S: Bedste bundkort (basta)
Fra : Billy Bob

Dato : 01-02-04 13:10

Hej Gruppe

Hvis man skal have et super bundkort(det bedste) uanset prisen hvilket skal
man så vælge.

Vh
Jan

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-02-04 13:16

Billy Bob <friis13@yahoo.com> wrote:
> Hej Gruppe
>
> Hvis man skal have et super bundkort(det bedste) uanset prisen
> hvilket skal man så vælge.

Til hvilken processor?

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-02-04 13:51

Billy Bob wrote:

> Hvis man skal have et super bundkort(det bedste) uanset prisen
> hvilket skal man så vælge.

LOL - det kommer sgu an på hvad du vil bruge det....
Spil, Autocad, Server, eller?

I min verden er et super bundkort et kort der kan tage xeon cpuer
Min det kniber lidt med AGP slots

- Peter

Fra : Mikkel

Dato : 01-02-04 14:36

Peter Lykkegaard wrote:

> LOL - det kommer sgu an på hvad du vil bruge det....
> Spil, Autocad, Server, eller?
>
> I min verden er et super bundkort et kort der kan tage xeon cpuer
> Min det kniber lidt med AGP slots

Så skal du have fat i et 7505 baseret bundkort, det har ALT hvad hjertet kan
begære.
Se her:
http://www.tyan.com/products/html/thunderi7505.html
http://www.supermicro.com/PRODUCT/MotherBoards/E7505/X5DAE.htm
http://www.iwillusa.com/products/ProductDetail.asp?vID=150&CID=91

Jeg har selv Tyan kortet, og det spiller MAX.

Mikkel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-02-04 16:15

Mikkel wrote:

> Så skal du have fat i et 7505 baseret bundkort, det har ALT hvad
> hjertet kan begære.

Øv, hvorfor gjorde du nu det
Savlet tapløber jo ned over mit keyboard det eneste der bremser mig er
prisen
Man kan sgu stakke 4 stks 875/865 kort til den pris

Damn, udvidet ATX ... - kan de proppes i et "alm" dektop kabinet?

- Peter

Fra : Mikkel

Dato : 01-02-04 19:29

Peter Lykkegaard wrote:

> Øv, hvorfor gjorde du nu det
> Savlet tapløber jo ned over mit keyboard det eneste der bremser mig er
> prisen
> Man kan sgu stakke 4 stks 875/865 kort til den pris

Ja og så har du ikke set det værste endnu

> Damn, udvidet ATX ... - kan de proppes i et "alm" dektop kabinet?

Desværre, det kræver et specielt stort kabbinet og en lidt speciel
strømforsyning.
Det hele er forklaret her:
http://www.3ware.dk/catalog/product_info.php?cPath=40&products_id=97&osCsid=951a8b5d5bf10278d7f0e2c9e879e69f

Mikkel

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 03-02-04 00:08

> Desværre, det kræver et specielt stort kabbinet og en lidt speciel
> strømforsyning.

Jeg har et (noget mindre, med i875 chipset) serverboard fra Intel. Det er
også lavet til EPS-strømforsyning, hvilket er 8-bens og 24-bens stik i
stedet for 4-bens og 20-bens stik.
Jeg blev lidt overrasket, da jeg så dette, og skrev til et tidligere
praktiksted, om de hurtigt kunne hjælpe mig med en passende
strømforsyning. Det viste sig så, at langt de fleste af denne type
boards kører på almindelig strømforsyning - og at det også godt kan
det i følge Intel.
Mon det er samme tilfælde på dette board?

- Lene

Fra : Mikkel

Dato : 03-02-04 02:17

Hej Lene
Lene Skov Mikkelsen wrote:

> [...]
> strømforsyning. Det viste sig så, at langt de fleste af denne type
> boards kører på almindelig strømforsyning - og at det også godt kan

Næppe særlig stabilt !!

> Mon det er samme tilfælde på dette board?

Du skal have en EPS strømforsyning 8 + 24 pins. Og så anbefaler de oven i
købet at man skal købe en EPS med 6 pin AUX power connector hvis man vil
bruge et AGP Pro grafikkort. Og jeg siger dig, man kan godt mærke det på
el-regningen hvis man bare lader den stå tændt i døgndrift

Mikkel

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-02-04 12:33

> Næppe særlig stabilt !!

http://intel.com/design/servers/s875wp1-e/index.htm?iid=ipp_srvr_mthrbds+s875wpie_srvr&#productspec
fortæller:
---
Power Requirements
Power Supply   ATX 12V- or EPS 12V-capable
---
Serveren har kørt over al forventning i de ca. 2 uger, vi har haft den. I
følge praktikstedet skulle 80% af disse boards køre med almindelig
strømforsyning.

