Hjælp: vcard mac->pc virker ikke
Fra : Peter Ursin

Dato : 29-01-04 08:24

God morgen,
I håb om at mit tidligere spørgsmål bare er blevet overset fremfor at der
ikke er nogen der kan hjælpe forsøger jeg lige igen.

Hvis jeg eksporterer en kontakt fra adressebogen som vcard og dernæst mailer
det til en pc bruger er kortet blank når man vil importere det.
Hvis jeg imidlertid mailer det til en mac bruger er der ingen problemer.
Det mærkelige er at hvis pc brugeren åbner kortet som en tekstfil findes
informationen i filen, så "rigtig blank" er det åbenbart ikke.

Er der nogle der har været ude for dette og har en løsning ?

På forhånd tak for hjælpen.

mvh
Peter Ursin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-04 09:29

Peter Ursin wrote:

> [...]
> Det mærkelige er at hvis pc brugeren åbner kortet som en tekstfil findes
> informationen i filen, så "rigtig blank" er det åbenbart ikke.

Det lyder måske som et tegnsætproblem. Kan du eventuelt vedhæfte et af
de vcards som giver problemer til et indlæg her i gruppen?

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Peter Ursin

Dato : 29-01-04 09:53

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0000@c.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder måske som et tegnsætproblem. Kan du eventuelt vedhæfte et af
> de vcards som giver problemer til et indlæg her i gruppen?

Det plejer ikke at være så populært at vedhæfte filer, så jeg har istedet
lagt et kort på www.elwis.com/temp, filen hedder mikael.vcf

mvh
Peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-01-04 13:37

Peter Ursin wrote:

> Det plejer ikke at være så populært at vedhæfte filer, så jeg har istedet
> lagt et kort på www.elwis.com/temp, filen hedder mikael.vcf

Selve kortet ser fint ud, så det kan være et MIME-problem i den
genererede email. Jeg vil stadig gerne have du enten vedhæfter det her,
eller i dk.binaer (og giver msgid her).

--
Thorbjoern Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-01-04 10:08

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0000@c.dk> wrote:

> Selve kortet ser fint ud, så det kan være et MIME-problem i den
> genererede email. Jeg vil stadig gerne have du enten vedhæfter det her,
> eller i dk.binaer (og giver msgid her).
Det har flg. indhold:
---
BEGIN:VCARD

VERSION:3.0

N:Smith Andersen;Mikael;;;

FN:Mikael Smith Andersen

EMAIL;type=INTERNET;type=HOME;type=pref:mikael@smith.andersen.as

item1.EMAIL;type=INTERNET:windsortrsp@hotmail.com

item1.X-ABLabel:home2

TEL;type=CELL;type=pref:26 41 20 20

TEL;type=HOME:39 67 60 48

item2.ADR;type=HOME;type=pref:;;Christianehøj
78\,1.tv;Søborg;;2860;Denmark

item2.X-ABADR:dk

CATEGORY:Andelsforening,Bestyrelsen

END:VCARD

---

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 30-01-04 12:14

no@way.dk (Jens Rasmussen) writes:

> Det har flg. indhold:
> ---
> BEGIN:VCARD

Det jeg ville se, var hvordan det blev kodet. Derfor vil jeg gerne se
det som en vedhæftet fil, og ikke bare som rå tekst :)

http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 30-01-04 09:16

Peter Ursin <zorillaFJERN@DETTEmyrealbox.com> wrote:

> Det plejer ikke at være så populært at vedhæfte filer, så jeg har istedet
> lagt et kort på www.elwis.com/temp, filen hedder mikael.vcf
Hos mig åbner den fint i Adressebog, men Entourage får ingen data ind.

Fra : Steen Villumsen

Dato : 30-01-04 09:20

> [...]

> informationen i filen, så "rigtig blank" er det åbenbart ikke.
>
> Er der nogle der har været ude for dette og har en løsning ?

Jeg har været ude for præcis samme problem. Jeg åbnede vCardet fra
mac'en i en text editor på PC'en og konstaterede at der et eller andet
sted i processen var blevet sat en del ekstra mellemrum ind i vCardet.
Jeg fjernede mellemrummene (med søg og erstat) og herefter kunne jeg
importere vCardet. Jeg fik dog ikke billedet og de danske tegn til at
køre automatisk mellem de to platforme.
--
Steen Villumsen
steen [at] teglvang [dot] dk

Fra : Peter Ursin

Dato : 30-01-04 10:15

"Steen Villumsen" <read_d@wn_bel.ow> skrev i en meddelelse

> Jeg har været ude for præcis samme problem. Jeg åbnede vCardet fra...

Thorbjørn nævnte at det måske kunne være et tegnsætproblem. Jeg har derfor
prøvet at sende med forskellige indstillinger for at se om det betød noget.
Samtidig vedhæftede jeg helt tilfældigt vcard'et som windows friendly, og
minsandten om det ikke virker nu. Det ser ikke ud til at være noget med
tegnsættet at gøre da alle mails virker, men windows friendly var åbenbart
løsningen. Jeg troede faktisk kun at 'windows friendly' sørgede for ikke at
medsende ressourcegrenen så det har jeg ikke tidligere spildt en tanke.

mvh
Peter Ursin

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 03-02-04 09:46

Steen Villumsen <read_d@wn_bel.ow> wrote:

> [...]
> Jeg fjernede mellemrummene (med søg og erstat) og herefter kunne jeg
> importere vCardet. Jeg fik dog ikke billedet og de danske tegn til at

Hvad er det egentligt for programmer i Windows der bruger vCard
formatet?

Stig

--
Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 03-02-04 10:18

wannabee@post5.tele.dk (Stig Leerbeck) writes:

> Hvad er det egentligt for programmer i Windows der bruger vCard
> formatet?

Forhåbenligt så mange som muligt. vCard er nemlig defineret i RFC2426
og er derfor en åben standard. De mobiltelefoner jeg har i nærmeste
omkreds benytter alle vCard (de lidt ældre er dog ikke særligt gode
til det) til adressebogen. På windows siden kan programmerne Outlook
og Mozilla nævnes.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH