Hos dyrlægen
Fra : Lene Hansen

Dato : 31-01-04 11:14

Jeg har nu været ved dyrlægen med Frederikke.

Der var ikke hul på trommehinden. Og ørene var ellers fine. Men hun havde et
stort sår i munden og det er formentlig det, der er årsag til hun har
smerter og ikke vil spise. Men den penicillin hun fik skulle hjælpe på det.
Det med balancen kunne desværre være en bivirkning efter narkosen. Hun er
blevet tjekket i alle ender og kanter, og der blev ikke fundet noget
alarmerende.
Hun har det også en lille smule bedre i dag syntes jeg, hun er mere
fokuseret på mig og en smule mere interesseret i omgivelserne, men der er
lang vej tilbage endnu. Og hun har spundet en del i dag både herhjemme og
hos dyrlægen, og ikke engang det har hun orket i de sidste dage.
Hun skal igang med at spise for at komme til hægterne, så det skal foregå
med tvangsspisning med blødt foder som jeg har fået med hjem.

Måske går man og bekymre sig for meget når ens lille kat er syg, men man
holder jo af dem. Men jeg håber at det ikke er en varig skade hun har fået,
det med balancen, for det ville vel nok være synd.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 12:01

> [...]
> holder jo af dem. Men jeg håber at det ikke er en varig skade hun har fået,
> det med balancen, for det ville vel nok være synd.

Hej Lene, det er godt, at det går bedre. SAGDE dyrlægen, at det med
ubalancen ville fortage sig, eller kunne fortage sig, eller HVAD ??

God bedring til missen

Med venlig hilsen
Helle Larsen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 31-01-04 12:16

Det regnede han da med, men der er kun tiden der vil vise det. Nu ser vi
hvordan det går og tager en dag ad gangen. Og ellers tager vi kontakt med
dyrlægen igen.
Nu skal katten have fred lidt og få sovet. Jeg bryder mig bestemt ikke om at
skal tvangsfodre hende, og det bryder katten sig absolut heller ikke om, men
hun er jo også nødt til at få noget næring.

Lene

Fra : Kate

Dato : 31-01-04 12:55

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> wrote in

> Jeg bryder mig bestemt ikke om at
> skal tvangsfodre hende, og det bryder katten sig absolut heller
> ikke om, men hun er jo også nødt til at få noget næring.

Vil hun ikke selv spise hvis hun får dåsemad? Man kan jo godt give dem
mad af en lidt dårligere kvalitet i den slags situationer.

Fortsat god bedring med Frederikke.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 13:31

In article <401b7fec$0$27443$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ne@paradis.dk> wrote:

> Det med balancen kunne desværre være en bivirkning efter narkosen. Hun er
> blevet tjekket i alle ender og kanter, og der blev ikke fundet noget
> alarmerende.

Jeg sad og spekulerede igår. Kunne man forestille sig, at hun har
"ligget forkert" mens hun var bedøvet og har fået klemt noget - en
nerve, f.eks.? Hvis du har prøvet at have voldsomt hold i nakken eller
en lidt skæv nakkehvirvel, der trykker på en nerve... man kan faktisk
godt blive både svimmel og få kvalme og hovedpine af det.. Det kunne
måske også forklare øjet, der løb i vand, hvis der ellers ikke er andet
galt med det?
Bare en tanke..

Fra : Lene Hansen

Dato : 31-01-04 13:43

Tak til jer begge to.

Med hensyn til maden har jeg prøvet at tilbyde hende alt muligt. Som
dyrlægen siger, så er det i denne situation ligegyldigt hvad hun får, bare
hun snart får næring i sig.Så jeg har prøvet med alt fra "dårlig" dåsemad,
til dyrlægens forskellige slags, makrel, tun, leverpostej men intet vil hun
spise af sig selv. Men hun snuser dog til det i dag, det gjorde hun ikke i
går. Tørfoder må hun ikke få p.g.a. såret, men det står dog frit
tilgængeligt til de andre katte.

Jeg har også selv spekuleret på alt muligt til det med svimmelheden, men
ingen ved jo nøjagtigt hvad der er årsagen, og den er jo nok svær at finde
nu. Men du har ret i at nakkesmerter f.eks kan give både svimmelhed og
utilpashed, men det kan tandpine faktisk også, så det ene med det andet.
Jeg håber - uanset hvad det er - at det snart går over. Jeg er så vandt til
det er en kat, der følger mig i alt hvad jeg laver, så det er så underligt
den nu bare ligger stille hen.
Men som sagt, jeg kan sagtens spore en lille bedring fra i går til i dag.

