ny i gruppen og kastraktion af ungkat
Fra : Brian Olesen

Dato : 27-01-04 13:55

Hejsa
Det her ser jo ud til både at være en gruppe med humor og god viden om
katte.

Vi har en lille Zimba vi i dag har sendt til Kastraktion hos dyrlægerne på
Hobrovej i Aalborg.

Nu har sådanne dyrlæger jo ikke al tid i verden, så jeg vil lige høre, hvad
I har af gode råd til fodring osv. med en sådan neutraliseret herre?

Mvh. Brian

--

-- Man kan også oversmøre musik med læbestift og kvæle den med pudder.
Igor Stravinsky

Fra : Lene Hansen

Dato : 27-01-04 14:14

Den skal jo have noget specielfoder beregnet på kastreret katte, det kan du
bl.a få hos din dyrlæge - regner jeg da med.

Når det er sagt, så syntes jeg nu nok det er noget dårlig betjening ikke at
have tid til at vejlede sine "kunder" ordentligt.
Det er altid almindeligt at man hos mine dyrlæger får en vejledning i foder
af kastreret katte, når man henter dem. Og jeg har i hvert fald aldrig
oplevet at der ikke har været tid til at give et godt råd. Du skal sandelig
ikke finde dig i at han/hun ikke har tid, det skal de søreme have. Dine
penge vil de jo gerne have!

Lene

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-01-04 14:39

Hej lene
Jamen du må ikke misforstå mig, men der er jo altid en del spørgsmål og ting
man ved for lidt om som ny katteejer. Jeg føler mig bestemt ikke vildledt
eller snyt på nogen måder af min dyrlæge.

Brian

Fra : Ragna

Dato : 27-01-04 15:25

Brian skrev:
>så jeg vil lige høre, hvad I har af gode råd til fodring osv.
>med en sådan neutraliseret herre?

Hej Brian!

Vi har altid brugt Hill's til vores kastrerede hankatte.
Hvis katten ikke har tendens til at danne blæresten, kan man fint nøjes med
deres Science Plan Light Adult.
Desuden giver vi vores Oral Care, der virker som en slags tandbørstning (for
at forebygge tandsten).
Hvis katten viser sig senere at få tendens til at danne blæresten, kan man
gå over til Prescription Diet C/D, som forebygger stendannelse.

Fra : maz

Dato : 27-01-04 16:11

Brian Olesen wrote:
> Nu har sådanne dyrlæger jo ikke al tid i verden, så jeg vil lige
> høre, hvad I har af gode råd til fodring osv. med en sådan
> neutraliseret herre?

Hvis han er forbi killingestadiet, så skal han bare have almindelig "adult"
foder. Medmindre han decideret fejler noget, så er det ikke nødvendigt med
specialfoder såsom forebyggelse mod urinsten. Men det kan være en god idé at
blande lidt - f.eks hairball/dental care/ light af de forskellige - så er
han dækket ind. Bare hold dig til kvalitetsmærker som Royal Canin, Hills,
Eukanuba, Iams, Specific..- de laver alle hairball/alm/dental osv...

Fra : Brian Olesen

Dato : 27-01-04 17:37

Hejsa
Tak til jer alle for de gode svar.
Vi har købt noget Specific imod urinsten, da han har en blærebetændelse, så
for at være sikker...

Det var ellers en ordentlig omgang han var igennem i dag.
Kastraktion, Vaccinering, Øretatuvering plus en urinprøve, så nu tror jeg
bare han ønsker sig lidt fred og ro.

Jeg er glad for de gode svar jeg har fået. Det der Oral care og hairball
halløj må jeg lige studderer nærmere. Det ser også spændende ud.

Tak for en god gruppe!

Mvh. Brian, Hanne og Zimba