Så er det i dag det sker, vores Mille skal~
Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 07:43

Hej NG.

Så er det idag lige om 20 min. vores mis skal stireliseres.
Hvad så når hun kommer hjem. Hvad skal man være opmærksom på?
Ved hun godt må vaske såret men ikke bide i det.

Vi har jo også en til kat, det gør vel ikke noget hvis de går sammen?

M.v.h.

Britta Larsen og Mille der har undersøgt hendes transport kasse et par
gange, for at se hvad det er for noget.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 28-01-04 08:53

Hej Britta

Med hensyn til den anden kat skal du være lidt opmærksom , når Mille kommer
hjem lugter hun "forkert"
og det kan betyde at den anden ikke "genkender" hende.

Så skal du passe på at Mille ikke hopper/kravler for højt
op, der går et døgnstid inden bedøvelsen er helt ude og
hun er sikker på benene, og ved for meget "hopning"
belaster hun syningen.

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 09:12

In article <bv7lhr$ed2$1@svr-1.homedir.dk>, Britta Larsen
<britta@trab.dk> wrote:

> Hej NG.
>
> Så er det idag lige om 20 min. vores mis skal stireliseres.
> Hvad så når hun kommer hjem. Hvad skal man være opmærksom på?
> Ved hun godt må vaske såret men ikke bide i det.

Hejsa - og held og lykke med mitten

Jeg vil lige supplere med, at hvis hun stadig er groggy, så hold øje
med hende når hun drikker og spiser - det er vist set at halvbedøvede
katte faldt i søvn med hovedet i vandskålen
Og når hun sover med bedøvelse i kroppen, så dæk hende til med noget
varmt / læg en varmepude - de kan blive så skrækkeligt kolde i den
tilstand.

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 28-01-04 16:04

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tilstand.
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Hej
Undrer mig lidt - er det kun min dyrlæge der vil have at hunkatte
overnatter på
dyrehospitalet når de er blevet stereliseret???
Karin

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 16:29

In article <4017cf24$0$179$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Karin
Offenbach Rasmussen <kr@dtc-online.dk> wrote:

> Undrer mig lidt - er det kun min dyrlæge der vil have at hunkatte
> overnatter på
> dyrehospitalet når de er blevet stereliseret???

Ved ikke - vi hentede vores ca. 1 time efter vi forlod dem - vi var der
til de faldt i søvn. Det var så til gengæld lige hurtigt nok, mener jeg
idag. Især når man er rimelig nybagt katteejer. Det var ikke så rart at
få næsten bevidstløse katte hjem. Men natten over? Det ved jeg ikke om
er almindeligt?

Fra : Hrönn Samsonardóttir

Dato : 28-01-04 17:07

> [...]
> idag. Især når man er rimelig nybagt katteejer. Det var ikke så rart at
> få næsten bevidstløse katte hjem. Men natten over? Det ved jeg ikke om

Da Furby blev stereliseret kunne jeg hente hende efter to timer og fik
at vide at jeg skulle regne med at hun sov i 4-5 timer men.......... hun
sov i 28 timer ( !!!!!!! ). Jeg var simpelthen så bange for at hun
aldrig vågnede igen hun var til sidst helt kold at røre ved. Men
dyrlægen forsikrede mig om at hun nok skulle vågne på et eller andet
tidspunkt ( !! ) men han havde aldrig været ude for at en kat sov så
længe efter bedøvelse. Når hun så endelig vågnede var hun til gengæld
frisk som en havørn men meget sulten og tørstig

Med venlig hilsen
Hrönn Samsonardóttir
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 16:20

Hej igen.
Hvad gør vi med den forbannet krave hun vil ikke have den på. det er 2 gang
hun har pillet den af hun fik den også lirket af inde hos dyrelægen ????

m.v.h.

Britta der sidder med en gorgi Mille.

Fra : Karin Offenbach Rasm~

Dato : 28-01-04 16:30

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gang
> hun har pillet den af hun fik den også lirket af inde hos dyrelægen ????

Undrer mig igen.!! Min dyrlæge laver indvendige syninger - så skal de ikke

med krave - smart.
Karin

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 16:53

"Karin Offenbach Rasmussen" <kr@dtc-online.dk> skrev i en meddelelse:

> Undrer mig igen.!! Min dyrlæge laver indvendige syninger - så skal de ikke
> gå
> med krave - smart.

Hej Karin

Hvad kunne jeg så bruge det til ????? ??????

Har lige sat kraven på igen, og vupti var den af igen.

Det haster lidt.

M.v.h.

Britta

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-01-04 17:28

Britta Larsen skrev i en meddelelse...

> Har lige sat kraven på igen, og vupti var den af igen.
>
> Det haster lidt.
>
> M.v.h.
>
> Britta

Hej Britta

Jeg har ikke selv prøvet det, men har hørt om mange herinde, der har lavet
"trøjer" til deres hunkatte, for eksempel af et stykke gamacheben hvor der
er klippet huller til benene så den bliver siddende hvor den skal.

Måske der er andre der har en mere udførlig vejledning, mener også der var
nogen der havde billeder af sådan en anordning på et tidspunkt.

Held og lykke med missepigen.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
www.gizzemissen.dk

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 18:37

"Tina Susanne Johansson" <tina_johansson@NOSPAMyahoo.com> skrev i en
meddelelse
> [...]
>
> Måske der er andre der har en mere udførlig vejledning, mener også der var
> nogen der havde billeder af sådan en anordning på et tidspunkt.

Hej Tina

Tak fordi du lige fik sat mine tanker i gang, kom i tanke om jeg havde et
par strømpebukser lidt tykke nylon, som jeg så har klippet til så der er
huller tilbagbenene og den så sidder næsten helt hen til forbenene :)

Så må hun vænne sig til at gå med det i stedet for kraven, hun var næstenved
at kvæle sig selv da jeg fandt hende kraven stod med åbningen på gulvet og
katten lade og "sov" hun trak en meget dyb indåndeing da jeg fik hende
frelst fra den krave.

M.v.h.

Britta og Mille der er lidt utrilfreds med de nye "bukser"

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 18:15

In article <bv8lnp$nd4$1@svr-1.homedir.dk>, Britta Larsen
<britta@trab.dk> wrote:

> Har lige sat kraven på igen, og vupti var den af igen.
>
> Det haster lidt.

Er kraven nødvendig? - jeg spørger fordi vi ikke fik kraver med i sin
tid, og selv om mitterne da vaskede mave til den store guldmedalje, så
hev de altså ikke i stingene. Måske din kat en en af dem, der heller
ikke gør?
Ellers ved jeg, at nogen har haft gavn af at lave en slags bodystocking
til missen af f.eks. benet af et par gamacher eller lignende. Et
elastisk rør med 4 slidser i til benene. Tubegaze (fås på apoteket) må
også kunne bruges. Det er heller ikke helt populært, men bedre end
skærmen. Jeg tror nok, at det, at de ikke kan se noget omkring, sig gør
dem lidt desperate.
Jeg ved, at der ligger billeder af katte med sådan en bodystocking
rundt omkring - skal nok lede efter et til dig

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 18:45

> [...]
> tid, og selv om mitterne da vaskede mave til den store guldmedalje, så
> hev de altså ikke i stingene. Måske din kat en en af dem, der heller

Jeg giver hende til i morgen og ser om hun piller i det.

> [...]
> til missen af f.eks. benet af et par gamacher eller lignende. Et
> elastisk rør med 4 slidser i til benene. Tubegaze (fås på apoteket) må

Jeg tror hvis ikke hun kan lade det være jeg heller må smutte på
apoteket....det med strømpebuksen holdet ikke helt så godt hun har i
hvertifald fået den af igen.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Lene Hansen

Dato : 28-01-04 20:53

Jeg har da heller aldrig fået kraver med hjem til de hunkatte jeg har fået
steriliseret. Jeg har også haft to oppe til kejsersnit og de kom da også
hjem uden kraver.
Har aldrig oplevet de skulle være nødvendigt, har blot fået at vide at jeg
lige skulle holde lidt øje med det i al almindelighed. Og jeg syntes faktisk
at kattene ikke har været så synderligt interesseret i at slikke i det.

