PC2100 ram i nyt bundkort?
Fra : Thomas

Dato : 27-01-04 12:48

Jeg har købt et nyt bundkort som kommer til at køre med 333MHz FSB
(Athlon XP 2800 og 512MB DDR ram PC3200)

Jeg har 2x 256Mb 266MHz FSB PC2100 DDR moduler fra den gamle computer
- kan jeg bruge dem i det nye system uden at det går synderligt ud
over ydeevnen???

Mvh Thomas

Fra : Martin Johansson

Dato : 27-01-04 13:40

"Thomas" <private@rybakit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har 2x 256Mb 266MHz FSB PC2100 DDR moduler fra den gamle computer
> - kan jeg bruge dem i det nye system uden at det går synderligt ud

Hvilket bundkort drejer det sig om?

Fra : JK

Dato : 27-01-04 13:51

On 27 Jan 2004 03:47:35 -0800, private@rybakit.dk (Thomas) wrote:

> [...]
>
>Jeg har 2x 256Mb 266MHz FSB PC2100 DDR moduler fra den gamle computer
>- kan jeg bruge dem i det nye system uden at det går synderligt ud

Hvis ikke din bios kan stille ram til at køre langsommere end fsb for
bundkortet, så kan du ikke.

Det kræver en del forklaringer, som jeg vil undlade, men det korte i
det lange er, at en fsb333 cpu bør have pc2700 ram.

Der er naturligvis også den mulighed, at din pc2100 er kvalivare, og
kan overclockes som pc2700 ram.

Du skriver, at du har noget pc3200 ram. Det er sådan set rigeligt
godt, - ja lidt for godt til en fsb333 cpu, da det matcher med en
fsb400 cpu.

Det er næsten uhørt at begynde at blande pc3200 og pc2100.

hilsen

John

Fra : Jesper

Dato : 27-01-04 15:29

At sætte PC2100 RAM i den maskine vil være synd og skam.

-SNIP-

Der er naturligvis også den mulighed, at din pc2100 er kvalivare, og
kan overclockes som pc2700 ram.
----------------------------

Jamen der kan vi absolut ikke blive uenige, men det sakl være noget meget
meget fint RAM, efter som PC2100 kun kører 266 i FSB, og bundkortet kører
333. Det er en overclocking der virkelig vil noget, og jeg tror ikke meget
på, at det vil kunne lade sig gøre. Okay -- der er da sikkert noget RAM der
kan gå derop, men det er der altså MEGET langt imellem. Samtidig skal du
sætte hastigheden ned på det PC3200 RAM, hvilket der da ikke er nogen grund
til at gøre. Det ville være meget bedre hvis du smed en blok mere i af det
PC3200 RAM, evt. ved at sælge dit PC2100, og lægge de sidste penge til selv,
hvis det bliver nødvendigt. Men med 512 mb RAM kommer du da stadig langt
idag.

MVH

Jesper