Hjælp til at finde person (USA)
Fra : Cykellapper

Dato : 27-01-04 23:17

Jeg er gået fast i min søgning efter en person i USA (En kammerats biologiske
mor). Er der nogle, der kender nogle gode søgeredskaber på nettet? Er der nogle
af "betalingstjenesterne" der er noget værd?

Det drejer sig om Norma Lee Pawson. Født ca 1945-1947, datter af amerikansk
officer (vistnok Oberst). Hun boede tilsyneladende med hendes far, da han var
udstationeret i Tyskland (ca. 1965-1966). Fødte en søn (min kammerat) i 1966.

Hun har på et tidspunkt boet i Seattle, Washington.

Det er desværre alt vi ved.
Jeg har forsøgt en masse online-telefonbøger mm, men kan ikke finde nogle af det
navn. Måske har hun giftet sig til et andet efternavn?

alle råd modtages med kyshånd!

/Cykellapper
(fjern HvAdTrOrDU fra e-mail ved direkte svar)

Fra : aafe

Dato : 28-01-04 00:10

On Tue, 27 Jan 2004 23:17:27 +0100, "Cykellapper" wrote:

>alle råd modtages med kyshånd!

http://www.frelsens-haer.dk/frameset.asp?buttonID=27&pageid=77

mvh
Arne

Fra : Cykellapper

Dato : 28-01-04 17:50

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.frelsens-haer.dk/frameset.asp?buttonID=27&pageid=77
>
> mvh
> Arne

Tak for det! Jeg har oprettet en søgning der.

/Cykellapper

Fra : Bent Skaarup Pederse~

Dato : 28-01-04 11:10

Hvis du ikke har noget imod at arbejde lidt med mails og det engelske
sprog, så prøv dog den nemme løsning - skriv f. eks. genealogy USA
Pawson i en søgemaskine, og kontakt disse personer, der i forvejen
arbejder med Pason familien.
Det er jo ikke sikkert, at de lige kender Norma Lee, men de er
ihvertfald på hjemmebane med at finde en Pawson i USA, så mon ikke de
kan hjælpe jer.
mvh - Bent Skaarup Pedersen

Fra : Cykellapper

Dato : 28-01-04 17:49

"Bent Skaarup Pedersen" <beskpe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er jo ikke sikkert, at de lige kender Norma Lee, men de er
> ihvertfald på hjemmebane med at finde en Pawson i USA, så mon ikke de

Tak for det - det vil jeg forsøge.

/Cykellapper

Fra : Cykellapper

Dato : 01-02-04 00:03

For interesserede kan jeg oplyse, at jeg nu er kommet i kontakt med en
amatør-genealog i USA, der regner med at finde hende snart.

Metoden var som følger: (Ganske uvidenskabelig!)

Efter en masse søgninger i div. indexer, søgte jeg på folk med efternavnet
"Pawson" i diverse white pages. Her høstede jeg 10 e-mailadresser, jeg sendte en
mail til. 7 af dem bouncede, men der var ovennævnte hit! Efter 3 dages
e-mailudveksling med manden (der er præst) har jeg nu overladt til min kammerat,
at tage sig af den videre korrespondence.

Vi regner med et resultat en af de nærmeste dage.

HURRA!!

/Cykellapper