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 13:48

In article <401ba2e8$0$27454$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Lene
Hansen <le_ne@paradis.dk> wrote:

> Men som sagt, jeg kan sagtens spore en lille bedring fra i går til i dag.

Det var godt at høre
Nus patienten bag øret fra mig..

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 13:53

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> Det var godt at høre
> Nus patienten bag øret fra mig..

Det kan den vist ikke lide :( Jeg mener at Lene skrev i en tidligere tråd at
missen ikke ville have at man rørte den i hovedet :( Det er så synd for
hende, både mis og Lene.
Men så et lille "cyber knus" og en lille "MIAW!"-hilsen fra vores misser kan
det da blive til :)

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 31-01-04 15:33

In article <401ba50c$0$24848$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Axelgaard
<axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Det kan den vist ikke lide :( Jeg mener at Lene skrev i en tidligere tråd at
> missen ikke ville have at man rørte den i hovedet

Arh, selvfølgelig...
Men det er tanken der tæller - håber Lene ved, at jeg bare ville have
afleveret en lille venlighed til staklen.. og hende

Fra : Lene Hansen

Dato : 31-01-04 13:55

Lige nu sidder hun - dinglende - og spiser lidt luksus tun i vand, så mon
ikke det går den rigtige vej.

Lene

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 13:58

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Lige nu sidder hun - dinglende - og spiser lidt luksus tun i vand, så mon
> ikke det går den rigtige vej.

Det med tun'en lyder godt, men at hun dingler stadig... tjae :¨(

Fra : Lene Hansen

Dato : 31-01-04 14:03

Nej, jeg kan bestemt heller ikke lide at hun er så usikker i sine
bevægelser. Det gør mig ondt og bekymret at se hende. Håber og beder så
mindeligt til at det vil gå over - og helst inden ret længe.

Lene

Fra : Helle Larsen

Dato : 31-01-04 20:18

> Lene Hansen skrev:
> Lige nu sidder hun - dinglende - og spiser lidt luksus tun i vand, så mon
> ikke det går den rigtige vej.
>
> Lene

Hvis missen mangler næring, så prøv med lidt fløde (skum) på en finger
for eks. Piskefløde, klart for at kunne piske det Eventuelt giv
katten kaffefløde. Det er det samme blot med mindre fedtindhold (kan
ikke piskes)
ALDRIG mælk til misser. ALDRIG. Og heller ALDRIG til pindsvin iøvrigt.

Fra : Axelgaard

Dato : 31-01-04 23:49

"Helle Larsen" <besse.helleKATTE@BAKKEget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke piskes)
> ALDRIG mælk til misser. ALDRIG. Og heller ALDRIG til pindsvin iøvrigt.

Heller ikke kattemælk fra ex. Whiskas?

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 01-02-04 00:23

In article <401c30c0$0$8983$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, Axelgaard
<axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Heller ikke kattemælk fra ex. Whiskas?

Katte - og vist de fleste andre dyr, inkl. størstedelen af
menneskeracen mister evnen til at fordøje lactose (mælkesukker) når
de bliver voksne. Kattemælk er specielt forarbejdet, så lactosen er
meget reduceret (ifølge whiskas' hjemmeside) og derfor kan kattene godt
tåle dette. Surmælksprodukter og ost er også OK, fordi lactosen er
omdannet.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 13:56

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> writes:

> [...]
> Det med balancen kunne desværre være en bivirkning efter narkosen. Hun er
> blevet tjekket i alle ender og kanter, og der blev ikke fundet noget

Pyyhhh alletiders
Kommer til at tænke på om dyrlægen ikke har været forsigtig nok ifb
med bedøvelsen, har jo set at de får en slags rør ind i munden når de
bedøves er vist for at hjælpe med vejrtrækningen..

> [...]
> Hun skal igang med at spise for at komme til hægterne, så det skal foregå
> med tvangsspisning med blødt foder som jeg har fået med hjem.

Det lyder da lovende sådan lige umiddelbart

> Måske går man og bekymre sig for meget når ens lille kat er syg, men man
> holder jo af dem. Men jeg håber at det ikke er en varig skade hun har fået,
> det med balancen, for det ville vel nok være synd.

Øhmm kan man bekymre sig for meget ;-?
Jeg har lidt den holdning at netop bekymringen for kattens ve og vel
adskiller seriøse katteejede fra de andre...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin