Gode råd til indhegning af have
Fra : Allan

Dato : 27-01-04 21:44

Hej Alle

Jeg vil indhegne min baghave lige så snart det er ved at være frostfrit,
og til at grave stolper ned.

Men jeg mangler lidt input.

Hvor højt skal hegnet være. Det er 2 han MCO der skal indhegnes.
Og når de er blevet lidt voksne gider de ikke at klatre så meget

Jeg Har set at der er flere der har lavet indhegninger på 180 - 200cm. i
højden.

Jeg har valgt at der skal være strøm i toppen. der vinkler ca 45 * ind i
haven

Det valg er udfra naboer der ikke vil have hegn på toppen af deres hæk osv.

Men hvor højt skal jeg lave hegnet før de ca 45* med strøm i.

Og hvorlangt skal hegnet graves ned i jorden.

Nu har jeg næsten købt det hele, Men jeg mangler stolperne der skal bærrer
det.

Ideen er at der er stolper for hver 2 meter.

I toppen af hver stolpe er der boret et Ø8 hul til el hegnet.

El hegnet laves nemt med færdigvarer fra HN. Tenderstål der bukkes i vinkel.

Fordi min baghave ikke er plan, Men en skråning, vil jeg bruge 6 kantet
hegn.
Hønsenet.

Den nemmeste løsning jeg lige kunne se var.

Først stolper ned.
Så tråd hegn sat fast i toppen af stolperne.
Binde hegn sammen nedaf så det kan nå jorden.
Grave hegn ned.
Og slå nogle brædder på stolpernes inderside som kan fikserer hegnet.

Det lyder rigtigt nemt. Og det ser ud til at det kommer til at koste det
samme,
eller mindre, end en ny MCO.

Er jeg gået helt gal med min plan, eller hvad?

Spørgsmålet er så, hvor høje skal mine stolper, Og hegn, være. Før elhegnet.
?

Jeg ser meget frem til gode råd og løsninger

Mvh Allan

Fra : Allan

Dato : 27-01-04 21:57

"Allan" <virker@ikke.news> skrev i en meddelelse
> [...]
elhegnet.
> ?
>
> Jeg ser meget frem til gode råd og løsninger

Og de 45 * bliver nok 30* og 35 cm lange. med 4 strøm tråde.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 28-01-04 23:19

> [...]
osv.

> Men hvor højt skal jeg lave hegnet før de ca 45* med strøm i.
>
> Og hvorlangt skal hegnet graves ned i jorden.

Hej Allen.
Mit hegn (Delfinhegn fra Poda) er 180 højt, heraf er ca. 5 cm. gravet ned i
jorden, primært for at få jordforbindelse, og for at der ikke skal opstå et
hul, de kan mave sig igennem. Kattene graver ikke, så det behøver ikke gå
særlig langt ned.
Jeg har to el-tråde i toppen, den ene sat ¨på den indvendige side af
stolperne (ca. 5 cm over hegnet), den anden sat i toppen af stolperne. Jeg
har altså ikke vinklet det indad.
Jeg tror der er lidt billeder i mit album på www.dk-fritid-dyr-kat.dk og på
min hjemmeside.

God fornøjelse med arbejdet.

Mvh. Else.

--
Gyldenkærnes Norske Skovkatte
Killinger født 2/12

Fra : Allan

Dato : 28-01-04 23:38

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har to el-tråde i toppen, den ene sat ¨på den indvendige side af
> stolperne (ca. 5 cm over hegnet), den anden sat i toppen af stolperne. Jeg

Tak for input. Og hvor har du dog nogle søde katte

Jeg tror jeg skal have en jordtråd med op til hegnet for jeg har valgt grønt
hegn der er plastik isolerret.

Jeg går lige i tænkeboks igen

Det skal jo helst laves på den nemmeste og sikreste måde.

Og det gør ikke noget at det koster mindre end en ny kat

Allan

Fra : Jens Askov Jensen

Dato : 29-01-04 10:03

"Allan" <virker@ikke.news> wrote in message news:<40183a04$0$30060$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Det skal jo helst laves på den nemmeste og sikreste måde.
>
> Og det gør ikke noget at det koster mindre end en ny kat

Prøv at gå ind på min hjemmeside, der har jeg detaljeret beskrevet
hvorledes jeg har opbygget mit hegn. http://home19.inet.tele.dk/askov
og klik på linket løbegård.

mvh
Askov's Maine Coon