Når man spørger om hjælp....
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-04 01:47

Sig mig lige en ting... Er der overhovedet ingen, der véd noget om
AWKs eller Matrox længere? - Det er faktisk temmelig irriterende, at der
åbenbart ingen er, der gider svare, når jeg poster et spørgsmål...

Det er faktisk bare en smule irriterende, at det åbenbart ikke behager
div. personer at give mig et svar, når jeg spørger om noget, men komme
med diverse 'overfald' og andre nedvurderende udtalelser, når jeg selv
giver et svar, - det er åbenbart blevet ganske alm. kotume.

- Og det ene forslag, jeg fik fra Morten L. gav ikke noget, - selvom jeg
har pløjet hele Matrox Forums igennem på kryds og tværs...

mvh. Erik Richard
<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten

Dato : 29-01-04 02:34

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]

> med diverse 'overfald' og andre nedvurderende udtalelser, når jeg selv
> giver et svar, - det er åbenbart blevet ganske alm. kotume.

Siden du tager sådan på vej gider jeg personligt slet ikke forsøge at
hjælpe dig - heller ikke selvom jeg nok kunne støve et svar mht.
Matrox kortet frem fra gemmerne...

--
Morten

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, Combo-drev, Bluetooth mus
+ tastatur, FX5200 Ultra & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : Peter Kiil

Dato : 29-01-04 02:46

Erik Richard Sørensen - NOSPAM@NOSPAM.dk on 29/01/04 1:47 wrote:

> Sig mig lige en ting... Er der overhovedet ingen, der véd noget om
> AWKs eller Matrox længere? - Det er faktisk temmelig irriterende, at der
> åbenbart ingen er, der gider svare, når jeg poster et spørgsmål...

Hvad er chancerne for at du gider lytte?

--
/peter

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 29-01-04 08:51

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
>
> - Og det ene forslag, jeg fik fra Morten L. gav ikke noget, - selvom jeg
> har pløjet hele Matrox Forums igennem på kryds og tværs...

Var det ikke mig, der foreslog at kigge i Matrox' eget forum? Prøv igen
og stil det samme spørgsmål igen -- bare på engelsk.

Og nu må du ikke blive sur.

--Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-04 14:48

Hej Martin

Nå, jeg mente nu det var Morten Lind, men det spiller heller ingen rolle
længere, da jeg havde indtil i gåf aftes til at finde ud af det... Og
jeg køber altså ikke bare et grafikkort for at have det liggende til
ingen verdens nytte, hvis det alligevel ikke kan bruges.

Og mht. at blive sur, - tja, så er det såmænd ikke dig, det drejer sig
om, da du jo ikke har brugt Mac så længe, at du formentlig ikke véd,
hvilke kort, der kan bruges, og hvilke ikke... - Men det, der gør mig
sur, er, at der sidder en del her, der tidl. har rost Matrox kortene, og
som jeg véd, ganske udmærket kender dem, - både dem, der kan flashes, og
dem, der ikke kan, - men ikke gider svare..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Morten Lind

Dato : 29-01-04 20:33

> [...]
> som jeg véd, ganske udmærket kender dem, - både dem, der kan flashes, og
> dem, der ikke kan, - men ikke gider svare..

Hej Erik......

Næeh, det var ikke mig......mange ting har jeg en mening om, alting har
jeg en holdning til, og masser af gange svarer jeg, hvis jeg SELV tror,
det er rigtigt.

Det er naturligvis ikke altid tilfældet, men jeg benytter tesen: hellere
100 ord, indeholdende 20 guldkorn end 20 ord, indeholdende 0 guldkorn

Vi er jo alle forskellige i vores udtryksmåde, og så er der tolerante og
intolerante personager.

Jeg er i gruppen her for at lære noget.........og springer så bare de
"lidt ubehagelige" indlæg over.

Dette skyldes ordentlig opdragelse og almindelig høflighed, men betyder
ikke, at jeg ikke har lyst til at kommentere "kedelige" indlæg.

Denne gruppe repræsenterer et bredt udsnit af kompetente MacBrugere, og
nu også "nix"Brugere......og det gør gruppen utrolig stærk.

At vi så må leve med nogle "nye vinde", synes jeg er i orden

Hej fra
Morten

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-04 06:02

Hej Morten

Morten Lind wrote:
> Næeh, det var ikke mig......mange ting har jeg en mening om, alting har
> jeg en holdning til, og masser af gange svarer jeg, hvis jeg SELV tror,
> det er rigtigt.

