Det vinter og koldt - vildkatten vil ind i~
Fra : Annie

Dato : 26-01-04 18:50

Det er vinter, det er koldt og den tamgjorte vildkat vil ind i varmen
(forståeligt nok). Da vi har kattelem er det ikke sådan at holde ham ude.

Da han kom til vores hus første gang, var han ungkat, mager, forrevet, med
bylder og betændte øjne samt masser af tæger i pelsen - angst og bange var
han også .Så når jeg mod alle regler (iflg dyreværnet) gav ham mad
(blødhjertet er jeg også), så kunne jeg gradvist gennem en måned komme til
ham og få skik på hans bylder, tæger og betændte øjne. Børstet blev han
også - "Kim Larsen" kaldte vi ham, for han var bredflabet og "sang" meget,
når han så os.

Så blev han væk 14 dage - og kom igen og nærmede sig gradvist kattelemmen de
næste måneder, for til sidst at gå ind og og selv tage mad. Hans oplevelse
af at være sulten har givet ham en glubende appetit, nårsomhelst han ser mad
(og der står altid tørfoder og vand fremme til vores 5 andre katte) - skal
han spise. Så navnet er nu skiftet til "Bamse", for han er blevet noget så
trivelig rund og smuk i pelsen - og så "synger" han stadigvæk.

Men så blev det vinter - og nu vil han bo hos os, og det går slet ikke.Han
giver for mange problemer for vores andre 5 katte. Vildkatten tror han har
rettigheder til at være inde - og det giver forståeligt nok megen uro i
huset. Vores egne 5 katte hader ham, selvom han er godheden selv og er
utrolig kælen så udfordrer vores huskatte ham og hvæser hysterisk - de vil
ikke indlemme ham i deres flok.

Mit hjerte bløder - nu skal vi igen gå den tunge gang til dyrlægen med en
vildkat, som ingen vil have og få ham aflivet. Hellere 5 glade og trygge
huskatte, end 6 katte, som er i evig kamp om deres besiddelser (os) og vores
hus.

Hvordan tror I jeg har det? Jeg ville sådan ønske, at nogle ville komme og
sige, at ham den dejlige bamse vil de have, men igen vil have en rød tyk
hankat, som er ca. 1 år - desværre. Så nu må jeg tage mig alvorligt sammen
og ringe til dyrlægen.... men jeg venter lige lidt endnu, måske vil mit
indlæg give Bamse den chance han i den grad fortjener - nemlig et nyt hjem.

Det gjorde godt at få luftet mine følelser for det kære kræ.....

Kærlig hilsen til alle jer katteejere i gruppen fra
Annie i Hørning (Jylland)

Fra : Axelgaard

Dato : 26-01-04 19:17

"Annie" <inni@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

[SNIP] en dejlig lille historie...

> [...]
> og ringe til dyrlægen.... men jeg venter lige lidt endnu, måske vil mit
> indlæg give Bamse den chance han i den grad fortjener - nemlig et nyt

Hvor langt ligger Hørning fra Aalborg - og undskyld jeg spørger, men er det
Nord eller Syd for fjorden?

Fra : Annie

Dato : 26-01-04 19:58

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> [SNIP] en dejlig lille historie...

> hjem.
>
> Hvor langt ligger Hørning fra Aalborg - og undskyld jeg spørger, men er

Hørning ligger 15 km syd for Århus. Men hvis du kender nogle, som vil være
gode ved Bamse, så leverer vi ham gerne!

Kærlig hilsen
Annie

Fra : Axelgaard

Dato : 26-01-04 22:51

"Annie" <inni@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Hørning ligger 15 km syd for Århus. Men hvis du kender nogle, som vil
være
> gode ved Bamse, så leverer vi ham gerne!

