Vildkat-nyt
Fra : dpl

Dato : 31-01-04 18:55

Hejsa!
Skulle der være nogle herinde, der stadig følger med på vildkat-sidens
gøren og laden, så vil jeg da lige oplyse om, at der nu er en lille
logbog, hvor man kan se når der sker noget nyt på siden. Desuden fik jeg
lige talt sammen, og over 100 katte er nu omplaceret, så man må sige,
siden har været tiltrængt!

Desuden har jeg også lavet et lille adresse-linie ikon for kort tid
siden. Men da jeg ved, der ofte er problemer med at se dem, vil jeg
mægtigt gerne have tilbagemeldinger fra Jer, hvorvidt det kan ses eller
ikke hos Jer?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 19:05

In article <401BEC08.6040001@hotmail.com>, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> [...]
> siden. Men da jeg ved, der ofte er problemer med at se dem, vil jeg
> mægtigt gerne have tilbagemeldinger fra Jer, hvorvidt det kan ses eller

Hej Dorthe

Den ses fint her (Browser: Apple Safari 1.0)

Jeg har bemærket at mens Callie stadig er til salg, så er hendes mor
der ikke mere - men jeg synes heller ikke jeg kan se Coco blandt dem,
der har fået nye hjem?
Hvad, hvof' hvon' ??

Fra : dpl

Dato : 01-02-04 11:30

Ann Rudbeck wrote:
> [...]
>
> Jeg har bemærket at mens Callie stadig er til salg, så er hendes mor
> der ikke mere - men jeg synes heller ikke jeg kan se Coco blandt dem,

Hej Ann!
Desværre har jeg været den tunge gang til dyrlægen med Coco, da der ikke
var chancer for at få hende omplaceret, og hun heller ikke trivedes her
hos os.

Efter at Callie blev mere og mere selvstændig, trak Coco sig mere og
mere ind i sig selv. Hvor Callie søgte vores og de andre kattes selskab,
så trak Coco sig tilbage i løbegården og udhuset, og ville ingen kontakt
have. Hun sad til sidst hele dagen på den samme hylde, og gjorde intet.

Vi prøvede alt muligt, men hun lod sig ikke lokke til kontakt, og det
blev blot værre og værre. Til sidst begyndte hun at være ganske
aggressiv, og bed mig ganske hårdt. Da hun heller ikke søgte de andre
kattes selskab, syntes jeg til sidst at situationen blev uholdbar, og at
der ikke var tale om en fornuftigt katte-liv, selv om hun kunne blive
her, i stedet for at blive omplaceret. Hun blev derfor aflivet hos vores
dyrlæge for nogle uger siden.

Jeg burde jo egentlig havde nævnt det her i gruppen. Men det var en slem
oplevelse, og jeg ærgrer mig over, sådan at måtte "give op". I stedet
valgte jeg at koncentrere mig på sovialiseringen af Callie-pigen. Og man
må sige det er gået godt. Hun hopper nu gladeligt rundt i møblerne,
hjælper med oprydning osv., og er i det hele taget en dejlig tøs. Nu
mangler hun bare en sød familie med en legekammerat eller to, hvor hun
kan få et permanent hjem.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 16:13

In article <401CD532.3040301@hotmail.com>, dpl <dplahrmann@hotmail.com>
wrote:

> Hej Ann!
> Desværre har jeg været den tunge gang til dyrlægen med Coco, da der ikke
> var chancer for at få hende omplaceret, og hun heller ikke trivedes her
> hos os.

Hvor trist...
Men det lød ikke som et godt liv, kan jeg godt høre.
Godt at hendes datter har mod på tilværelsen

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 19:05

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> logbog, hvor man kan se når der sker noget nyt på siden. Desuden fik jeg
> lige talt sammen, og over 100 katte er nu omplaceret, så man må sige,

Hej Dorthe !

Det er en rigtig god side. Jeg er af og til inde og lure, selvom vi ikke
skal have kat lige foreløbig.

Jeg sad forleden og kiggede på katte i Den Blå Avis og tænkte om det ikke
var en ide, med en annonce for vildkat-siden der, så endnu flere mennesker
kunne få kendskab til siden.... ?
Hvis det da ikke bliver for meget arbejde for dig ?
I hvert fald skal du have stor ros for din indsats.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : dpl

Dato : 01-02-04 11:48

Buffy wrote:
> [...]
> kunne få kendskab til siden.... ?
> Hvis det da ikke bliver for meget arbejde for dig ?
> I hvert fald skal du have stor ros for din indsats.

