Klikkertræning - hvordan kommer man igang?
Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 27-01-04 18:09

Hej.

Er der nogen herinde der har erfaring med klikkertræning?

Jeg har lånt bogen "Klikkertræning af hunde" og vil forsøge at træne lidt
med min kat som en ny måde at være sammen med katten på. Jeg har gjort det
at jeg klikker og så får katten en godbid, så den lærer at forbinde de to
ting, men katten er MEGET skeptisk. De første par gange ville den dog godt
have godbiden, men derefter holdt den op og ville slet ikke have dens
yndlingsslik.

Men det tager vel tid før katten vænner sig til klikkeren og dens lyd.

Når man så er kommet i gang, har I så nogle idéer til hvilke øvelser man kan
lave med katten. Min drøm er at jeg kan få katten til at lære at den skal
sidde stille når jeg åbner døren.... men det kommer sikkert til at tage lang
tid før vi når dertil.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Allan

Dato : 28-01-04 20:16

"Camilla W. Pedersen" <camillawp@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lave med katten. Min drøm er at jeg kan få katten til at lære at den skal
> sidde stille når jeg åbner døren.... men det kommer sikkert til at tage

Hej Camilla

Ikke fordi jeg ved noget om klikketræning, Men det lyder spændende.

Jeg kunne godt tænke mig at prøve med min nye kat, Når jeg får ham hjem.
Det kan vist ikke lade sig gøre med Boris, For han har en reaktionstid på
2 - 3 minutter.
Hvor har du købt klikkeren

Mvh Allan

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 28-01-04 22:39

> Hvor har du købt klikkeren

Den har jeg købt hos mit lokale dyrecenter som er en dyrlægeklinik med
butik. Den kostede 22 kr.

Med venlig hilsen Camilla.

Fra : Allan

Dato : 28-01-04 22:51

> Den har jeg købt hos mit lokale dyrecenter som er en dyrlægeklinik med
> butik. Den kostede 22 kr.
>
> Med venlig hilsen Camilla.

Til den pris er der vist ingen undskyldning for ikke at prøve.

Jeg har hørt at man helst skal bruge den samme klikker,
fordi der kan være forskel på lyden.

Men om det kun er til hunde ved jeg ikke.

Jeg har en klikfrø. Ja sådan en nøglering der ligner en frø der kan sige
klik.
Men den holder nok ikke i længden

Så jeg må afsted til den nærmeste dyrehandler her i morgen og se hvad de
har.

Og har din lånte bog et nummer man kan søge efter.
Eller er der andre der kender en bedre bog

Mvh Allan

Fra : Camilla W. Pedersen

Dato : 28-01-04 22:55

> Og har din lånte bog et nummer man kan søge efter.
> Eller er der andre der kender en bedre bog

Jeg lånte netop den bog fordi det var den Dansk Kennel Klub anbefalede.

MVH Camilla.

Fra : Ragna

Dato : 29-01-04 13:22

Engang for længe siden var der nogen, der gjorde opmærksom på dette link om
klikkertræning.

http://susquatch.showbeagles.dk/

Måske kan I bruge det til noget?

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Allan

Dato : 29-01-04 22:34

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Engang for længe siden var der nogen, der gjorde opmærksom på dette link
> [...]

Mange tak for link

Det må prøves når jeg får den lille ny hjem og han er faldet til

Mvh Allan