Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE starter download uden at spørge hvor fi~
Fra : Peter T.

Dato : 30-01-04 10:01

Lidt sært problem...

Når jeg starter et download i Internet explorer 6, sker det tit at
programmet starter download uden at spørge hvor det ønskede skal gemmes.
Dette gælder tilsyneladende dog ikke for alle filtyper. Feks. spørger
windows om jeg vil åbne eller gemme et download af en exe-fil, mens zip- og
rar-filer bliver gemt uden videre.

Hvad skal jeg gøre for at undgå at tingene blot bliver gemt uden request-
boks?

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Leony

Dato : 30-01-04 11:06

In news:Xns948066333D4E2muh@212.54.64.134,
Peter T. <pinoc10@hotmail.GEBIScom> typed:

> Hvad skal jeg gøre for at undgå at tingene blot bliver gemt uden
> request- boks?

I Win 98:
Åbn en mappe -> vælg Indstillinger -> Mappeindstillinger -> Filtyper.
Find de filtyper, det drejer sig om (eks. mpg), vælg "rediger" og sæt
flueben ved "bekræft åbning efter overførsel".

I Win XP:
Åbn "Denne computer" -> Funktioner -> Mappeindstillinger -> Filtyper.
Find de filtyper, det drejer sig om (eks. mpg), vælg "avanceret" og sæt
flueben ved "bekræft åbning efter overførsel".

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Peter T.

Dato : 30-01-04 11:39

Leony wrote:

> [...]
> Find de filtyper, det drejer sig om (eks. mpg), vælg "avanceret" og sæt
> flueben ved "bekræft åbning efter overførsel".

Tak. Det var det der skulle til. Spørgsmålet er så hvad der har ændret
denne indstilling...

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-04 11:48

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
> Spørgsmålet er så hvad der har ændret
> denne indstilling...

Et enkelt flueben ved downloading en enkelt gang, vil jeg tro..

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 30-01-04 12:29

Ivan V. Klattrup wrote:

> Et enkelt flueben ved downloading en enkelt gang, vil jeg tro..

Hvor? Det eneste flueben jeg kan sætte i downloadvinduet er om jeg vil
promptes ved "[ ] Close this dialog when download completes", hvilket ikke
har noget at gøre med den "confirm open after download"-funktion, jeg
manuelt måtte ind og ændre i.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-01-04 12:39

> Hvor?

Når jeg selv vil downloade noget, får jeg når jeg har trykket på linket en
meddelelse hvor jeg kan vælge mellem : Åbn Gem Annuller & Flere Oplysninger.
nederst i den meddelelse er der et flueben i "Spørg altid, før filer af
denne type åbnes" og hvis det bliver fjernet, så spørger den selvfølgelig
ikke næste gang

--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Peter T.

Dato : 30-01-04 12:46

Ivan V. Klattrup wrote:

> [...]
> altid, før filer af denne type åbnes" og hvis det bliver fjernet, så
> spørger den selvfølgelig ikke næste gang

Du har ret. Det flueben overså jeg da hakboksen og teksten er "grå'et" ud
hos mig.

--
[Sig removed by Administrator: Signature can not exceed 20GB]