ud med det sidste døgns
printbestillinger.
Dejligt at høre, at vi er flere, der stadig kan bruge gode, gamle
4/600.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 19:35

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> Hvor er fejlen?

Er din assanté dims sat til at A4 som standart?

Jeg har iøvrigt oplevet samme problem når jeg har printet til min
LW4/600 fra windows (via cups printserveren i OSX). Har du valgt den
rette PDD til printeren?

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 01-02-04 21:15

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Er din assanté dims sat til at A4 som standart?
>
> Jeg har iøvrigt oplevet samme problem når jeg har printet til min
> LW4/600 fra windows (via cups printserveren i OSX). Har du valgt den
> rette PDD til printeren?

Jeg er ikke bekendt med, at dimsen, der helt nøjagtigt hedder "Asanté
Talk", kan konfigureres. Den har ingen knapper og ingen software. Man
kan mig bekendt ikke se på computeren, at den findes. Jeg mener, at den
bruges til at bilde computeren ind, at den er direkte forbundet til
printeren med et netværkskabel.
Men som sagt andetsteds rettede problemet sig, da jeg trak skuffen ud og
ind.

Før OS X kunne der være programmer, der havde svært ved at fatte, at man
ønskede A4 som standard. Så skulle man i LW8 holde skiftespor nede, når
man klikkede OK for at gemme indstillingerne i Sidelayout Gennemgående
virker det mere smidigt nu. Ingen savner vel at skulle gå i
Vælger/Chooser for at skifte printer. Her var Mac OS 9 med forlov bagud
for Windows.
Jeg tager min PB med i skole og sætter den til det Windowsbaserede
netværk. Den finder straks de lokale printere. Og jeg kan printe på
Xerox-kopimskinen ved at skrive dens IP-adresse.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Morten

Dato : 01-02-04 23:52

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg er ikke bekendt med, at dimsen, der helt nøjagtigt hedder "Asanté
> Talk", kan konfigureres. Den har ingen knapper og ingen software.

Det kan den, softwarten findes på Assantés hjemmside (OS9) - Jeg har
selv samme setup.

> Man kan mig bekendt ikke se på computeren, at den findes. Jeg mener, at
> den bruges til at bilde computeren ind, at den er direkte forbundet til
> printeren med et netværkskabel.

Ja, det er en Appletalk bro mellem localtalk og ethertalk

> Men som sagt andetsteds rettede problemet sig, da jeg trak skuffen ud og
> ind.

Jep men kommer det igen ved næste udskrivning?

> [...]
> ønskede A4 som standard. Så skulle man i LW8 holde skiftespor nede, når
> man klikkede OK for at gemme indstillingerne i Sidelayout Gennemgående

Printeren kan osse konfigureres til A4 som standart, mener at sw
dertil hedder "Apple Printer Utility-PPC"

> Ingen savner vel at skulle gå i Vælger/Chooser for at skifte printer.

næppe.

> Her var Mac OS 9 med forlov bagud for Windows.

Helt bestemt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-02-04 00:21

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det kan den, softwarten findes på Assantés hjemmside (OS9) - Jeg har
> selv samme setup.

Jeg fandt stedet og har hentet nogle vejledninger, men kunne ikke lige
se en software (det er også sent nu). Og så dimsen så min sandten sit
eget brugerforum.

> Ja, det er en Appletalk bro mellem localtalk og ethertalk

> Jep men kommer det igen ved næste udskrivning?

Nej. Det ser ud til at ordne sig.

Venlig hilsen

Ove Steen