Puha, jeg gruer for i morgen.
Fra : Nina Søgaard

Dato : 26-01-04 20:14

Hej Alle sammen.

Jeg har lige brug for at få lidt luft.......
I morgen er jeg nødt til at gå op og få aflivet min dejlige hankat. Jeg
har længe vidst at den dag ville komme, men nu hvor den næsten er her,
er det ikke til at holde ud! Han har været syg i lang tid, og er
selvfølgelig blevet behandlet og nusset om efter alle kunstens regler,
men det kan ikke trækkes længere nu.
Han har smerter og vejrtrækningsbesvær og er så uhyggeligt tynd!! Og på
det sidste er han blevet extremt aggressiv over for de andre katte,
specielt den ene. Og i dag fik han revet så meget af pelsen ud på den
anden, at der sad hud og blod på totterne, og han var så voldsom at jeg
næsten ikke kunne komme imellem dem....... Puha, hvor er det bare en
grim situation!

Og så er der samtidig det, at jeg har sendt en klage til
Disciplinærnævnet over opdrætter, og så gik Disciplinærnævnet neden om
og hjem. Så jeg har jo gået og ventet i al den tid på en eventuel
afgørelse og håbet på at tingene i sidste ende ville se anderledes
ud...... Men nu er det bare ikke længere værdigt for ham, og det er også
en frygtelig uholdbar situation for de andre katte, de ved jo pludselig
ikke hvor de har ham mere.
Så I morgen går jeg den tunge gang med min misser og så må det jo bare
briste eller bære med sagen i disciplinærnævnet. Øv Øv hvor er det
væmmeligt!

Puha, jeg var altså bare lige nødt til at få lidt luft, tak fordi I gad
at "høre" på mig!

Med venlig hilsen
Nina Søgaard
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Lene Hansen

Dato : 26-01-04 20:27

Hvor jeg dog føler med dig. Måske har du skrevet om det et andet sted før,
men hvad er der galt med ham? Og hvad er det for problemer du har/har haft?

Lene

Fra : Nina Søgaard

Dato : 26-01-04 21:04

> [...]
> men hvad er der galt med ham? Og hvad er det for problemer du har/har haft?

Hej Lene.

Jeg har skrevet en lille smule om sagen før, men det er længe siden.
Min kat har desværre en kronisk betændelsestilstand, der især sidder på
luftvejene, i munden, lymfekirtler og også skaber fordøjelsesbesvær.
Han er nummer to kat fra samme opdrætter, og første kat måtte aflives
efter 6 mdr. med extrem betændelse i mund, ører, øjne, næse og lunger.
Den nuværende kat var en "erstatningskat" og var ment som avlskat.
Hans tilstand har aldrig været helt god, men jeg håbede jo at jeg kunne
få ham på ret køl, men desværre uden held.
Og nu er det så så grelt at han har store smerter, ikke kan tage på, har
svært ved at trække vejret og generelt bare mistives......
Opdrætter har ikke været til at samarbejde med og derfor sagen i
Disciplinærnævnet.
Men nu vil jeg ikke vente længere, det er så synd, og jeg kan ikke gøre
mere for ham........

Fra : lena thiesen

Dato : 26-01-04 22:29

KNUUUUUS!!!!!!!
Kh Lena

> [...]
> væmmeligt!
>
> Puha, jeg var altså bare lige nødt til at få lidt luft, tak fordi I gad

lena thiesen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 27-01-04 14:03

> [...]
> væmmeligt!
>
> Puha, jeg var altså bare lige nødt til at få lidt luft, tak fordi I gad

Hej Nina
Sender trøstetanker til dig. Det er altid svært at takle det og tager tid
at komme over, men du gør det eneste rigtige. En kat skal have et værdigt
liv.

Jeg skammer mig på mine medopdrætteres vejne og håber din sag går i orden,
så du ikke behøver spekulere over det oveni alt det bøvl du har været igenne
m. Hvis du har brug for yderligere hjælp, så husk at købeloven gælder.

Take care, Nina