Kalk i vand?
Fra : Nissen

Dato : 30-01-04 18:53

Hvad gør man hvis der er for meget kalk i vandet?
Det tror jeg da det er.

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk

Fra : Vito

Dato : 30-01-04 20:42

> Hvad gør man hvis der er for meget kalk i vandet?
> Det tror jeg da det er.

Køber Tanganyika cichlider, de elsker kalk

...du kan også hælde regnvand i..

Fra : Nissen

Dato : 30-01-04 20:51

Nu bor jeg på anden sal og skulle fylde et akavrie på 380L med regn vand kan
nok blive et problem, havde nu ikke tænkt mig at stå med en spand ud af
vinduet ret meget

Fra : Jan Bøgh

Dato : 31-01-04 17:30

"Nissen" <gustavnissenSNABELA@mail.dk> wrote in message
> Nu bor jeg på anden sal og skulle fylde et akavrie på 380L med regn
> vand kan nok blive et problem, havde nu ikke tænkt mig at stå med en
> spand ud af vinduet ret meget

Alternativerne er
1) Indkøb af demineraliseret vand - dyrt.
2) Reduktion med Ionbytter - kan foregå i akvariet, lidt besværlig.
3) Omvendt osmose. Dyrt i indkøb, let i brug, kræver beholder til opsamling
og bruger en allerh..vedes masse vand (dyrt).
4) Fjernelse med oxalsyre. Billigst, kræver dog plads til dunke/beholdere.
5) Accepter vandkvaliteten og vælg et indhold, der befinder sig godt med den
vandtype (afgjort det letteste og sandsynligvis det, der giver mest succes.

vh
Jan

Fra : Nissen

Dato : 31-01-04 19:10

Ja så gjorde jeg lige noget andet, rensede hele molivitten, og det lå
åbenbart i sandet, det var vist ikke helt rent(fra stranden) såen er det jo.
men forststår det nu stadig ikke da det er over et år siden jeg fyldte det
i, og det er først her de sidste to måneder det har været helt hvidt::::

--
Venlig Hilsen

Gustav
www.kitebuggy.dk