Familienavnet Horne ( Fyn )
Fra : Erik Jacobsen

Dato : 27-01-04 11:36

Hej alle

Er der nogle der forsker, eller kan hjælpe mig omkring
navnet Horne,der stammer fra Fyn, da det er meget få der arbejder omkring
dette, så jeg kunne godt tænke at komme
i kontakt med nogle.

Hilsen Erik

Fra : Bent Mortensen

Dato : 27-01-04 13:22

Hej Erik
Navnet findes FT. både i Svendborg Amt og Odense Amt
er der nogle bestemte navne du søger

v/h Bent Mortensen

Fra : Tommy Rolf Nielsen

Dato : 28-01-04 23:00

Hej alle

Jeg kan fortælle at jeg kender til en rutebilejer Jensen fra Horne, som af
den grund blev kaldt for "Horne Jensen". Dette "øgenavn" overtog sønnen
også, som så besluttede med sig selv at den dag han selv fik en søn, skulle
denne have Horne som mellemnavn. Dette skete så og vedkommende havde jeg som
lærer på teknisk skole til et grundfag, da jeg var igang med at uddanne mig
til klejnsmed som voksenlærling.

Jeg har tilfældigvis arbejdet en del med Horne Sogn og for den sags skyld
også Svanninge Sogn her på det sidste. Mine slægtsrelationer går i retning
af Frands/Frandsen/Frandsdatter fra Bajden og en Karen Frandsdatter (1708 -
1768) var gift med en Hans Rasmussen Greve fra Svanninge sogn, hvorfra der
også er forbindelse med personer med tilnavnet T(h)emmesen/T(h)emsing fra
Millinge.

For at vende tilbage til læreren med mellemnavnet Horne, skal jeg lige nævne
at når jeg vær i det humoristiske hjørne og skulle hilse på ham, sagde jeg:
"Når der har vi Horne Jensen!" Det var som om han ikke rigtigt vidste hvad
han skulle svare og nøjedes med at svare "Goddag Tommy!" Men hvad
fanden vi var da lige gode venner af den grund, da ondskabsfuldheder holder
vi os langt væk fra.

Med venlig hilsen
Tommy Rolf Nielsen
http://www.trnng.dk/familytree/index.htm