Hej Annie - jeg lader lige min kæreste få ordet :) Før var det mig (Brian),
der skrev, nu kommer min kæreste (Gitte) lige med sin (okay, vores)
kommentar:

Jeg fik helt tårer i øjnene, da jeg læste den søde/sørglig historie. Vi har
selv en hankat på 2½ år. Min kærste og jeg har snakket meget om at få en
kammerat til ham, så han ikke keder sig, men vil Bamse mon kunne affinde sig
med at være inde kat...?
Vores kat er meget stille og rolig og han er meget glad. Han har været meget
mor-syg, men nu er han lige meget knyttet til os begge.
Vi vil meget gerne have Bamse, men først vil vi gerne vide nogle flere ting
om ham, og gerne se billeder af den bette tykke :)
Er Bamse kastreret?
Viser han tegn på at han gerne vil være inde i længere tid, eller vil han
helst være ude?
Har han haft kløerne i jeres møbler og lign. ting de (få?) gange han har
været inde?
.... skriv alt hvad du mener kan være relevant :)

Min kæreste har føs'dag på fredag, så det kunne jo være en dejlig gave at
give :)
Jeg er sikker på at han vil passe godt ind her, vores kat er nemlig også
"rund"
Vi er meget glad for dyr! Jeg har arbejdet i Aalborg Zoo og det var den
bedste arbejdsplads jeg nogensinde har haft - desværre kunne de ikke beholde
mig, på det tidspunkt så deres budget ikke særligt godt ud tror jeg.

Slut her fra for iaften...

MVH
Gitte, Brian og 3D (det er altså katten)

Fra : Annie

Dato : 27-01-04 10:15

Kære Gitte, Brian og 3D,

Tak for jeres søde brev. Som I kan læse i gruppen, har vi fået to tilbud
(heriblandt jer) om et hjem til Bamse - og det varmer mit "kattehjerte".

I nat forsvandt Bamse ud på tur og i skrivende stund har jeg ikke set ham.
Vi var nødsaget til at tage hjemmefra - og ved, at ham kommer hjem igen, men
hvornår ved vi ikke.

Vi syntes, at både I og det andet par, som godt vil have ham skal have en
mulighed for at være med til at vælge, hvilket sted der er bedst for Bamse
at komme.

Som nævnt andetsteds i skriv om Bamse, så er han ikke kastreret - og
alligevel har han har aldrig markeret noget her i huset (strintet) -
ejheller kradset i noget med sine kløer, andet end i det runde kradsebrædt
(med bolden der kører rundtom i en rille). Han lægger sig på kun de steder,
der er tæpper i stolene (kattetæpper) - eller på spisestuestolene. Helst vil
han ligge ved vores fødder, når vi sidder ved spisebordet - eller sove
henover kradsebrædtet. Hans skæve øjne misser til os engangimellem, ligesom
han siger: Hvor har jeg det altså dejligt..... Egentlig tror jeg godt, at
han kunne blive indekat, for det han allerhelst vil, er at have masser af
kærligned, kæl og opmærksomhed. Hans løbebane - mest her i huset er for det
meste: En tur fra lænestolen, forbi kradsebrædtet og ud til madskålene og
retur igen - indimellem leges med kradsebrædtet.

Skriv eventuelt direte til os med jeres telefonnummer, så ringer jeg til
jer
- de kærligste hilsner fra
Annie
(som også fik tårer i øjnene, da jeg læste de mange søde svar vi fik på
vores indlæg)

Når vi har billederne klar af Bamse, bringer vi en tillægsside på:
www.annieogjohn.dk/bamse.htm - men den bliver først aktiv, når billederne er
taget.

Fra : Axelgaard

Dato : 27-01-04 11:00

> Kære Gitte, Brian og 3D,
> Tak for jeres søde brev. Som I kan læse i gruppen, har vi fået to tilbud
> (heriblandt jer) om et hjem til Bamse - og det varmer mit "kattehjerte".

Ja det kan jeg se, det er da dejligt at der er flere der vil have ham - nu
er problemet ikke større end vi skal finde ud af, hvor _han_ selv helst vil
være :) Håber da at han vil kunne falde til her, men det kan tiden kun
vise...

> [...]
ham.
> Vi var nødsaget til at tage hjemmefra - og ved, at ham kommer hjem igen,

Sådan har han vel været hele tiden?

> Vi syntes, at både I og det andet par, som godt vil have ham skal have
en
> mulighed for at være med til at vælge, hvilket sted der er bedst for Bamse
> at komme.

Nemlig, glæder mig allerede til at se ham!

> [...]
> meste: En tur fra lænestolen, forbi kradsebrædtet og ud til madskålene og
> retur igen - indimellem leges med kradsebrædtet.

Han lyder utroligt meget som vores egen kat :) Han putter i vores seng, på
vores spisebordsstole eller ved/på sit kradsebræt.

Glæder os til at se billederne!

Fra : dpl

Dato : 26-01-04 19:28

Annie wrote:
> Det er vinter, det er koldt og den tamgjorte vildkat vil ind i varmen

Hej Annie!
Sådan en fyr lyder som en oplagt kandidat til vildkat-siden, hvor der
formidles voksne katte. Send gerne en mail, så finder vi ud af noget.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Lene Hansen

Dato : 26-01-04 19:43

Jeg kan fortælle dig at især røde katte er i høj kurs, i hvert fald her hvor
jeg bor. Så prøv dog at sætte en annonce i avisen eller opslag andre steder.

Jeg havde for et år siden en annonce i avisen med to voksne katte, den ene
rød og den anden skildpaddefarvet. Den røde blev der ringet på i to dage, og
ham fandt jeg et meget godt hjem til. Den anden var ikke én eneste
interesseret i. Først senere lykkedes det mig at finde hende et privat godt
hjem, ved en tilfældighed.

Lene

Fra : Annie

Dato : 26-01-04 20:02

"Lene Hansen" <le_ne@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ham fandt jeg et meget godt hjem til. Den anden var ikke én eneste
> interesseret i. Først senere lykkedes det mig at finde hende et privat

Tak for dit råd - vi vil også forsøge at få afsat ham i avisen. Det
hjælper jo noget at høre, at røde katte er i høj kurs

Kærlig hilsen Annie

Fra : Annie

Dato : 26-01-04 20:01

"dpl" <dplahrmann@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sådan en fyr lyder som en oplagt kandidat til vildkat-siden, hvor der
> formidles voksne katte. Send gerne en mail, så finder vi ud af noget.

Det varmer mig utroligt meget, at jeg allerede har fået flere svar på mit
indlæg i nyhedsgruppen - heriblandt fra dig. I morgen vil jeg skrive til dig
på din side - og få taget nogle rigtig gode billede af Bamse jeg kan
medsende.

Kærlig hilsen
Annie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-01-04 19:34

In article <40155351$0$27458$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Annie
<inni@grafisk.dk> wrote:

> Vores egne 5 katte hader ham, selvom han er godheden selv og er
> utrolig kælen så udfordrer vores huskatte ham og hvæser hysterisk - de vil
> ikke indlemme ham i deres flok.

Et lille (standard) spørgsmål . Er han kastreret? For ellers kunne
det være en hjælp til at få de andre til at acceptere ham?

Fra : Annie

Dato : 26-01-04 20:07

"Ann Rudbeck" <webmaster@fjernsiamis.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det være en hjælp til at få de andre til at acceptere ham?
>
> --
> Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte

Kære Ann,
Rent faktisk skule vi kun have 2 katte, de øvrige 3 er tilløbere, som vi
også tog til os (dvs, den ene gik hjemmefra (5 km.) i en alder af 7 år, og
besluttede sig for, at han ville flytte ind hos os, selvom han blev
hjembragt, kom han igen og adopterede os). Vi må erkende, at vi orker ikke
at have flere katte, og skulle igennem al den uro der bliver ved
sammenføringen, som kan tage op til et halvt år.

Tak for dit svar - kærlig hilsen
Annie

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-01-04 20:19

In article <40156560$0$27475$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Annie
<inni@grafisk.dk> wrote:

> Vi må erkende, at vi orker ikke
> at have flere katte, og skulle igennem al den uro der bliver ved
> sammenføringen, som kan tage op til et halvt år.

Okay - det lød bare for mig som om du gerne ville have ham, hvis bare
han kunne enes med de andre.
Held og lykke med at finde en nyt hjem til bamsen

Fra : Gitta Og Ole Christe~

Dato : 26-01-04 20:30

Hej
Hvis han er så dejlig som du siger så er han velkommen her på gården.
vi har 6 katte som er super tolerante , alle reddet fra aflivning , den
senste en lille han kat ,som vores voksene alle har adopteret hanner såvel
som hunkattene, kattene er både ude og inde her og der er masser af plads.
skriv hvis det er noget .

