Links i suppen
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-01-04 11:28

Det vrimler med værdifulde links i indlæggene her i gruppen. Og så skal
man have dem prøvet lige med det samme og sikre sig at adressen ikke
bliver væk.
Det er formodentlig forskelligt fra program til program. Men i MacSoup
savner jeg, at links er klikfølsomme. Er der en nemmere måde at komme
til adressen end at markere, kopiere, åbne browser, sætte ind og trykke
Enter?

venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 31-01-04 11:33

Ove Steen Smidt skrev:

> [...]
> savner jeg, at links er klikfølsomme. Er der en nemmere måde at komme
> til adressen end at markere, kopiere, åbne browser, sætte ind og trykke

Hold æble-tasten nede og klik på teksten med linket.

(Og tak for sidst, møde & middag i går aftes...)

--
Jesper Juellund Jensen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-01-04 12:06

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> Hold æble-tasten nede og klik på teksten med linket.
>
> (Og tak for sidst, møde & middag i går aftes...)

Ja, jeg syntes nok jeg kunne huske, at der var noget. Og så kan man også
trække det markerede link ud på skrivebordet og få et ikon til senere
brug.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Michael Holm

Dato : 31-01-04 11:41

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> savner jeg, at links er klikfølsomme. Er der en nemmere måde at komme
> til adressen end at markere, kopiere, åbne browser, sætte ind og trykke

hvis du holder æble nede mens du klikker, så åbner de fleste links !

--
Michael T. Holm
http://www.toitsu.dk - skal du rejse? http://www.danfae.dk

Fra : Morten

Dato : 31-01-04 13:45

> [...]

> savner jeg, at links er klikfølsomme. Er der en nemmere måde at komme
> til adressen end at markere, kopiere, åbne browser, sætte ind og trykke

man skal blot hukse at pakke url'et ind mellem "<" og ">", så kan man
ævle-klicke på dem. (old gammel Mac feature)

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 31-01-04 15:55

Morten <spam@reippuert.dk> wrote:

> man skal blot hukse at pakke url'et ind mellem "<" og ">", så kan man
> ævle-klicke på dem. (old gammel Mac feature)

Det virker også uden <>, selv om jeg af gammel vane stadig pakker
url'erne ind.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Morten

Dato : 31-01-04 19:31

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Det virker også uden <>, selv om jeg af gammel vane stadig pakker
> url'erne ind.

jep, men hvis url'et er linieombrudt duer det ikke med mindre man
pakker ind. Mener også at man _SKAL_ angive prototol i url'et, såfremt
man ikke pakker ind.