Britta lena Karlsdatter fra sverige
Fra : Bjarne Møller

Dato : 28-01-04 18:31

Hej jeg søger oplysninger om Britta Lena Karlsdatter født 16-2-1847 Spannarp
sogn Ottersjø Herred Nordhalland Sverige
navnet kan samtidig være skrevet på forskellig måde Britha Lena Karlsdatter,
Britta Lena Carlsdatter.
Hun er rejst til Danmark ca 1870.
Jeg mangler dåbsdata og kirke og hendes forældres navne gerne mere.

--
Venlig Hilsen

Bjarne Møller
Lykkensdalsvej 147
8220 Brabrand

bjarne_m@mail1.stofanet.dk

Fra : Harry Lund

Dato : 28-01-04 19:11

Prøv at se nærmere på Anholt. Det gjorde jeg og fandt min oldemor Lene Beate
Jønsdotter indvandret fra sverrige i 1852, med mellem- station på denne Ø
og siden til Grenaa. Hun var tjenestepige hos Guvernøren.
Det er bare et forslag. Mange svenskere kom den vej eller over kbh i årene
1850 til 1880.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 28-01-04 20:30

Scripsit Bjarne Møller:

> [...]
> Britta Lena Carlsdatter. Hun er rejst til Danmark ca 1870. Jeg
> mangler dåbsdata og kirke og hendes forældres navne gerne mere.

Forældres navne *kan* fremgå af dødsregistreringen - det gjorde de for
min svenskfødte oldemor som døde i 1912. Du skal nok være heldig om
nogen andre lige var faldet over netop hende. Måske et abonnement på
GENLINE kunne hjælpe dig http://www.genline.se/ men jeg har ingen
personlige erfaringer med den mulighed.

Lars Erik Bryld

Fra : Jeannie Kristensen [~

Dato : 29-01-04 21:17

Bjarne Møller wrote:
> [...]
> Karlsdatter, Britta Lena Carlsdatter.
> Hun er rejst til Danmark ca 1870.
> Jeg mangler dåbsdata og kirke og hendes forældres navne gerne mere.

Hej!
Länet hedder Halland
Herredet hedder Himle
Sognet er Spannarp