Tværtimod var det lige omvendt da min hund blev Steriliseret, af de samme
dyrlæger. Den SKULLE have krave på et vist antal dage.

Lene

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 18:23

Hej igen

Har fundet billeder - på Lisbeth's side:

http://www.cutiecats.dk/galleri4.shtml

Kig nederst - en lidt utilfreds Phumba...

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 18:41

> [...]
>
> Kig nederst - en lidt utilfreds Phumba...
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Jeg kan kun se X i hjørnet der hvor billederne skulle være :(

m.v.h.

Britta

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 28-01-04 19:38

In article <bv8s2r$pal$1@svr-1.homedir.dk>, Britta Larsen
<britta@trab.dk> wrote:

> Jeg kan kun se X i hjørnet der hvor billederne skulle være :(

Øv, de var der lige før
Lisbeth må rode med siden... Nå, men så må vi jo lede videre...

Fra : Linda Hedegaard Jens~

Dato : 28-01-04 16:53

> [...]
gang
> hun har pillet den af hun fik den også lirket af inde hos dyrelægen ????

Den krave Cheeta fik på skulle bindes rundt om halsen. Dyrlægen havde sat et
stykke gazebind på så det ikke skar hende i halsen og det gik "fint", altså
hun kunne ikke få den af og hún blev heller ikke kvalt.
Hun fik lov til at have den af en lille halv time om dagen så hun kunne
blive vasket, men når hun begyndte at bide i stingene eller løbe væk fra mig
fik hun den på igen. Dumme moar

Linda

Fra : Britta Larsen

Dato : 28-01-04 17:14

Hej Linda.

Det er det samme som hun har fået på, men hun piller den af lige så hurtigt
som jeg sætter den på.

:(
M.v.h.

Britta

Fra : Denise

Dato : 28-01-04 17:50

> Hej Linda.
>
> Det er det samme som hun har fået på, men hun piller den af lige så
> [...]

Er der ikke en dyrlæge eller dyrehospital i nærheden, hvor du kan skaffe en
anden type krave som hun ikke kan pille af?
Du kan jo også se, om det er nødvendigt med krave, hvis hun bare slikker
såret og ikke bider i trådene, sker der ikke noget. Eller måske lader hun
såret være så du i morgen kan skaffe en anden type.
Ellers ved jeg ikke hvad du kan gøre, bor du i nærheden Brøndby har jeg en
du kunne låne.

--
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 28-01-04 22:50

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> wrote in news:bv8n0t$nt9$1@svr-
1.homedir.dk:

> men hun piller den af lige så hurtigt
> som jeg sætter den på.

Nu er jeg ikke helt sikker på hvordan kraven siddr, men i sin tid da
Sofie blev steriliseret fik hun en af det der skummetmælksfarvede
plastkraver på. Jeg monterede den på en h-sele hvilket bevirkede at
Sofie ikke kunne vikle sig ud af den.
Min nuværende dyrlæge fraråder krave med mindre katten helt klart
piller. Han mener at katte (eller andet dyr) risikerer at blive
deprimeret og føle sig ensom pga kraven.

Men hvis du er nødt til at give hende krave på og gaze-sokken heller
ikke virker så prøv evt. h-selen.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Britta Larsen

Dato : 29-01-04 07:41

Hej Kate

Hun har gået uden noget hele natten og såret ser ok ud, og hun virker ret
upåvirket efter i går..... så jeg tror ikke jeg vil udsætte hende for mere
pineri, kun hvis det bliver meget nødvendigt.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Kate

Dato : 29-01-04 23:39

> Hun har gået uden noget hele natten og såret ser ok ud, og hun
> virker ret upåvirket efter i går..... så jeg tror ikke jeg vil
> udsætte hende for mere pineri, kun hvis det bliver meget
> nødvendigt.

Det lyder godt. Fortsat god bedring med hende.