Jo, det vil jeg da overveje at få gjort.
Men det koster jo penge at annoncere på DBA med åben adresse osv., og
jeg prøver at drive siden "omkostningsneutral", som det vist hedder
*smil*. Dvs. jeg tjener intet på den, og har heller ingen direkte udgifter.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 12:19

> [...]
> jeg prøver at drive siden "omkostningsneutral", som det vist hedder
> *smil*. Dvs. jeg tjener intet på den, og har heller ingen direkte

Ja, det har jeg godt tænkt på. Måske kunne du lave en gratisannonce, for en
af kattene og så lige tilfældigt nævne vildkat.dk i annoncen.
F.eks noget lignede: Se mere..eller se billede på www.vildkat.dk .
Det har jeg set andre gøre og jeg tror ikke, at det koster noget ?
Det er måske ikke helt så godt, som en rigtig reklame, men hjemmesidelinket,
vil da sikkert blive set af nogen, som så kan fortælle om det til andre osv.
osv.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : zasha

Dato : 01-02-04 18:23

<klip> Ja, det har jeg godt tænkt på. Måske kunne du lave en gratisannonce,
> [...]
> F.eks noget lignede: Se mere..eller se billede på www.vildkat.dk .
> Det har jeg set andre gøre og jeg tror ikke, at det koster noget ?
<*klip>

Det kan godt være andre gør det, men det er ikke tilladt, og så snart dba
opdager det, fjerner de annoncen, og man får en mail, med en løftet
pegefinger.

Man må simplethen ikke lægge link på i dba.

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://hei.homepage.dk
og
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 18:32

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man må simplethen ikke lægge link på i dba.

Ok, det var jeg ikke klar over..

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 31-01-04 19:33

> [...]

> gøren og laden, så vil jeg da lige oplyse om, at der nu er en lille
> logbog, hvor man kan se når der sker noget nyt på siden.
Jeg er inde på siden næsten hver dag og venter på at der en dag kommer
den ''eneste ene'' killing jeg bare må have. Jeg faldt for den ½ ozikat
( den mangler i ''dem der var'' ) men var for sen, den blev solgt til
nogle andre den samme dag som jeg henvendte mig til ejeren

Desuden fik jeg
> lige talt sammen, og over 100 katte er nu omplaceret, så man må sige,
> siden har været tiltrængt!
Flot !!!

> [...]
> siden. Men da jeg ved, der ofte er problemer med at se dem, vil jeg
> mægtigt gerne have tilbagemeldinger fra Jer, hvorvidt det kan ses eller
Nu er jeg ikke lyshåret men hvad menes der med ''adress-linie ikon'' ?

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 23:41

Hrönn Samsonardóttir <bamseKATTE@BAKKEcool.dk> writes:

> Nu er jeg ikke lyshåret men hvad menes der med ''adress-linie ikon'' ?

Det er et ikon som "hænger" sammen med siden så at sige.
Hvis du fx laver et link til siden, så vil den få det ikon præcis som
hvis du installerer et program som selv har et ikon med..

Hvis du kan se det i din browser er det til venstre for adressen.

> Med venlig hilsen
> Hrönn Samsonardóttir
> - Tøm kattebakken ved privat svar

Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : dpl

Dato : 01-02-04 11:51

Hrönn Samsonardóttir wrote:
> [...]
> ( den mangler i ''dem der var'' ) men var for sen, den blev solgt til
> nogle andre den samme dag som jeg henvendte mig til ejeren

Du kan jo overveje at få en lille annonce, med "drømmekatten", på siden.
Så kan det være den dukker op *smil*.

Omplacerede killinger figurerer ikke på "Dem der var" siden, men nederst
på deres egen side.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 01-02-04 12:43

> dpl skrev:
> Hejsa!
> Du kan jo overveje at få en lille annonce, med "drømmekatten", på siden.
> Så kan det være den dukker op *smil*.

