Verifying DMI Pool Data - og så sker der i~
Fra : Sandman

Dato : 31-01-04 16:21

Ifb. med at jeg har sat mit Abit NF7-S bundkort i et nyt kabinet, får
jeg en fejl under opstarten:

Verifying DMI Pool Data

hvorefter systemet hænger. Fejlen kommer uanset om jeg vælger failsafe
i BIOS.

Kan nogen hjælpe mig videre?

mvh Leif

Fra : Sune Storgaard

Dato : 31-01-04 16:39

Sandman mumbled his insignificant opinion in:
386da146.0401310721.1c106d4c@posting.google.com

> [...]
> jeg en fejl under opstarten:
>
> Verifying DMI Pool Data
>
> hvorefter systemet hænger. Fejlen kommer uanset om jeg vælger failsafe

Find clear cmos jumperen på bundkortet, og brug den som manualen
foreskriver.
Anden mulighed:
Hiv ALT af bundkortet, pci kort, drev ,usb,disable onboard porte osv,
faktisk så der kun er dit gfx kort tilbage, og boot. Lad den evt. stå i 5
minutter hvis noget aligevel hænger.

Hvis der er et indbygget flashprogram i bios kan det også være en løsning.

Fra : Sandman

Dato : 31-01-04 18:20

Sune Storgaard skrev i meddelelsen
<401bcc32$0$30066$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
>Sandman mumbled his insignificant opinion in:
> 386da146.0401310721.1c106d4c@posting.google.com

>Find clear cmos jumperen på bundkortet, og brug den som manualen
>foreskriver.

har jeg prøvet uden held

>Anden mulighed:
>Hiv ALT af bundkortet, pci kort, drev ,usb,disable onboard porte osv,
>faktisk så der kun er dit gfx kort tilbage, og boot. Lad den evt. stå i 5
>minutter hvis noget aligevel hænger.

Det vil jeg forsøge.

Kan det være pga. en harddisk? Det virker umiddelbart som et problem, når
jeg lader min 120 GB Maxtor sidde som primær master.

>Hvis der er et indbygget flashprogram i bios kan det også være en løsning.

altså indlæse ny bios?

/Leif

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 31-01-04 18:34

In news:bvgo7q$1mr9$1@news.cybercity.dk ,
Sandman <dksandman@hotmail.com> typed:

> altså indlæse ny bios?

Ved at smide det som er i de pakkede bios filer, på en floppy. Kan du med
ALT+F2, tvinge den til at flashe en ny bios.
Kræver ingen reel bootdisk, man skal faktisk ikke tastet andet end de
"alt+f2" og så bare vente, så fixer den selv den nye bios. (Hvis du altså
ikke har ændret på de filer du pakkede ud)

--
/Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Sandman

Dato : 31-01-04 21:41

> [...]
>minutter hvis noget aligevel hænger.
>
>Hvis der er et indbygget flashprogram i bios kan det også være en løsning.

Jeg har netop flashed til ver. 22, men dette har ikke hjulpet. Det viser sig
dog, at jeg godt kan boote fra floppy og cd, men ikke fra HD.

Nogle flere gode råd?

mvh Leif

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-01-04 18:36

dksandman@hotmail.com (Sandman) crashed Echelon writing

> [...]
> jeg en fejl under opstarten:
>
> Verifying DMI Pool Data
>
> hvorefter systemet hænger. Fejlen kommer uanset om jeg vælger failsafe

Hvilken BIOS version kører du med?

Ved BIOS ID 12 er følgende rettet:

3. Fixes the booting failure issue (8Dh) when below conditions exist
simultaneously.
- HDD attached to IDE-1
- HDD attached to S-ATA-2
- CDROM attached to IDE-2
- First boot --> S-ATA

4. Revises DMI Pool data.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sandman

Dato : 31-01-04 21:39

Bjarke Andersen skrev i meddelelsen ...
>dksandman@hotmail.com (Sandman) crashed Echelon writing

>Hvilken BIOS version kører du med?

Jeg kørte med en tidligere version, men har netop opg. til 22.

>Ved BIOS ID 12 er følgende rettet:
>
>3. Fixes the booting failure issue (8Dh) when below conditions exist
>simultaneously.
>- HDD attached to IDE-1
>- HDD attached to S-ATA-2
>- CDROM attached to IDE-2
>- First boot --> S-ATA
>
>4. Revises DMI Pool data.

Bios ID 12? Som nævnt er seneste vers. 22, jf.
<<http://www.abit.com.tw/page/en/download/download_detail.php?pFILE_TYPE=Bio
s&pMAIN_TYPE=Motherboard&pTITLE_ON_SCREEN=NF7-SV2.0&pSOCKET_TYPE=Socket+A>>

Det har dog ikke hjulpet.

mvh Leif

Fra : Kristian

Dato : 31-01-04 23:17

dksandman@hotmail.com (Sandman) wrote:

> [...]
>jeg en fejl under opstarten:
>
>Verifying DMI Pool Data
>
>hvorefter systemet hænger. Fejlen kommer uanset om jeg vælger failsafe

------------------
Hvilket styresystem kører du med ? Jeg havde engang det samme problem
med Win98. Jeg bøvlede en del med det, men det viste sig at det eneste
jeg behøvede var at reparere bootsektoren. Startede op med en boot
diskette og kørte FDISK / MBR.
Ellers kan du prøve at søge på google på "Verifying DMI pool" - der
er masser af hits.

mvh
Kristian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 01-02-04 01:10

Kristian <stretch234FIGUREITOUT@get2net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> med Win98. Jeg bøvlede en del med det, men det viste sig at det eneste
> jeg behøvede var at reparere bootsektoren. Startede op med en boot

Dette vil vidst ikke hjælpe meget da "Verifying DMI pool data" er en del af
POST og før at der søges efter bootable enheder.

--
Bjarke Andersen