Strinteri!
Fra : Ann Nielsen

Dato : 30-01-04 13:28

Hejsa.

Min hvalp og jeg havde besøg af en snart 1 årig hanhund. Den havde
tendens til at strinte, hvor den så kom hen, for at markere. Vi har
lige været til dyrlægen for at få den sidste hvalpevaccine, og der var
der endnu en ejer af em hanhund, der også havde det "problem". Den
skulle kastreres, bla. pga strinteriet og pga. den ikke sten ikke var
faldet ned. De mente at det også ville hjælpe på strinteriet.

Er der nogle der har erfaring mht strinteri? Er det noget alle
hanhunde gør? Kan man gøre noget for at jeg ikke kommer ud for at min
hvalp gror op og begynder at strinte?

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 30-01-04 22:11

Hej Ann.
Jeg har en " Coton de tulear" han med stort H. han markerde tissede også
meget, så det endte med at han blev kastreret, det hjalp så også især
herhjemme, men kommer han med på besøg så gør han det alså bare. Vi har så
også fået en schæferhvalp en tæve og så skal jeg lige love for der blev
markeret herhjemme da hun kom her hjem første gang, men så var det også det.
Kommer der noget nyt i huset det kan være møbel, tæppe osv. ja! så for det
lige en strindt.
Så! en kastrering løser ikke alt.
Du kan såmænd ikke gøre ret meget for at din hanhund ikke vil gøre det.
En hver handhund med respekt for sig selv gør det, og det er såmænd helt
normal at de vil markere, især når de er blevet kønsmoden.
Men ellers held og lykke med din hund.
Hilsen Susanne.

Fra : Susanne Andreasen

Dato : 31-01-04 09:01

Hej Igen Ann.
Jeg kan se at jeg ikke har formuleret mig ordenligt i mit svar til dig, jeg
skriver jo faktisk at du kan regne med at din hund vil strinte indendørs.
Det er så ikke 100% sikkert, det er der stor forskel på fra hund til hund.
Ham jeg har er så den første hanhund som har været slem til det.
Det der så er mere sansyligt at han vil nok markere fremmede steder især
hvis der er og har været andre hunde, det er så til gengæld helt normalt.
Hilsen Susanne