.mac & iCal
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-01-04 17:53

Hej alle

Troede at .mac var så smart, at jeg når jeg havde publiceret mine
kalendere, bare skulle trykke på iCal-ikonet på .mac forsiden for at
komme til min kalender (ligesom det virker med Adresser samt bookmarks).
Og troede egentlig, at iSync klarede det for mig.

Sådan virker det bare ikke: Prøvede først med iSync - gik derefter til
iCal og publicerede. Men når jeg trykker på iCal ikonet på .mac får jeg
bare en forklaringsside med bl.a. link til download af version 1.5.2 af
iCal, som jeg altså allerede har.

Har jeg fejlet/overset noget??

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-01-04 19:43

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> iCal og publicerede. Men når jeg trykker på iCal ikonet på .mac får jeg
> bare en forklaringsside med bl.a. link til download af version 1.5.2 af

Hvis du vil se din kalender på nettet i Safari bruger du.

<http://ical.mac.com/xx/yy>

Hvis du vil abonnere på din kalender i iCalc benytter du:

<webcal://ical.mac.com/xx/yy.ics>

xx er dit .mac navn og yy er kalendernavnet.

Du kan også ctrl-klikke på kalenderen i iCal og få samme oplysninger.

--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 28-01-04 20:33

> Hvis du vil se din kalender på nettet i Safari bruger du.
>
> <http://ical.mac.com/xx/yy>

Tak Michael, men: "Siden findes ikke" mv får jeg. Jeg gik da ud fra, at
iSync automatisk uploader kalenderne (har checket, at iSync er sat til
at synce kalendere). Eller skal jeg publicere fra iCalc?

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 28-01-04 23:36

> [...]

> iSync automatisk uploader kalenderne (har checket, at iSync er sat til
> at synce kalendere). Eller skal jeg publicere fra iCalc?

Der forskel på de to ting. iSync bruger du til at synce flere computere
via din .mac konto. Publisering af iCal kalendere gør dine kalendere
offentlige så de enten kan ses på nettet, med en browser. Eller andre
iCal brugere kan abonnere på dem.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-01-04 00:01

> [...]

> iSync automatisk uploader kalenderne (har checket, at iSync er sat til
> at synce kalendere). Eller skal jeg publicere fra iCalc?

Når jeg kigger tilbage i Safaris historie, finder jeg min kalender på
denne adresse:

http://ical.mac.com/WebObjects/iCal.woa/wa/default?u=brugernavn&n=Hjem.i
cs

Det kan nok siges enklere. Men den kommer frem på denne måde.

Også jeg er irriteret over, at der ikke er parallellitet mellem den
publicerede kalender og den publicerede adressebog. F.eks. kan jeg
skrive i adressebogen på nettet. Kalenderen kan jeg kun se.

Som bekendt er der få større dødssynder end at komme til punktet "Næste
møde", når man sidder i en bestyrelse - og så sige: Øh, jeg har desværre
glemt min kalender. Her kan man reddes, hvis der er internetadgang i
huset, og man kender adressen på sin kalender.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 29-01-04 16:36

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> glemt min kalender. Her kan man reddes, hvis der er internetadgang i
> huset, og man kender adressen på sin kalender.

lige min pointe nu jeg forstår et pga Jeres fine hjælp.

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-01-04 20:51

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> lige min pointe nu jeg forstår et pga Jeres fine hjælp.
>
> venlig hilsen
>
> Martin

Jeg har sendt vore klagepunkter til .Mac Feedback.

Venlig hilsen

Ove Stteen