Oscar-nomineringer
Fra : FePe

Dato : 27-01-04 17:10

Hej NG.

Er ny i denne gruppe, men vil bare nævne, at Oscar-nomineringerne er på
plads:

http://www.oscars.com/nominees/nomineelist.html

- FePe.

Fra : FePe

Dato : 27-01-04 17:11

FePe wrote:

> Hej NG.
>
> Er ny i denne gruppe, men vil bare nævne, at Oscar-nomineringerne er på
> [...]

Æv! 1 minut og 7 sekunder efter

- FePe.

Fra : Søren Kongstad

Dato : 27-01-04 17:13

> Æv! 1 minut og 7 sekunder efter
>
> - FePe.

Så er det endda næsten en halv time siden linket kom op på slashdot.org

/Søren

Fra : FePe

Dato : 27-01-04 17:15

"Søren Kongstad" wrote:

> Så er det endda næsten en halv time siden linket kom op på slashdot.org

Ja, jeg må hellere tage mig mere sammen næste gang. Få computeren til at
opdatere siden automatisk hvert minut eller sådan noget...

- FePe.

Fra : David Rasmussen

Dato : 27-01-04 17:22

Søren Kongstad wrote:

> Så er det endda næsten en halv time siden linket kom op på slashdot.org

Og mindst to timer siden at listen kom på oscar.com :)

/David

Fra : Jakob

Dato : 27-01-04 17:14

On Tue, 27 Jan 2004 17:09:37 +0100, FePe <fepe@SLETtiscali.dk> wrote:

>Hej NG.
>
>Er ny i denne gruppe, men vil bare nævne, at Oscar-nomineringerne er på
> [...]
Jeg synes master and commander er vildt kedelig og overvuderet.

Fra : Zeki

Dato : 27-01-04 17:26

> Jeg synes master and commander er vildt kedelig og overvuderet.

Jeg synes at 'Ringenes Herre' er vildt kedelig og overvurderet.

mvh Zeki
www.clark04.com

Fra : Jakob

Dato : 27-01-04 17:34

On Tue, 27 Jan 2004 17:25:49 +0100, "Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote:

>Jeg synes at 'Ringenes Herre' er vildt kedelig og overvurderet.

Hehe, det synes jeg faktisk også (så kun 1eren)

Fra : Zeki

Dato : 27-01-04 17:54

> Hehe, det synes jeg faktisk også (så kun 1eren)

Wow. Og her gik jeg og troede, at det mindst ville være lige så sjældent at
støde på folk der ikke bryder sig om Ringenes Herre, som det er at finde en
10-årig der ikke har hørt om Harry Potter.

mvh Zeki
www.clark04.com

Fra : Peter Brodersen

Dato : 27-01-04 18:19

On Tue, 27 Jan 2004 17:54:14 +0100, "Zeki" <zeki@nospam.dk> wrote:

>Wow. Og her gik jeg og troede, at det mindst ville være lige så sjældent at
>støde på folk der ikke bryder sig om Ringenes Herre, som det er at finde en
>10-årig der ikke har hørt om Harry Potter.

Man kan blot håbe på, at vi undgår de ligegyldige udbrud i stil med
"(FILM) FORTJENER I HVERT FALD (IKKE) AT VINDE (KATEGORI)-OTTOEN,
ELLERS HAR JEG MISTET AL RESPEKT!!!111 p.s. jeg har ikke set de øvrige
film i kategorien."

--
- Peter Brodersen

Ebbesen for president!

Fra : Ukendt

Dato : 27-01-04 20:12

"Zeki" <zeki@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes at 'Ringenes Herre' er vildt kedelig og overvurderet.
>
> mvh Zeki
> www.clark04.com

Jeg synes at Hamlet er vildt kedelig og overvurderet - shit, forkert tråd!

Venligst, Martin Skovbo

Nej den er da ikke, det var bare for sjov....

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-04 17:47

On Tue, 27 Jan 2004 17:14:06 +0100, Jakob <sdms@hotmail.com> wrote:

>Jeg synes master and commander er vildt kedelig og overvuderet.

Fuldstændig enig!! 10 stk er langt over toppen!! Håber ikke den får en
eneste!