Det har jeg skam overvejet, men er bange for at jeg får alt for mange
henvendelser og så kan jeg ikke vælge imellem.........og ender med at
sige ja tak til de første 10-12 stykker Manden er ikke katte-fan (
selvom han faktisk er ret glad for Tarzan ) og vi skal giftes til
foråret, såååå jeg må nok hellere nøjes med de to katte jeg har
nu........indtil jeg '' falder over '' den helt rigtige

Jeg kan ikke se det der ikon selvom jeg har siden i '' foretrukne ''

Fra : Helle Madsen

Dato : 31-01-04 20:06

> [...]
> siden. Men da jeg ved, der ofte er problemer med at se dem, vil jeg
> mægtigt gerne have tilbagemeldinger fra Jer, hvorvidt det kan ses eller

Hej Dorthe

Flot arbejde du har gjort med vildkat siden

Jeg kan ikke se adresse-linie ikonet, kører nyeste version af internet
explorer.

Mvh Helle Madsen

Fra : news.tele.dk

Dato : 01-02-04 01:27

Hej Dorthe

Jeg kan ikke se ikonet i adresselinjen (nyeste explorer), men det kommer
frem hvis jeg lægger siden ind i Foretrukne.

Hilsen
Anja

Fra : Denise

Dato : 01-02-04 09:31

"news.tele.dk" <anjalysholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke se ikonet i adresselinjen (nyeste explorer), men det kommer
> frem hvis jeg lægger siden ind i Foretrukne.

Det samme her, nuttet

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 01-02-04 09:35

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> "news.tele.dk" <anjalysholm@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det samme her, nuttet
>
> --
> Hilsen Denise

Sorry, jow jow nu er den der jo

--
Hilsen Denise

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-02-04 01:33

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ....., så man må sige, siden har været tiltrængt!

Og har vakt glæde rundt omkring, blandt andet hos os *S*

> [...]
> siden. Men da jeg ved, der ofte er problemer med at se dem, vil jeg
> mægtigt gerne have tilbagemeldinger fra Jer, hvorvidt det kan ses eller

Jeg kan se den i Opera 7.11, men ikke i IE 6.0. Den er nuttet *S*

Venlig hilsen Dikte
---
www.fadervor.net - den første side på dansk for børn om bøn
www.dikte.dk

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 01-02-04 12:37

"Benedikte Brisson" <dikte@nini.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg kan se den i Opera 7.11, men ikke i IE 6.0. Den er nuttet *S*

Og i IE 6.0 hjælper det ikke at føje den til Foretrukne. Ikke her, i hvert
fald.

Venlig hilsen Dikte
---

Fra : dpl

Dato : 01-02-04 11:53

Hej igen!
Tak for tilbagemeldingerne. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue, hvornår
ikonet kan ses, og hvornår ikke. F.eks. kan jeg slet ikke selv se det
*smil*. Men det er vist et kendt problem, så nu er det der altså, og så
må dem der kan se det jo have glæden af det *grin*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 01-02-04 12:02

Hejsa Dorthe

Hvad har du skrevet siden i?? Jeg kunne måske godt få det til at fungere,
alt afhængig af hvad den er skrevet i.

Mvh Helle Madsen

Fra : dpl

Dato : 02-02-04 14:40

Hej Helle!
Siden er skrevet i "frihånd" dvs ren html i et tekstprogram.
Du er velkommen til at tage et kig på kildekoden, og se om du kan spotte
fejlen.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 02-02-04 15:00

Hej Dorthe.

Vil du maile det lille icon til mig?? Så er det lidt nemmere at sidde og
fingerere ved det.

Mvh Helle Madsen

Fra : Denise

Dato : 02-02-04 15:08

"Helle Madsen" <gizmotrold@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Dorthe.
>
> Vil du maile det lille icon til mig?? Så er det lidt nemmere at sidde og
> fingerere ved det.
>
> Mvh Helle Madsen

Du kan vel bare højreklikke på det og gemme det hos dig selv ?? Det har vel
ikke noget med iconet at gøre, så vidt jeg kan se er der da ikke noget galt
med html - men det kan være Jette "lytter med". De skriver jo også, at der
tit er problemer med de favicon gør de ikke ??
Men det virker da fint hos mig.

--
Hilsen Denise

Fra : Helle Madsen

Dato : 02-02-04 15:23

> [...]
> med html - men det kan være Jette "lytter med". De skriver jo også, at der
> tit er problemer med de favicon gør de ikke ??

Hej Denise.

Når jeg gemmer ikonet blir det bare gemt som en genvej til siden, vil gerne
ha det i rent billede.
Og det kan tit hjælpe at henvise til ikonet på to måder.
Og for at gøre det simplere for browseren at finde ud af det, skal koden
gerne flyttes op i head sektionen. Tror jeg har fået det til at virke på min
comp, men mangler lige billedet for at teste det.