Det var jo blot et tip, som jeg allerede havde fulgt op, men som ikke
gav noget..

> [...]
> nu også "nix"Brugere......og det gør gruppen utrolig stærk.
>
> At vi så må leve med nogle "nye vinde", synes jeg er i orden

Til det, vil jeg kun sige, - at hvis de 'nye vinde' kun må være OS X
relateret stof, så tror jeg, det måske var på tide, at dk.edb.mac blev
delt i to - en for de klassiske systemer, som dog stadig bruges af ca.
60% - og så en, der er ren OS X relatert...

Jeg får jævnlig spørgsmål direkte fra personer, der ikke _tør_ spørge i
gruppen, da de fornemmer det samme som mig, - at spørgsmål omkring
klassisk Mac OS ikke er velseete. - Det synes jeg er en skam!

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 29-01-04 10:19

> Sig mig lige en ting... Er der overhovedet ingen, der véd noget om
> AWKs eller Matrox længere? - Det er faktisk temmelig irriterende, at der
> åbenbart ingen er, der gider svare, når jeg poster et spørgsmål...

Ku ved hvor mange svar der gemmer sig i dit Kill-filter!

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Christian Bech

Dato : 30-01-04 00:00

> Ku ved hvor mange svar der gemmer sig i dit Kill-filter!

Mit bud er ikke et eneste. Erik er alt for nysgerrig til at killfiltre.

Jeg ville ønske at nogen ville kunne gøre Erik det begribeligt, at det
ikke er ond vilje når der ikke ydes lige så stor hjælp til klassisk OS
som X. Det er simpelthen svært at huske de gamle systemer, når man
arbejder i et helt andet. Han er naturligvis delvist undskyldt, eftersom
han ikke har prøvet at skifte styresystem, men til gengæld er det svært
at undskylde hans tone.

--
Christian

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 29-01-04 15:09

> Sig mig lige en ting... Er der overhovedet ingen, der véd noget om
> AWKs eller Matrox længere? - Det er faktisk temmelig irriterende, at der
> åbenbart ingen er, der gider svare, når jeg poster et spørgsmål...

er det sådan en oplysning du søgte:
PC Matrox Millennium - Mac Bios flashing: Don Edwards reports he's
flashed his Matrox Millennium from PC to Mac successfully.
" I have a Matrox Millennium 4meg video card for my PC. I went to the
Matrox site and downloaded the utilities for the Mac version of the card
and the Mac bios updater. I put the Matrox card in my Mac PPC 8500 and
then started the system on the built in video card. I started the Matrox
bios flash utility and proceeded to flash the card. When it was done I
installed the video utilities for the card and then shut the system
down. I the hooked my monitor to the card and started the system. It
started just fine.
The card is much faster than the built in video chipset and saved me a
few bucks until I can buy a real Mac video card upgrade. It even fixed a
problem I had at start up with MacOS 8.5. My background image would only
show on the screen for a few seconds and then it would go back to the
gray screen while loading the OS. This trick took that problem away. Oh
by the way, I tried flashing it back to work on my PC and worked fine.
Of coarse I changed it back to the Mac. Just thought I would drop you
the info that Matrox Millennium Cards for the PC can also be flashed to
work on the Mac.
Don Edwards "
link: http://www.xlr8yourmac.com/archives/nov98/112698.html

mvh Erik
--
Erik S KBH 2400
fjern et 0 i mailadressen ved svar

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 29-01-04 15:20

Erik Skovgaard <mac100@os.dk> wrote:

> [...]
glemte lige linket til Matrox side med drivere til mac.
http://www.matrox.com/mga/support/drivers/previous/prv_mac.cfm

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-04 15:54

Hej Erik

- Det var det første sted, jeg var... Der står intet om specifikke
modeller, såvidt jeg overhovedet kan se, men ellers en masse gode
informationer generelt set...

Har også været på deres download site for at kigge på div. software
pakker, men intet har relateret til det specifikke kort - hverken til
Win eller Mac. - Der var kun drivere til de forskellige Win og Linux...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Skovgaard

Dato : 29-01-04 22:58

> [...]
> pakker, men intet har relateret til det specifikke kort - hverken til
> Win eller Mac. - Der var kun drivere til de forskellige Win og Linux...

