Hankatten skider på gulvet....???
Fra : Noon

Dato : 01-02-04 09:24

Hej!

Jeg har fået et problem med min han-perser. Han har fået den ide, at man
skal skide på gulvet - 10 cm fra kattebakken!?? På trods af, at de har
en bakke hver og at de bliver tømt hver gang, de har været besøgt! Efter
dyrlægebesøg fik vi noget foder, der skulle være blærestensforebyggende
- det har efterfølgende givet ham dårlig mave, som han ikke selv kunne
kontrollere. Så vi havde vældig tyndt kattebæ overalt, for han kunne
åbenbart ikke mærke, når det var tid til at gå i bakken...
Dyrlægen er kontaktet, men katten skulle bare ha noget A38, så gik det
nok i orden!!
Men jeg forstår stadig bare ikke, hvorfor jeg skal tørre kattebæ op
næsten dagligt??? Ved siden af bakken, vel at mærke!!

Håber at blive opdateret mht kattenes mærkværdige sind... :)

-Noon

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 01-02-04 13:17

On Sun, 1 Feb 2004 09:23:37 +0100, Noon
<hoeranderKATTE@BAKKEhotmail.com> wrote:

>Dyrlægen er kontaktet, men katten skulle bare ha noget A38, så gik det
>nok i orden!!

   Skift dyrlæge! En dyrlæge der kommer med en bemærkning som at
"Det går nok over" eller "Hvad vil du ha at jeg skal gøre ved det" er
ikke pengene værd efter min mening.

>Men jeg forstår stadig bare ikke, hvorfor jeg skal tørre kattebæ op
>næsten dagligt??? Ved siden af bakken, vel at mærke!!

   Det skal du heller ikke - der findes et fåtal af katte der har
taget skade tidligt i livet og som aldrig "lærer" at bruge bakken til
stort fx. Eller som vælger et bestemt sted at tisse - dette må man i
nogle tilfælde lære at leve med - men når katten har været syg kan det
bestemt rettes op.
   Søg dyrlæge straks mandag morgen - men vælg for din egen og
kattens skyld en anden dyrlæge end den du hidtil har brugt. Kig evt
her: http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/produkter/showproducts.php?id=7 -
det er en "produktvurdering" af dyrlæger - foretaget ganske subjektivt
af en del af gruppens brugere. =) Her har du i hvert fald mulighed for
at finde en dyrlæge der ved noget om katte =)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Helle Larsen

Dato : 01-02-04 15:03

> [...]
> næsten dagligt??? Ved siden af bakken, vel at mærke!!
>
> Håber at blive opdateret mht kattenes mærkværdige sind... :)

Og husk i al almindelighed, at når man "skifter" foder til katter, at så
skal det gøres med lempe, altså det vil sige med milde overgange fra
"gammelt" til nyt foder, for eks. med 1/3 ad gangen, med mindre at
katten er meget syg og kun må få skånekost, så må den selvfølgelig KUN
få skånekost.

Prøv iøvrigt at stille bakken lige DER, HVOR katten nu skider (på
gulvet). Min bror og svigerinde har haft held med den taktik med hensyn
til en neutral.hankat, som tissede på gulvet (efter urinvejssygdom).

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 01-02-04 19:47

> [...]
> næsten dagligt??? Ved siden af bakken, vel at mærke!!
>
> Håber at blive opdateret mht kattenes mærkværdige sind... :)

Skift den ko-dyrlæge ud !

Din kat vil fortælle dig noget, det er ikke fordi den ikke kan finde ud af
at bruge bakken.
Afhængig af hvor længe det har stået på???
Bør du enten skifte til skånekost eller gå til dyrlægen.

Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Helle Larsen

Dato : 02-02-04 15:48

> [...]
> dyrlægebesøg fik vi noget foder, der skulle være blærestensforebyggende
> - det har efterfølgende givet ham dårlig mave, som han ikke selv kunne

Hej Noon, wonn' går det nu ??