Hilsen Helle

Fra : Denise

Dato : 02-02-04 17:34

> [...]
min
> comp, men mangler lige billedet for at teste det.

Selvfølgelig, det var heller ikke sådan jeg selv havde gjort, jeg havde
taget det i www.vildkat.dk/favicon.ico.
Jeg overså lige, at det stod udenfor headeren .

--
Hilsen Denise

Fra : Denise

Dato : 02-02-04 17:46

> jeg havde
> taget det i www.vildkat.dk/favicon.ico.

Glem det, det virker vist heller ikke
Denise

Fra : Helle Madsen

Dato : 02-02-04 19:06

Hejsa.

Har fået det til at virke med et andet billede med dobbelt henvisninger, så
tror det kan hjælpe. Det er i hvert fald belvet meget mere stabilt i ie.

Helle Madsen

Fra : dpl

Dato : 02-02-04 19:48

Hej Helle
Skal du stadig have iconet tilsendt?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 02-02-04 20:13

Tror ikke det er nødvendigt. Hvis du sletter koden der henviser til ikonet i

<link rel="icon" href="http://www.vildkat.dk/favicon.ico">
<link rel="SHORTCUT ICON" href:"http://www.vildkat.dk/favicon.ico">

Det er bare to forskellige henvisninger, så rammer du mere bredt med ikonet.
Så burde det kunne ses i alle browsere, men dog kun i internet explorer hvis
siden føjes til foretrukne. Ved ikke om der er lavet opdateringer så ikonet
kan ses, men i selve 6.0 er det ikke lavet så det kan ses før ikonet føjes
til foretrukne.

Håber det hjælper, og undskyld at jeg er lidt OT

Mvh Helle Madsen

Fra : dpl

Dato : 02-02-04 21:10

Helle Madsen wrote:
> Tror ikke det er nødvendigt. Hvis du sletter koden der henviser til ikonet i

> [...]

Det er hermed gjort.
Kan stadig ikke selv se det, men det kan andre sikkert *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-02-04 19:35

Denise skrev i <news:401e7ee8$0$29392$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,>:

> Glem det, det virker vist heller ikke

Jo, jo, stien ovenfor er valid - den virker fint.

--
Mange hilsner
Lotte M - http://www.lotte-m.dk

Fra : Denise

Dato : 02-02-04 19:45

"Lotte M" <post(at)lotte-m.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, jo, stien ovenfor er valid - den virker fint.

Ja, men at man bare kan stjæle et icon sådan og så lægge den ind i f.eks. en
icon editor.
Føler mig lidt underlig, her at sidde og diskutere Dorthe's eminente
hjemmeside og stjæle iconer fra hende Og så oven i købet når det hele
virker perfekt her
Undskyld Dorthe.

--
Hilsen Denise

Fra : dpl

Dato : 02-02-04 20:11

Hihihi.... det er bare ok Denise *grin*
Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Helle Madsen

Dato : 02-02-04 20:15

> [...]
> Føler mig lidt underlig, her at sidde og diskutere Dorthe's eminente
> hjemmeside og stjæle iconer fra hende Og så oven i købet når det hele

Synes også det er en rigtig fin side, uden den havde jeg jo aldrig fundet
Rani, som jeg forhåbentligt får hjem her i weekenden

Mvh Helle Madsen

Fra : dpl

Dato : 02-02-04 21:17

Helle Madsen wrote:

> Synes også det er en rigtig fin side, uden den havde jeg jo aldrig fundet
> Rani, som jeg forhåbentligt får hjem her i weekenden

Ih ja, det bliver da spændende at få Raisas søster hertil!
Måske vi skal lave en lille klub for besynderlige sibiriske dame-katte
*smil*. Og pas nu på, ikke at "komme til" at købe en af de mange andre
vidunderlige katte hun har dernede!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 01-02-04 12:25

> [...]
> *smil*. Men det er vist et kendt problem, så nu er det der altså, og så
> må dem der kan se det jo have glæden af det *grin*.

Jeg bruger explorer og jeg kan også kun se ikonet efter, at siden er ført
under foretrukne.
Det er da en skam, at du ikke selv kan se det, når du nu har brugt tiden på
og lave det.

Mvh. www.tjekmig.dk