Peter Frederik Knudsen fra Holbæk ca. 1870
Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 29-01-04 21:55

Hej.

Jeg er ved at hjælpe en canadier, Kelly Knudsen, med at finde lidt
informationer om hendes danske forfædre, der stammer fra Peter Frederik
Knudsen født 6. juni 1866 i Holbæk St. Nikolaj kirke.

Er der nogen, som kan hjælpe hende med evt. af finde nulevende slægtninge?

Jeg har her fra FT-1870 i Holbæk, Ahlgade nr. 1
Christian Knudsen, M, 34 år, Tudse sogn Holbæk Amt , Husfader,
Værtshusholder (i 1866 var han fragtmand)
Kirsten Knudsen f. Rasmussen, K, 35, Svenninge sogn Holbæk Amt,Hustru
Peter Frederik Knudsen, M, 3, Holbæk sogn
Carl Christian Knudsen, M, 1, Holbæk sogn
Inger Marie Jensen, K, 22, Tjenestepige
Ane Kirstine Christiansen, K, 19, Tjenestepige

Senere også en søn, Valdemar Knudsen.

Ligeledes har Kelly Knudsen et brev fra Helga Hoffmann (født Helga Knudsen)
fra Ravnholmvej 13c i Lyngby fra 1963'erne (adressen findes ikke mere).
Helga var kusine Peter Frederik Knudsen. Helga var lærer og med gift med en
lærer (Hoffmann) og de boede i Silkeborg indtil ca. 1960. i 1963 havde Helga
en datter som var gift med en ingeniør, en søn som var læge i Nyborg og en
søn som arbejdede for ØK - udstationeret i Madras, Indien.

Hvis du kan hjælpe Kelly med at finde hendes danske slægtninge, så vil hun
blive meget glad... og jeg skal så nok stille videre...

Mvh Jakob Hoffmann

Fra : Erling Vester Jacobs~

Dato : 01-02-04 17:34

Her er lidt at arbejde videre med (nummereringen har jeg sat ind).
- Yderligere søgning kan måske bringe flere resultater.

Venlig hilsen

Erling Vester Jacobsen

IGI FamilySearch:

1. CHRISTJAN KNUDSEN, døbt 18 OCT 1835, Tuse, Holbaek, Denmark
Father: 2. KNUD NIELSEN
Mother: 3. BENTE MARIE CHRISTJANSDR

2. KNUD NIELSEN
Christening: 07 FEB 1796 Tuse, Holbaek, Denmark
Father: 4. NIELS NIELSEN

3. BENTHE MARIA CHRISTENSEN
Christening: 24 JAN 1807 Hagested, Holbaek, Denmark
Father: CHRISTIAN JENSEN

2. KNUD NIELSEN
Spouse: BENTHE MARIE CHRISTIANSDR Family
3. Marriage: 26 NOV 1834 Kundby, Holbaek, Denmark

DDA.DDK:

FT-1801 Holbaek, Tuse, Tuse, Tudse Bye, , , 53. Familie,
4. Niels Nielsen Læsøe, 45, Gift, Mand, Huusmand med Jord,
5. Ane Nielsdatter, 33, Gift, Hans Kone, ,
Laurs Nielsen, 8, Ugift, Deres Barn, ,
2. Knud Nielsen, 6, Ugift, Deres Barn, ,
Jens Nielsen, 3, Ugift, Deres Barn, ,

FT-1834 Holbaek, Tuse, Tuse, Tudse Bye, , et Huus, 57,
2. Knud Nielsen, 38, Enkemand, , Huusmand,
Christoffer Knudsen, 7, Ugift, , hans Børn,
Niels Knudsen, 6, Ugift, , hans Børn,
Karen Knudsdatter, 1, Ugift, , hans Børn,
Maren Hansdatter, 62, Enke, , Hans afd. Kones Moder,

FT-1840 Holbaek, Tuse, Tuse, Tudse Sogn, , Et huus, ,
2. Knud Nielsen, 44, Gift, , Huusfader, væver,
3. Bente Marie Christiansdatter, 33, Gift, , Hans kone,
Christoffer Knudsen, 13, Ugift, , Deres børn,
Niels Knudsen, 12, Ugift, , Deres børn,
Karen Knudsdatter, 7, Ugift, , Deres børn,
Christian Knudsen, 5, Ugift, , Deres børn,
Jens Knudsen, 4, Ugift, , Deres børn,
Maren Kirstine Knudsdatter, 2, Ugift, , Deres børn,

FT-1845 Holbaek, Tuse, Tuse, Tudse Sogn og Bye, , et Huus, 11,
2. Knud Nielsen, 50, Gift, , Væver Huusmand, Tudse
3. Bende Marie Christiansdatter, 38, Gift, , hans Kone, Hagested
Christoffer Knudsen, 18, Ugift, , Deres Børn, Tudse
Karen Knudsdatter, 12, Ugift, , Deres Børn, Tudse
1. Christian Knudsen, 10, Ugift, , Deres Børn, Tudse
Jens Knudsen, 8, Ugift, , Deres Børn, Tudse
Maren Kirstine Knudsdatt, 6, Ugift, , Deres Børn, Tudse
Ane Marie Knudsdatter, 4, Ugift, , Deres Børn, Tudse
Lars Knudsen, 1, Ugift, , Deres Børn, Tudse

Fra : Jakob Hoffmann

Dato : 04-02-04 20:10

Hej Erling.

Mange tak for din hjælp. Undskyld det sene svar - har været på kursus...

Jeg vil se om jeg evt. kan finde en nulevende Hoffmann i Nyborg (hvor sønnen
flyttede til) - måske de kender til lægen fra 60'erne?

Mvh Jakob

Fra : Per Bau \(erstat inv~

Dato : 04-02-04 21:46

"Jakob Hoffmann" <alijakob@yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> Jeg vil se om jeg evt. kan finde en nulevende Hoffmann i Nyborg (hvor
sønnen
> flyttede til) - måske de kender til lægen fra 60'erne?

Ham har jeg haft som læge i 60-70 erne.

Han havde praksis sammen med en Richardt på Adelgade 3, hvor der i dag
stadig er en lægepraksis. De kan evt. oplyse noget mere om ham. De havde tlf
nr. 158 i starten af 60'erne det blev udvidet til 311158 i 68 og i dag skal
du sætte et 65 foran.

/Per