Er det kedeligt at være "enlig" kat?
Fra : Gitte Holland

Dato : 29-01-04 12:36

Hejsa!

Jeg vil lige høre om det kan passe at en enlig indekat kan kede sig?
Vi har før boet i hus, hvor katten kunne komme ud, men nu har han ikke den
mulighed længere :(
Det er som om at han her på det sidste er begyndt at sove ekstremt meget.
Nogle dage er han lige oppe og få sin morgen mad, straks efter det er ædt
smutter han ind i mor's og far's seng og putter videre - der kan han så
ligge indtil aftensmaden. Efter aftensmaden kan han måske lige lege lidt
med
hvad der nu lige ligger på gulvet, men så skal han også hen og sove igen.
Når mor og far går i seng smutter han op i op i deres seng og sover der
indtil morgenmaden, og så starter det hele forfra.
Jeg er ved at blive lidt bekymret for det bette pus, men når jeg tænker
tilbage på da vi boede i huset, så mindes jeg at så snart han var inde, så
sov han - hvad han lavede uden for kan jeg kun gætte mig til :) Men han
kom
da ofte hjem med en lille gave til mor og far :)
Er der grund til bekymring? Vi har nu boet i lejlighed i 3måneder, og
har da
overvejet at anskaffe os en kat mere. Vi er faktisk allerede i gang med at
snakke med en fra Vildkat.dk. Er det en dum idé eller kan det være lige
netop det der skal til for at vores mis vågner op og kommer i gang igen?
:)

Med venlig hilsen
Gitte Holland, Brian og 3D <--- katten
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bettina Hansen

Dato : 29-01-04 12:50

Hej Gitte
Gitte Holland wrote:
> [...]
> snakke med en fra Vildkat.dk. Er det en dum idé eller kan det være lige
> netop det der skal til for at vores mis vågner op og kommer i gang igen?

Hvor gammel er mittekatten?

Vores kat sover stort set også altid - han har mulighed for at komme ud
men det bliver ikke til ret meget andet end lige en hurtig smuttur for
at checke at verden stadig består ;) Vores er 14 så jeg tror at det bare
er alderen der gør at han har gearet ned...

Førhen havde vi tre katte men vi har desværre mistet de to andre... Jeg
vil dog ikke byde ham (eller den nye kat) at anskaffe en ny kat nu - den
sidste vi fik blev aldrig rigtig accepteret af de to gamle og det var
faktisk synd for dem alle tre :(

Men hvis han ikke er så gammel vil jeg bestemt mene at han kan få god
glæde af at få en legekammerat... Jeg synes selv at man bør have mere
end en kat, men de bliver altså lidt sære når de bliver gamle og det må
man jo også acceptere ;)

Mvh Bettina

---
http://chin.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 29-01-04 13:11

"Bettina Hansen" <bettina@chin.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor gammel er mittekatten?

2½år

> [...]
> at checke at verden stadig består ;) Vores er 14 så jeg tror at det bare
> er alderen der gør at han har gearet ned...

Ja, det gør vi alle vel :)

> [...]
> vil dog ikke byde ham (eller den nye kat) at anskaffe en ny kat nu - den
> sidste vi fik blev aldrig rigtig accepteret af de to gamle og det var

Ja, men mon ikke en 2½årig kat kan acceptere en legekammerat, en han kan
opdrage lidt :)

> [...]
> glæde af at få en legekammerat... Jeg synes selv at man bør have mere
> end en kat, men de bliver altså lidt sære når de bliver gamle og det må

Jamen, vi glæder os også så meget til at se den nye kat - den er ~1½år, er
det bedre eller dårligere end at vælge en killing?

Fra : zasha

Dato : 29-01-04 21:24

"Gitte Holland" <axelgaardKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!
<klip>
> Jeg vil lige høre om det kan passe at en enlig indekat kan kede sig?
Ja!

> Vi har nu boet i lejlighed i 3måneder, og har da >overvejet at anskaffe os
en kat mere.
</klip>

God idé!

Held og lykke med katten fra vildkat.dk *smil*

--
Hilsen Miver og Mulle's mor Heidi

http://chocolade.dk
http://www.onlinesalg.dk/default.asp?Firmaid=3636
og
http://hei.homepage.dk

Fra : Axelgaard

Dato : 29-01-04 22:37

"zasha" <zasha_xFJERN@DETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Gitte Holland" <axelgaardKATTE@BAKKEstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> <klip>
> ..
> Ja!

Okay, så fik vi det på det rene :)

> ..
> en kat mere.
> </klip>
>
> God idé!

Det er altid dejligt at blive bekræftet i sine handlinger ;)

> Held og lykke med katten fra vildkat.dk *smil*

Mange tak!

