T5 rør i alm. amatur?
Fra : Luten[9400]

Dato : 30-01-04 18:13

Hej

Er der nogle som ved om T5 rør kan sættes i en alm. amatur? Jeg har en
gammel Akvastabil AL107 Dobbelt amatur som bruger 2x18W.

Mvh Lasse

Fra : Carsten Gall

Dato : 31-01-04 00:59

"Luten[9400]" <migselvmig@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Er der nogle som ved om T5 rør kan sættes i en alm. amatur? Jeg har en
> gammel Akvastabil AL107 Dobbelt amatur som bruger 2x18W.

Svaret er både ja og nej! Ja, men ikke bare sådan lige her og nu.
Nej, for det kræver en større ombygning af lampen, der skal bruges nye
fatninger, ny
forkobling(spole), og ny reflektor. Derudover bruger de rør som i længde
svarer til 18W, 24W i T5
udgaven.

Carsten

Fra : Kim Adersen

Dato : 31-01-04 22:44

00:58:57 >>>

> [...]
>skal bruges nye
>fatninger, ny
> forkobling(spole), og ny reflektor. Derudover bruger

Ahmm, svaret er og bliver et nej. Det kan ganske enkelt ikke
lade sig gøre. Den eneste mulighed er at ombygge armaturet
helt, (ny spole, og fatninger, samt længden af armaturet),
og når man ser bort fra denne ombygning, så er der intet
andet tilbage end en evt. kasse, og så er spørgsmålet
obsont, da det ikke længere er samme armatur.

Så svaret er altså nej.

Mvh/Greetings
Kim Andersen