Billede slideshow
Fra : news.tele.dk

Dato : 01-02-04 09:39

Hej

Hvordan laver man et billede SlideShow i FP 2003.

Det skal være et slideshow, hvor billeder automatisk skifter.

SrS

Fra : JSH \(9800\)

Dato : 01-02-04 14:40

Denne løsning er godt nok ikke en FP løsning, men jeg fandt den bedre.
Jeg hentede Microsoft Powertoys (gratis program) med Slide Show Wizard.
Lavede et slide show med dette program og implementerede det på min
hjemmeside.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-02-04 15:35

File | New | More Templates | Photogallery. I Properties vælg
Slideshow.
Det indbyggede slideshow skifter ikke automatisk, så du må ud og lede
efter noget der kan.

Fra : Fynbo

Dato : 02-02-04 05:39

"news.tele.dk" <SrS@os_fjernes.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan laver man et billede SlideShow i FP 2003.
>
> Det skal være et slideshow, hvor billeder automatisk skifter.
>
> SrS

Indsættes i head:

<script>
// (C) 2000 www.CodeLifter.com
// http://www.codelifter.com
// Free for all users, but leave in this header
// NS4-6,IE4-6
// Fade effect only in IE; degrades gracefully

// =======================================
// set the following variables
// =======================================

// Set slideShowSpeed (milliseconds)
var slideShowSpeed = 5000

// Duration of crossfade (seconds)
var crossFadeDuration = 1

// Specify the image files
var Pic = new Array() // don't touch this
// to add more images, just continue
// the pattern, adding to the array below

Pic[0] = '1.jpg'
Pic[1] = '2.jpg'
Pic[2] = '3.jpg'
Pic[3] = '4.jpg'
Pic[4] = '5.jpg'
Pic[5] = '6.jpg'
Pic[6] = '7.jpg'
Pic[7] = '8.jpg'
Pic[8] = '9.jpg'
Pic[9] = '10.jpg'
Pic[10] = '11.jpg'
Pic[11] = '12.jpg'
Pic[12] = '13.jpg'
// =======================================
// do not edit anything below this line
// =======================================

var t
var j = 0
var p = Pic.length

var preLoad = new Array()
for (i = 0; i < p; i++){
preLoad[i] = new Image()
preLoad[i].src = Pic[i]
}

function runSlideShow(){
if (document.all){
document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=2)"

document.images.SlideShow.style.filter="blendTrans(duration=crossFadeDuratio
n)"
document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Apply()
}
document.images.SlideShow.src = preLoad[j].src
if (document.all){
document.images.SlideShow.filters.blendTrans.Play()
}
j = j + 1
if (j > (p-1)) j=0
t = setTimeout('runSlideShow()', slideShowSpeed)
}
</script>

Indsættes i body:

Fynbo