Tømme papirkurv i OS X
Fra : MacMac

Dato : 21-04-01 22:26

Hej,

Jeg havde på min disk med Mac OS 9 nogle dokumenter jeg nu har flyttet over
i papirkurven - men når jeg forsøger at tømme den, siger den at jeg ikke har
rettigheder nok?! Det er snask irriterende for der ligger også nogle Classic
programmer som den åbenbart ikke har nogen problemer med at starte selvom de
ligger i papirkuven...
Hvad gør jeg? Jeg har forsøgt at logge ind som root, men så er det jo
åbenbart en anden papirkurv.

- Morten

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-01 00:11

MacMac <nospam@nospam.com> wrote:

> [...]
> ligger i papirkuven...
> Hvad gør jeg? Jeg har forsøgt at logge ind som root, men så er det jo

Fra terminalen:
sudo rm /"stien-til-filen" skulle kunne gøre det
(du vil blive bedt om dit password pga sudo komandoen)

NB. hvis du har problemer med at skrive stien pga mellemrum i et navn
eller lignende, kan du istedet droppe filen i dit terminalvindue (etfer
du har skrevet "sudo rm /"

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : MacMan

Dato : 22-04-01 10:04

>Fra terminalen:
>sudo rm /"stien-til-filen" skulle kunne gøre det
>(du vil blive bedt om dit password pga sudo komandoen)

Tak, men desværre er der 2-300 filer som den ikke vil slette, vil jeg tro :-/

- Morten

--
Dette indlæg er sendt fra http://news.arto.dk
- Danmarks største og sjoveste samling af vitser!

Fra : Peter Gersmann

Dato : 22-04-01 16:25

In article <9bu6qj$c2l$1@tux.netsite.dk>, MacMan <nospam@nospam.com>
wrote:

> Tak, men desv?rre er der 2-300 filer som den ikke vil slette, vil jeg tro
> :-/

Log in som root eller start i ren Mac OS 9.

//Peter

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 22-04-01 16:44

MacMan <nospam@nospam.com> wrote:

> Tak, men desværre er der 2-300 filer som den ikke vil slette, vil jeg tro :-/

Vær lidt barsk. I din hjemmemappe ligger der en mappe der hedder .Trash,
åben en terminal, skriv "su - root", skriv root password, "cd
/Users/<dit brugernavn>/.Trash", "rm -rf ./*". Nu vil det stadig se ud
som om der er noget i papirkurven, men tøm den blot og det vil se pænt
ud igen.

Hvis dette ikke kan gøre det, så må der være noget rablende galt med din
installation.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

You read all this way? Okay then, have a signature.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-04-01 16:46

> Tak, men desværre er der 2-300 filer som den ikke vil slette, vil jeg tro :-/

sudo rm -R /"stien til din fil eller mappe"