Nye Bios!
Fra : Jahrboy

Dato : 31-01-04 14:07

Hej!
Jeg sidder med en maskine hvor ALT er væk.... så der skal helt nye bios i så
man derfra kan geninstallere windows osv. Men jeg kan ikke finde de bios der
skal bruges..... kan kun finde opdateringer og .exe filer. Kender nogen et
sted hvor de kan findes til en Amitech 800mhz med et GA-7ZMMH Via KM133A
AGPset bundkort. Jeg har søgt på pruducentens side og hos amitech, men der
kommer kun de førnævnte ting op.
Det hele startede med at jeg smed en rocovery cd i hvor der så var en ridse
i som åbenbart fik det hele til at kokse helt!. Så nu vil den som sagt have
helt nye bios fra en floppy!...
På forhånd tak for hjælpen!
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 31-01-04 15:49

Jahrboy wrote:
> et GA-7ZMMH Via KM133A AGPset bundkort

Det er et "Gigabyte" bundkort.

http://www.giga-byte.com/Motherboard/Support/BIOS/BIOS_GA-7ZMMH.htm

Den nyeste Bios er ganske vist en Beta-version, men den er fra 2002, og
da de stadig har den liggende, så giver den næppe nogen problemer.

Fra : Jahrboy

Dato : 31-01-04 16:51

"Jens C. Hansen [Odense]" <"[usenet]±[greylion]=[dk]"> wrote in message

> [...]
>
> Den nyeste Bios er ganske vist en Beta-version, men den er fra 2002, og
> da de stadig har den liggende, så giver den næppe nogen problemer.

hej igen!

Har prøvet ovennævnte bios. Men Det er jo også en .exe fil.... Det er ikke
en opdate jeg er ude efter men simpelthen grundbios for i det hele taget at
komme igang!...Maskinen er HELT tom!. skal det jeg kalder grundbios ikke
være enten .HEX eller .BIN filer da?. Det er også en 800mhz maskine jeg
sidder med, har det nogen betydning, når de nu skriver det er en "correct
AMD CPU XP 1800+ osv"?.
Har aldrig været udsat for noget lignende før, derfor spørger jeg måske dumt
her!.

Men tak for hjælpen igen!
Jan

Fra : thomas

Dato : 31-01-04 18:06

"Jahrboy" <jahrboy@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> AMD CPU XP 1800+ osv"?.
> Har aldrig været udsat for noget lignende før, derfor spørger jeg måske

hvorfor resetter du ikke bare den bios på dit bundkort du kan se det i din
manual hvilken jumper du skal flytte

Thomas

Fra : Jahrboy

Dato : 31-01-04 18:25

"thomas" <postkasse_66@hotmail.@comm> wrote in message

> [...]
> dumt
> >
> hvorfor resetter du ikke bare den bios på dit bundkort du kan se det i din

Det vil jeg hermed begive mig ud i!.... tak for det!
Jan