Pleasantville
Fra : Steen

Dato : 28-01-04 08:48

Davs.

Nogen der har set filmen Pleasantville (den blev vist vist i tv for
nyligt)?

Faktisk en ret fed film, fuld af symbolik og grafisk guf.

To unge mennesker befinder sig pludseligt i en renskuret lille by, hvor
alt er i sort/hvid.
Under overfladen er intet så idyllisk, men minder lidt om samfundet i
klassikeren "Fahrenheit 451"!

Uden drømme, følelser, kærlighed og oprør er livet ikke meget andet end
en tegneserie - sådan KUNNE man fortolke filmen - hvad siger andre?

MVH

Steen

Fra : Mette

Dato : 28-01-04 09:16

"Steen" <steen_bj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Uden drømme, følelser, kærlighed og oprør er livet ikke meget andet end
> en tegneserie - sådan KUNNE man fortolke filmen - hvad siger andre?

Ja..uden lidenskab er livet gråt i gråt, forudsigeligt og trist. Når
lidenskaben bliver vakt (her symboliseret af farver) så sprænges rammerne og
konventionerne.
Lidenskaben er ikke kun sexuel frigørelse, men også vrede, glæde, frygt,
interesser osv...
Samtidigt viser filmen meget fint den frygten for forandring og vrede mod
dem, der forandrer...

Fra : Kim Jensen

Dato : 28-01-04 15:44

> Nogen der har set filmen Pleasantville (den blev vist vist i tv for
> nyligt)?

Ja, den står naturligvis i DVD-skabet

> Faktisk en ret fed film, fuld af symbolik og grafisk guf.

Enig - dog måske tenderende lidt FOR meget symbolik. Jeg synes dog også
meget godt om filmen, og den visuelle effekt er meget gennemført og flot
lavet.

mvh
Kim Jensen