rmi
Fra : Jimmy

Dato : 21-04-01 21:53

Hej, jeg er ved at lave en simpel filserver ved hjælp af rmi.

Jeg har problemer med at finde ud af hvordan jeg skal overføre en fil til
Klienten, jeg har tidligere lavet det samme ved hjælp af Socket
programmering, hvor jeg bare skrev til OutputStream, og det virkede fint,
men hvordan skal jeg gøre det når jeg bruger rmi?

Jimmy

Fra : Janus

Dato : 23-04-01 12:20

Jeg brugte, den gang jeg skulle lege lidt med rmi, et objekt med et
bytearray i. Der er sikkert nogle smartere metoder, men man kan ikke
umiddelbart overføre en reference til en Stream fra klienten til serveren
(eller den anden vej), da streams ikke implementerer java.io.Serializable.
Jeg kunne også godt forestille mig et hav af andre problemer, hvis de
gjorde...

Mvh Janus

Fra : Jimmy

Dato : 23-04-01 22:18

Jeg har fundet ud af det, og jeg har lige præcis laved en metode der
returnerer et array, og så skriver klienten det bare ud.
Eller tak for hjælpen.

Jimmy