Fra : Doris

Dato : 30-01-04 15:22

Ja, Skynd dig at få en mere til den, det er så dejligt og se to eller
flere katte i funktion. Håber vi høre mere ;)
Knus Doris og de 8 misser.

Fra : Axelgaard

Dato : 30-01-04 15:26

"Doris" <xdoris@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Ja, Skynd dig at få en mere til den, det er så dejligt og se to eller
> flere katte i funktion. Håber vi høre mere ;)
> Knus Doris og de 8 misser.

Det kan du lige tro i gør :) Vi venter spændt på billeder af missen :) Inden
vi får katten hjem vil jeg lave en hjemmeside om vores nuværende kat og den
kommende kat... jeg smider linket når det hele er "oppe og stå".

Fra : dpl

Dato : 30-01-04 15:54

Hejhej!
Jeg kunne jo sagtens melde mig i koret af dem, der fortæller hvor godt
det er at have mere end én kat... men i stedet vil jeg blot vise et
billede, det siger vist det hele:
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer2.jpg

Viktor flyttede ind for en månede siden, og som man kan se, synes hans
forhåbentlig tilkommende, at det var en hel fin ide!

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Axelgaard

Dato : 30-01-04 19:10

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne jo sagtens melde mig i koret af dem, der fortæller hvor godt
> det er at have mere end én kat... men i stedet vil jeg blot vise et

Nøj hvor er de søde!

> Viktor flyttede ind for en månede siden, og som man kan se, synes hans
> forhåbentlig tilkommende, at det var en hel fin ide!

Ja det ses - jeg antager at de er fertile begge to...?
Kan det blive et problem når vores hankat er kastreret og vi får endnu en
han-kastrat?

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 31-01-04 02:07

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> writes:

> Ja det ses - jeg antager at de er fertile begge to...?
> Kan det blive et problem når vores hankat er kastreret og vi får endnu en
> han-kastrat?

Nej i princippet ikke når de begge to er neutraliserede. Du/i skal dog
regne med en "smule" rivaliseren i starten til de får ordnet deres
indbyrdes rangorden, men det kan du/i tage helt roligt så længe der
ikke flyder blod og pelstotter...

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : dpl

Dato : 31-01-04 15:31

Axelgaard wrote:
> Nøj hvor er de søde!
>
> Ja det ses - jeg antager at de er fertile begge to...?
> Kan det blive et problem når vores hankat er kastreret og vi får endnu en
> han-kastrat?

Nu er intet jo 100% sikkert når det kommer til katte. Men jeg vil mene,
at det oftest er lettere at sammenføre kastrater end fertile katte, så
det tror jeg ikke du skal være bekymret for. Bare de får den fornødne
tid til at snuse osv. (evt. gennem en dør på klem), så skal det nok gå.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-01-04 22:02

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer2.jpg

Hold da op, Dorthe, hvor er de dog utroligt skønnne.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Denise

Dato : 31-01-04 09:59

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hold da op, Dorthe, hvor er de dog utroligt skønnne.
>
> --
> Kate

Uh ja, det er godt nogle skønne sibirer. Det kunne være vi til sommer skulle
lave en fælles udflugt til Lolland og checke dem )

--
Hilsen Denise

Fra : dpl

Dato : 31-01-04 15:38

Denise wrote:
> Uh ja, det er godt nogle skønne sibirer. Det kunne være vi til sommer skulle
> lave en fælles udflugt til Lolland og checke dem )

Hej Denise!
Jamen det er da ikke nogen dårlig ide *smil*.
En sommerdag i haven, og måske endda små sibi-linger at kigge på...

Den må vi lige tage op igen senere på året.
Hilsen Dorthe

PS.
Tidligere i dag fangede jeg lige herskaberne i en transportkasse, hvor
de lå og vaskede hinanden:
http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer3.jpg

Fra : Denise

Dato : 31-01-04 19:14

> Hej Denise!
> Jamen det er da ikke nogen dårlig ide *smil*.
> En sommerdag i haven, og måske endda små sibi-linger at kigge på...

Ihhh, det ville være skønt

> Den må vi lige tage op igen senere på året.
> Hilsen Dorthe

Ja, lad os det

> PS.
> Tidligere i dag fangede jeg lige herskaberne i en transportkasse, hvor
> de lå og vaskede hinanden:
> http://www.kishka.dk/dorthes/foto/sibirer3.jpg

Hihi, de er da tydeligvis meget glade for hinanden

--
Hilsen Denise

Fra : dpl

Dato : 31-01-04 15:33

Kate wrote:

> Hold da op, Dorthe, hvor er de dog utroligt skønnne.

Hej Kate!
Tak skal du ha'!
Ja, de klæder hinanden godt. Deres tyske opdrætter er også pænt spændt
på evt. afkom, der er muligheder for nogle rigtige skønheder *smil*.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/