Hej igen Erik
det var så mit bidrag, har ikke den store viden om Matrox kort, har selv
haft held med Voodoo 3 kort der fungerede fint i os 9 og x.
mvh ERik

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-01-04 06:11

Hej Erik

Erik Skovgaard wrote:

> det var så mit bidrag,

- Og et godt og logisk bidrag! - men desværre jo intet resultat...

> har ikke den store viden om Matrox kort, har selv
> haft held med Voodoo 3 kort der fungerede fint i os 9 og x.
> mvh ERik

En af fordelene ved netop Millenium kortene er, at de kan lave
forstørrelse 'in screen' uden brug af forstørrelsessystemer som fX
CloseView, InLarge og andre hjælpeprogrammer. Herved bliver de yderst
værdifulde for svagtseende. - Men Matrox er desværre holdt op med at
lave grafikkort l Mac nu, og der er kun 4-5 a de ældeMilium kort, der
kan flashes, og man sal være yderst omhyggelig med det. - At bruge en
forkert flashing ødelægger kortet helt..

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-01-04 15:21

Hej Erik

Tak, men de ting vidste jeg i forvejen. Det, jeg er ude efter - eller
rettere - var ude efter, er hvilke modeller, der _kan_ flashes. Det er
nemlig ikke alle PC versoner, der kan det. Det kræver for det første et
bestemt chipset, og for det andet 'full open BIOS'. Det kort, jeg fik
tilbudt havde 'full open BIOS', men så var der jo det med chipset'et...
- Efter det, jeg har kunnet se omkring Millenium korten,så findes dr me
end 20 forskellige med 'open BIOS' - bare i MGB serien, og da det her er
en MGA (Millenium I Gxxx), så er det jo ikke til at vide... - Men det
er jo nu også for sent, da jeg jo kun havde til i går aftes...

Men tak alligevel for input.
mvh. Erik Richard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 30-01-04 10:08

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> writes:

> [...]
>delt i to - en for de klassiske systemer, som dog stadig bruges af ca.
>60% - og så en, der er ren OS X relatert...

Årh hold op. Der er da i almindelighed masser af hjælp at hente i
forbindelse med de gamle systemer. At man ind i mellem kan komme til at
vente en dags tid, eller ender med ikke at kunne løse sit problem, er da
ikke udtryk for at folk her i gruppen ikke ønsker at hjælpe. Jeg har
aldrig oplevet andet end hjælpsomhed og en venlig tone - kun bort set fra
når du hidser dig op Erik du er faktisk den eneste jeg kan komme i
tanke om, der sådan for alvor hidser sig op - og når andre er røget med på
vognen (den dårlige tone) er det stort set altid i diskussioner med dig

>Jeg får jævnlig spørgsmål direkte fra personer, der ikke _tør_ spørge i
>gruppen, da de fornemmer det samme som mig, - at spørgsmål omkring
>klassisk Mac OS ikke er velseete. - Det synes jeg er en skam!

Ikke tør? og ligefrem jævnligt?
Det har jeg mere end almindeligt svært ved at tro er rigtigt, blandt andet
med henvisning til det jeg lige har skrevet. Jeg har da fornylig haft et
par spørgsmål om en OS 9.x maskine der ikke ville lukke ordentligt, noget
Mozilla snavs osv. Jeg får da altid svar. Ikke altid nogle der løser mine
problemer, men svar. Det er da også sket mere end en gang at et venligt
menneske har fattet telefonen, ringet og guidet mig igennem løsningen af
et eller andet problem.
Som jeg har skrevet det før: Denne NG er usenets hyggeligste, venligste og
rareste gruppe.

--
Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11 * Fax 75 51 47 11 * Mobil 26 39 73 11

Fra : Lone Schmidt

Dato : 30-01-04 18:57

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> et eller andet problem.
> Som jeg har skrevet det før: Denne NG er usenets hyggeligste, venligste og

Hørt!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 31-01-04 14:06

> [...]

> men komme med diverse 'overfald' og andre nedvurderende udtalelser,
> når jeg selv giver et svar, - det er åbenbart blevet ganske

Ja, det er fanme for galt. Hvis jeg var dig ville jeg forlange at få
pengene tilbag fra usenet.dk.

-j

--
Linux install party in La Paz, Bolivia