Lost in Translation *spoiler*
Fra : Peter Heide

Dato : 29-01-04 14:35

Upsedasse !

Et lille mesterværk.

Handlingen : en afdankede alkoholiseret skuespiller tjene lidt
penge (2 mill. $ ) ved at medvirke i japanske tv-reklamer for
sprut. Virker ret livstræt og ligeglad. Gift med en kone han
ikke elsker og nogen børn som han sjældent ser, eller rigtig
tænker på. Møder tilfældigt en ung smuk ( tør man skrive hun
har en ualmindelig dejligt bagparti ? ) pige som er i japan
sammen med sin overfladiske nørdede kæreste, som er
mere optaget af job end hende.

Sød musik opstår imellem de 2. Og det er lige før man vrider
en tårer til sidst.

Filmen af Sofie Copola er rigtig godt skruet sammen. Måske
der godt kunne være skåret lidt ned på de 2 turtelduers byture.
Karoke er lidt sjovt at medvirke i MEN ikke sjovt på film. Og
Karoke er der lidt rigeligt af i LiT.

Soundtracket til filemen må være årets bedste : Bloody Valentine,
Squarepusher, Air mm

Sofie har en rigtig god musiksmag og er efterhånden blevet
en betydelig mere interessant instruktør end farmand.

Filmen kan klart anbefales og jeg glæder mig allerede til at
se den igen.

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 15-02-04 01:29

Peter Heide skrev:

>Møder tilfældigt en ung smuk ( tør man skrive hun
>har en ualmindelig dejligt bagparti ? ) pige

For stort efter min smag, men okay...

Filmen er visuelt interessant, ja. Men underholdende? Nej! Ingen film
på godt halvanden time kan bære en handling, der rækker til fem
minutter.

Et rigtigt kritikerdilemma, der af samme grund får en masse gode
anmeldelser, for dårlig er den jo ikke, og hvad skriver man så?

--
Niels Søndergaard

Besøg Bøfsiden: http://www.titlevision.dk/boeuf.htm
Suveræn samling af sproglige smuttere