Gitta

Fra : Annie

Dato : 27-01-04 02:49

Kære Gitta og Ole,

Jeg vil meget gerne svare udførligt på alle jeres spørgsmål - også sende
billeder, men har I ikke lyst til at komme og se ham? Vi er gerne vært ved
en beskeden frokost, hvor I ved selvsyn kan se, om det er en kat I kan føle
noget for - og om I har "kemi" med ham.

Nej, han er ikke kastreret - men tænk, han har aldrig markeret noget her
i huset (strintet), heller ikke kradset i noget med sine kløer andet end i
[...]

Jeg tager nogle billeder af ham i morgen formiddag, hvor det er lyst nok
til at få nogle gode billeder af ham.

Indtil da - de kærligste hilsner og tanker fra
Annie (som fik tårer i øjnene, da jeg læste de mange søde svar jeg fik på
mit indlæg)

Fra : Annie

Dato : 27-01-04 09:56

Kære gruppe og kære I der har svaret på vores indlæg..

I nat da vi kom hjem var Bamse væk, vi ved han kommer igen, men ikke
hvornår. Når han kommer hjem igen tager, jeg nogle billeder af ham og sætter
på vores hjemmeside www.annieogjohn.dk/bamse.htm - men først, når vi har
fået taget billeder af ham, bliver Bamse's side aktiv.

Bamse har nu fået tilbudt mulighed for at komme til at bo hele to steder -
det ene sted er på en gård - og et andet par har tilbudt ham et hjem som
indekat. Jeg vil nu tale med begge par - og så tror jeg, at vi finder en
løsning, som Bamse og alle parter ikke mindst - føler er til Bamses bedste.

Indtil videre de varmeste tanker til jer katteejere fra
Annie

Fra : Annie

Dato : 27-01-04 22:26

Så er Bamse kommet på nettet: http://www.annieogjohn.dk/bmse.htm

Fra : Annie

Dato : 27-01-04 22:36

Der var fejl i adressen - jeg prøver igen:
http://www.annieogjohn.dk/bamse.htm

KH Annie

Fra : Kate

Dato : 27-01-04 23:20

"Annie" <inni@grafisk.dk> wrote in

> http://www.annieogjohn.dk/bamse.htm

Ja, han er da en trivelig missekat, så helt galt har du da ikke handlet
Jeg håber at du finder et godt og blivende hjem til Bamse. Flot at
du har taget dig af ham og vil gøre dig den ulejlighed at finde et hjem
til ham.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 28-01-04 06:57

"Annie" <inni@grafisk.dk> skrev i en meddelelse news:4016d9fa$0$1603$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Der var fejl i adressen - jeg prøver igen:
> http://www.annieogjohn.dk/bamse.htm
>
> KH Annie

Hej Annie

Hvor er han bare dejlig!
Jeg håber virkelig, at det løser sig og at han kommer til et nyt godt hjem.
(Han har jo haft det særdeles godt hos dig, kan man se *SS*)
Men hele to par har jo tilbudt at tage ham
- og interessen kan da ikke blive mindre, efter de har set, hvor skøn han er!

Held og lykke og giv lige Bamsekatten en nussetur!

mvh Eva

Fra : Denise

Dato : 28-01-04 10:09

"Annie" <inni@grafisk.dk> wrote in message
> Der var fejl i adressen - jeg prøver igen:
> http://www.annieogjohn.dk/bamse.htm

Hej
Hvor ser han bare dejlig ud. Ja, vi behøver jo ikke spørge om han er
kastreret, det kan man tydelig se han ikke er
Han ser ud til at være i rigtig flot stand, jeg håber han får et dejligt
hjem.

--
Hilsen Denise

Fra : Annie

Dato : 28-01-04 11:27

Kære gruppe,

Bamse søger stadigvæk et nyt hjem, så kan I hjælpe mig dermed, ville jeg
blive meget glad.

Gitte og Brian, som først tilbød, at de kunne have ham, overvejede nøje,
om Bamse ville trives hos dem - og mente efterfølgende ikke, at det ville
blive godt for ham at være tvunget til at være lukket inde i en lejlighed,
når han havde været vant til at gå ude som inde. Det kan jeg godt følge dem
i.

Gitta og Ole har tilbudt, at kan jeg ikke finde et hjem til ham, så vil de
gerne tage ham, hvis aflivning er sidste udvej. Det tilbud er meget flot.
Men forinden vil jeg forsøge at finde et hjem andet til ham - gerne hvor han
kan gå ude som inde og få masser kærlighed og tryghed. Jeg betaler gerne
halvdelen af dyrlægeregningen, når han skal kastreres.