Morten Bowman
mortensnabelabowmanpunktumdk

Fra : Martin Andersen

Dato : 27-01-04 18:39

"FePe" <fepe@SLETtiscali.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> Er ny i denne gruppe, men vil bare nævne, at Oscar-nomineringerne er på
> plads:
>
> http://www.oscars.com/nominees/nomineelist.html

Fedt at Johnny Depp har fået en nominering for sin hovedrolle i Pirates of
the Caribbean

Fedt at LOTR 3 får så mange nomineringer. Mon den kommer til at overgå
Titanic?

Har ikke set Master and Commander.

Vil gerne se Monster med Charlize Theron. Hun skulle se helt anderledes ud i
den film. Håber hun får den

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 27-01-04 20:04

> Fedt at Johnny Depp har fået en nominering for sin hovedrolle i Pirates of
> the Caribbean

Helt fortjent - og i øvrigt lidt 'mærkeligt' at han aldrig har været
nomineret før.

> Fedt at LOTR 3 får så mange nomineringer. Mon den kommer til at overgå
> Titanic?

[Jeg går ud fra, du mener i antal priser]

I så fald skal den vinde flere, end den er nomineret til :)

> Har ikke set Master and Commander.

Tilsyneladende modsat andre i forummet så var jeg ganske imponeret. Dels var
det en rigtig god film og Peter Weirs instruktion var førsteklasse, dels var
det tekniske absolut i top. Jeg har meget svært ved at se, hvordan folk kan
men, at en nominering for fx Art Direction _ikke_ er fortjent.

> Vil gerne se Monster med Charlize Theron. Hun skulle se helt anderledes ud
i den film. Håber hun får den

Den ser vældigt interessant ud (omend Theron vist snarere er trækplastret
end selve filmen). Lad mig lige slå et slag for et par andre i kategorien
Samantha Morton og Keisha Castle-Hughes. Morton har godt nok en birolle imo,
men hun er formidabel (og det er de andre i In America i øvrigt også).
Castle-Hughes er den yngste kvinde nogensinde nomineret for en hovedrolle
(hun er blot 13 år), men det er altså også svært ikke at blive grebet af
hende i Whale Rider.

Jeg må vist også hellere snart få set Cidade de Deus - ærgerligt jeg missede
den i biografen.

Ærgerligt at der tilsyneladende hverken er helt eller halvt danske
nominerede i år (omend der svjv er danske penge i Ondskan (den svenske film
nomineret))

MvH Mikkel

Fra : Christina Estrup

Dato : 29-01-04 21:38

Mikkel Knudsen wrote:
Castle-Hughes er den yngste kvinde
> nogensinde nomineret for en hovedrolle (hun er blot 13 år), men det
> er altså også svært ikke at blive grebet af hende i Whale Rider.

Er der nogen chance for, at vi får lov at se hende i en dansk biograf?
Filmen stod til at skulle distribueres af Gloria, men distributionsselskabet
gik vel nedenom sammen med biografen.

--
Christina Estrup

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 30-01-04 18:34

"Christina Estrup" <klawz@hotmail.com> wrote in

> Er der nogen chance for, at vi får lov at se hende i en dansk biograf?
> Filmen stod til at skulle distribueres af Gloria, men
distributionsselskabet
> gik vel nedenom sammen med biografen.

Måske nomineringen netop kunne gøre filmen interessant for en potentiel ny
importør? Personligt ville jeg mægtigt gerne opleve den på et stort lærred -
jeg har kun set den i et fly (i øvrigt på vej væk fra NZ). Filmen er fortalt
relativt langsom, og den er måske også en kende forudsigelig, men jeg kunne
altså ikke undgå at blive grebet - det er en meget 'smuk' film, vel at mærke
ikke kun på det visuelle plan.

I øvrigt ærgeligt at Gloria ikke kunne holde sig kørende lidt længere;
umiddelbart ville Whale Rider IMO have gode chancer for at blive et
'arthouse-hit'. Sådan er det i hvert fald, fuldt fortjent, gået andre steder
(inkl. USA).

Mvh Mikkel

Fra : Morten Bowman

Dato : 27-01-04 20:23