Hjælp mig med at finde nogle af de bedste ~
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 01-02-04 02:50

Hej med jer.

Kan I hjælpe mig med at finde frem til nogle af de bedste eller gode
cpu-kølere til P4 med mindst 3.0 GHz som kan holde temperaturen og
lyd-niveauet langt nede som muligt??

Jeg har haft mange kølere fra ThermalTake som jeg mener er de bedste men de
har nu for tiden ikke rigtig mange kølere til P4 og i øvrigt larmer meget
når jeg ikke bruger automatisk temperaturstyring men når jeg bruger
automatisk temperaturstyring på disse kølere køles CPU ikke nok og har
højere temperatur end de burde have.

For mig synes jeg at temperaturen på P4 skal være max. 50 graders varme. Men
jeg ved ikke hvor høj en temperatur skal det til for at ødelægge cpu´en men
jeg regner med at ca. 75 graders varme gør.

Kan jeg få jeres anbefalinger og erfaringer på nogle af de bedste eller gode
P4-kølere??

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : KH

Dato : 01-02-04 14:33

"Bart Bendtsen" <bart@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
cpu´en men
> jeg regner med at ca. 75 graders varme gør.
>
> Kan jeg få jeres anbefalinger og erfaringer på nogle af de bedste

Hej Bart.
Jeg sidder med en super slow P4 på 1, 6GHz.
Min arbejdstemperatur kommer sjældent over 45 grader.
Og jeg har en Silent Viking 1.udgave siddende på ryggen af CPU´en.
Den ligger på en ca. 2200 rpm og larmer ikke mere end 21dB.
Jeg har så også sørget for en god kølepasta mellem elementerne.
Den selvsamme køler er godkendt til CPU´er op til 3,066GHz.
Jeg formoder, at du er bekendt med denne køler-blæser-kombination qva
dit indlæg.
Måske kan du skifte blæseren ud med en Papst, som er kendt for sin
støjsvaghed, skønt de kan flytte en mængde luft.

Det var min anbefaling og håber, du finder, hvad du skal bruge.

Mvh. KH.

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 14:57

Bart Bendtsen wrote:

> Kan I hjælpe mig med at finde frem til nogle af de bedste eller gode
> cpu-kølere til P4 med mindst 3.0 GHz som kan holde temperaturen og
> lyd-niveauet langt nede som muligt?

Thermalright SLK-947U, blæseren køber man selv.

http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_14_101&products_id=4119

eller Zalman CNPS-7000A-AlCu

http://www.pc-cooling.de/catalog/artikeldetail.php?cPath=1_14_112&products_id=3405

Fra : Hans

Dato : 03-02-04 10:20

I news:401c5773$0$27377$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev Bart Bendtsen:

> [...]
> ødelægge cpu´en men jeg regner med at ca. 75 graders varme gør.
>
> Kan jeg få jeres anbefalinger og erfaringer på nogle af de bedste

Jeg kører med en Alpha PAL8942T med en 80-120mm. adapter. Her er så monteret
en 120mm. Pabst som kører 1500rpm som standard, og derfor næsten ikke kan
høres selv om den flytter store mængder luft i kraft af dens størrelse. Den
sidder på et Asus P4C800-E som selv regulerer blæserhastigheden, så derfor
kører den sjældent over 1000rpm.

Min P4/3.06GHz bliver ikke varmere end max. 45-48 grader uanset hvor vildt
det går til, og idle på ca. 35 grader.

Uanset hvor varm en P4 bliver er den ikke sådan til at blusse af, da den
selv lukker ned indtil temperaturen igen er acceptabel, men selvfølgelig er
det en dårlig måde at dimensionere køling på.

/ Hans