Hjælp - clearing af CMOS ....
Fra : ab

Dato : 28-01-04 09:20

..... uden at jeg havde afbrudt / slukket for strømmen.

I forbindelse med skift af CPU fumlede jeg med ovennævnte - ved nogen om MBO
/ CPU kan have taget skade af "manøvren" ? Jeg kan ikke få liv i noget som
helst - som om strømmen ikke kan tændes (men en diode på MBO lyser ?).

ab

Fra : KeNzO

Dato : 28-01-04 09:48

Tag strøm stikket ud af computeren bagpå vente ca. 30 min til en 1 time så
skulle der komme liv i comp igen dette er for at aflagres strømmen fra
strømforsyningen.
Nogle stømforsyninger har en extra sikring der gør at kommer der stærkt
strøm altså mere end 240 w villle den stoppe/slukke omgående for at undgå at
den futter af og er umuligt at få liv i dyret igen
Ligesom nogle bundkort har denne funktion.men det er hvad angående cpu som
du har dine lange fingre inde at pille ved ville bundkortet heller ikke
starte op.

så prøv at gøre det som jeg skrev øverste du skulle gerne få liv i dyret
igen jeg kender en som næsten har gjort det samme som dig............ og vi
fik liv i den igen

Fra : ab

Dato : 28-01-04 09:55

"KeNzO" <kenzo21FJERN@sol.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom nogle bundkort har denne funktion.men det er hvad angående cpu som
> du har dine lange fingre inde at pille ved ville bundkortet heller ikke
> starte op.

Tak for dit svar - det var også min teori, så jeg slukkede for dyret i
aftes, men her til morgen var situationen den samme

Nå, jeg vil prøve at skifte tilbage til den gamle CPU igen - det startede
nemlig med at jeg ikke kunne starte efter skift af cpu (2000 AMD til 2400),
så håbede jeg at sletning af CMOS ville hjælpe, men det var så uden
resultat.

ab

Fra : Anders Bo Pedersen

Dato : 28-01-04 11:45

> [...]
2400),
> så håbede jeg at sletning af CMOS ville hjælpe, men det var så uden

Altså jeg har præsteret at lave et ligende nummer engang. Jeg clearede CMOS
ved at skifte en jumper på boardet, tændte computeren og så skete der ikke
noget. Så blev jeg lidt forskrækket og fumlede rundt en 30min tid før jeg
kom i tanke om at den jumper jeg havde flyttet for at cleare CMOS jo skulle
flyttes tilbage igen. Dette gjorde jeg og så virkede den. Kunne det være
noget så simplet som dette der er problemet?

Skal lige siges til mit eget forsvar at det er mange år siden ik!

MVH
Anders