> [...]
> bruge et AGP Pro grafikkort. Og jeg siger dig, man kan godt mærke det på
> el-regningen hvis man bare lader den stå tændt i døgndrift

Onboard 8MB grafikkort er ganske fint til serverbrug! Og en server plejer
man nu at lade stå i døgndrift. Heldigvis er el-regningen ikke min
hovedpine.

- Lene
http://piv.nu/

Fra : Mikkel

Dato : 04-02-04 12:59

Lene Skov Mikkelsen wrote:

> [...]
> plejer
> man nu at lade stå i døgndrift. Heldigvis er el-regningen ikke min

Ok, jeg udtalte mig om tyan 7505 baseret workstation motherboards (mit
eget), du om 875 server board.

Mikkel

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 04-02-04 13:50

Fra : Dr.Ralph

Dato : 09-02-04 07:26

Hey Mikkel, jeg har lige købt denne PSU, som jeg vil bruge de næste par år -
og planlægger at anvende den sammen med mit kommende Xeon 64 bit system til
foråret. Indtil jeg køber dette, så skal den virke i mit alm. 32 bit system.

Er denne EPS PSU OK - den kan klare op til 660 ÆGTE watt, og den er IKKE
helt billig - måtte vente 3 uger på den, da Zitech er eneste forhandler af
den i DK og de skulle have den sejlet hjem fra Asien først, da den ikke er
lagervare:

http://www.enermax.com.tw/eg851ax-vh.htm

--
Kind Regards/venlig hilsen
Dr.Ralph

Fra : Mikkel

Dato : 09-02-04 10:39

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> IKKE helt billig - måtte vente 3 uger på den, da Zitech er eneste
> forhandler af den i DK og de skulle have den sejlet hjem fra Asien

Hej Doc.

Jeg har selv overvejet samme PSU. Tyan har den stående på deres liste over
anbefalede PSU'er så den kan da vist ikke blive bedre.
Så skal du vel have 2 stk af de nye Xeon med 1 Mb third level cache ?

Hilsen Mikkel

Fra : Dr.Ralph

Dato : 10-02-04 06:37

> [...]
> anbefalede PSU'er så den kan da vist ikke blive bedre.
> Så skal du vel have 2 stk af de nye Xeon med 1 Mb third level cache ?

Nu må vi se.......

Rart at vide det er en OK PSU - faktisk er den så vild og overgearet, at det
er svært at drive en eneste anmeldele af den op på nettet - den eneste jeg
fandt, var konklusionene at denne Enermax 851 PSU med 660 watt var så vild,
at den kun er beregnet til kæmpe servere og professionelle - det gjorde
udslaget for mig - den måtte jeg bare have :)

Den vejer 1 ton - selvom den udvendige skal er af ren aluminium :)
Har hørt at de indvendige spoler er guld-belagt for bedre ydelse.

Den kostede mig den nette sum af 2.395 kr - nok de færreste der vil give det
for en PSU :)

Fra : Martin Johansson

Dato : 01-02-04 18:21

"Mikkel" <mlausten(REMOVE)@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.iwillusa.com/products/ProductDetail.asp?vID=150&CID=91
>
> Jeg har selv Tyan kortet, og det spiller MAX.

Disse er nu også ganske nice.
http://www.tyan.com/products/html/thunderk8spro.html
http://www.tyan.com/products/html/thunderk8w.html

Der er AGP på K8W.

Fra : "

Dato : 01-02-04 23:02

Tjaaa - tjooo - hvis ikke man kan nøjes med noget bedre, er det vel "Godt
Nok"... *S*

Mvh.

John.

Fra : Billy Bob

Dato : 02-02-04 07:13

Bundkortet skulle kunne yder optimalt til en processor på min 3.2 og skal
kunne bruges til spil, cad, og andre store grafiske opgaver.

Vh
Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-02-04 15:38

"Billy Bob" <friis13@yahoo.com> wrote in message
> Bundkortet skulle kunne yder optimalt til en processor på min 3.2 og skal
> kunne bruges til spil, cad, og andre store grafiske opgaver.

ABIT AI7

Prøv at kikke på de reviws der er på nettet

- Peter