Hvad gør jeg?
Fra : Jonas

Dato : 31-01-04 14:27

Hej.

Hvad gør jeg med vores neutraliseret hunkat. Hun blev urenlig i sin tid i
forbindelse med en blærebetændelse.
Hun blev behandlet for den i lang tid med pencillin, men hun blev ved med at
være urenlig. Hun har flere faste tissesteder rundt omkring
Nu er hun også begyndt at lave stort udenfor bakken. Alt i alt en kedelig
situation.

Hun virker ikke syg. Hun er ligeså sød og imødekommende som altid. Hun leger
med sine racefæller og mobber vores huskatte....som hun plejer.

Jeg tømmer kattebakkerne flere gange dagligt, men jeg er nu heller ikke
sikker på, at det er problemet, for ofte når hun har tisset udenfor, har jeg
kigget i bakkerne, og de har været tomme....

Jeg vil være ked af at skulle eksperimentere med nyt kattegrus, da jeg har 7
andre velfungerende katte, der ikke har problemer med gruset.....

Det siger sig selv, at jeg skal en tur omkring dyrlægen, men har I nogle
bud/erfaringer som I vil viderebringe?

Hilsen

Jonas

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 31-01-04 14:51

"Jonas" <jonas1960(fjern)@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
Jeg vil være ked af at skulle eksperimentere med nyt kattegrus, da jeg har 7
> andre velfungerende katte, der ikke har problemer med gruset.....

Hej Jonas

Det kan sagtens være gruset hun ikke kan li' (ikke at jeg siger at det er
sådan)
Prøv dig evt frem, med andet grus i en enkelt kasse. Så har de 7 andre
stadigvæk, det grus de er tilfredse med.

Og hvem ved måske der er flere, der bliver glad for ny slags grus

Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 18:32

On 2004-01-31 14:51:20 +0100, "Joan Frederiksen"
<joanSLETDETTE@haarbolden.dk> said:

> [...]
> Prøv dig evt frem, med andet grus i en enkelt kasse. Så har de 7 andre
> stadigvæk, det grus de er tilfredse med.

Yep, også min tanke.

Det kunne være at hun er være blevet "bange" for bakken i forbindelse med
blærebetændelsen - du siger at problemet startede på det tidspunkt? Det er
set at katte tror at bakken har skylden når de har haft ondt v.
toiletbesøg. Og så vil de selvfølgelig ikke bruge et sted, der gør ondt på
dem..
I så fald - tjah, jeg ved ikke. En ny anden slags bakke? Overdækket
f.eks., hvis den I har nu ikke er det osv. Eller måske en ny placering?
En ekstra bakke med noget andet grus vil nok være et sted at starte - så
hun har både en bakke og et indhold, som hun ikke forbinder med noget
væmmeligt, måske?

--
Knus fra Ann R

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 21:15

Hm - det her svar er vist gået galt i byen. Jeg prøvede en ny
newsreader, og den laver rod i det, sorry... så jeg sender det lige
igen med den go'e gamle model
Undskyld, hvis det dukker op to steder..

In article <401bb238$0$95005$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Joan
Frederiksen <joanSLETDETTE@haarbolden.dk> wrote:

> [...]
> Prøv dig evt frem, med andet grus i en enkelt kasse. Så har de 7 andre
> stadigvæk, det grus de er tilfredse med.

Det kunne også være at hun er blevet "bange" for bakken i forbindelse
med blærebetændelsen - du siger at problemet startede på det tidspunkt?
Det er set at katte tror at bakken har skylden, når de har haft ondt v.
toiletbesøg. Og så vil de selvfølgelig ikke mere bruge et sted, der gør
ondt på dem..
I så fald - tjah, jeg ved ikke. En ny anden slags bakke? Overdækket
f.eks., hvis den I har nu ikke er det osv. Eller måske en ny placering?
En ekstra bakke med noget andet grus kunne være et sted at starte - så

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 20:38

> [...]
> andre velfungerende katte, der ikke har problemer med gruset.....
>
> Det siger sig selv, at jeg skal en tur omkring dyrlægen, men har I nogle

Måske stadigt blærebetændelse !! Måske ny blærebetændelse !!

Prøv at læse tråden om tranebærsaft. Godt mod blære"ting". Urenlighed er
NÆÆÆÆSTEN altid tegn på, at der er noget, at katten vil "sige" til dig.
Ombygning, stress, uro, grus, sted, bakke, sygdom m.m.m.m.m.m.m.

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 20:43

> [...]
> andre velfungerende katte, der ikke har problemer med gruset.....
>
> Det siger sig selv, at jeg skal en tur omkring dyrlægen, men har I nogle

Jeg skrev lige før, at du kunne læse tråden om tranebærsaft. Det er på
"side" 5 i "trådoversigten", (altså lige nu og indtil den "skifter").

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 21:03

In article <401c0560bb066@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Helle Larsen
<besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> wrote:

> Jeg skrev lige før, at du kunne læse tråden om tranebærsaft. Det er på
> "side" 5 i "trådoversigten", (altså lige nu og indtil den "skifter").

Helle - jeg tror ikke det siger Jonas noget, desværre
Der er rigtig mange af os, der ikke læser NG via hjemmesiden men v.h.a.
et newsreader-program - Jonas bruger f.eks. Outlook Express, kan jeg
se.
Og så er din oplysning desværre volapyk, fordi det ser helt anderledes
ud for os