Kærlig hilsen
Annie
Se billederne af Bamse her:

Fra : Leyna

Dato : 28-01-04 13:00

On Wed, 28 Jan 2004 11:26:47 +0100, "Annie" <inni@grafisk.dk> wrote:

> Kære gruppe,
>
> Bamse søger stadigvæk et nyt hjem, så kan I hjælpe mig dermed, ville jeg
>blive meget glad.

Jeg har sendt dig en mail, for han er da godt nok ikke til at stå for.
Skal bare lige ha' overtalt manden.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Annie

Dato : 02-02-04 23:08

Kære gruppe,

Jeg syntes, at I skal være med til at dele min mands og min glæde over, at
vi fik tilbudt et særdeles velegnet, kærligt og pragtfuldt hjem til Bamse.

Vi afleverede ham i går søndag, og modtog samme aften pr. e-mail nogle
dejlige Bamse-billeder fra hans nye forældre, hvor vi kunne se, at han
stadigvæk er den dejlige kærlige og trygge Bamse, som vi afleverede til et
par, som straks blev forført af hans kærlige charme.

Bamse bor nu langt ude på landet, med tre andre katte, 2 hunde og de 2
"skaffemennesker", som de har "ansat" til at sørge godt for dem. Og det kan
vi godt skrive under på, at de gør)

Tilbage står sammenføringen med den store dyrefamilie, men den historie må
den Bamse's nye mor skrive om.

Snip, snap snude...

Kærlig hilsen
Annie & John
-------------

Fra : Pia Nave

Dato : 02-02-04 23:40

Annie wrote:
> [...]
> vi godt skrive under på, at de gør)
>
> Tilbage står sammenføringen med den store dyrefamilie, men den historie må

Hej Annie

Hvor er det altså dejligt at høre Rigtig godt gået!
Håber alt det bedste for Bamse-missen....og hvor er han i øvrigt en
skøøøn kat Han ser mega sød ud med hans lille 'mælke-skæg'

--
Mvh. Pia og 4-kløveret

Fra : Leyna

Dato : 03-02-04 20:54

On Mon, 02 Feb 2004 23:40:06 +0100, Pia Nave <pia_mig@nave.dk> wrote:

>Hej Annie

For at det ikke skal være løgn, så har Bamses mor ikke skiftet navn.
Jeg har blot skippet e'et i enden af navnet!

>Hvor er det altså dejligt at høre Rigtig godt gået!
>Håber alt det bedste for Bamse-missen....og hvor er han i øvrigt en
>skøøøn kat Han ser mega sød ud med hans lille 'mælke-skæg'

Han ER mega sød. Kælen og dejlig. Han virker også ganske tryg og ser
ikke ud til at være bange for noget som helst. Så selve flytningen er
gået smertefrit. Nu skal vi bare ha' damerne og den bette hanmis til
at acceptere ham, så er den i vinkel.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Leyna

Dato : 03-02-04 20:51

On Mon, 2 Feb 2004 23:08:11 +0100, "Annie" <inni@grafisk.dk> wrote:

>Jeg syntes, at I skal være med til at dele min mands og min glæde over, at
>vi fik tilbudt et særdeles velegnet, kærligt og pragtfuldt hjem til Bamse.

Ja, vi har jo plads nok, så det er ikke noget problem.

> [...]
>stadigvæk er den dejlige kærlige og trygge Bamse, som vi afleverede til et
>par, som straks blev forført af hans kærlige charme.

Han er jo også utrolig smuk, og så er han så kærlig at man ikke kan
andet end elske ham. I kan selv se ham her :
http://www.leyna.dk/hunde/bamse/8.jpg

>Bamse bor nu langt ude på landet, med tre andre katte, 2 hunde og de 2
>"skaffemennesker", som de har "ansat" til at sørge godt for dem. Og det kan
>vi godt skrive under på, at de gør)

Der rødmes behørigt.

>Tilbage står sammenføringen med den store dyrefamilie, men den historie må
>den Bamse's nye mor skrive om.

Indtil videre er de ikke umiddelbart overstrømmende glade for
hinanden. Popsie er lidt bange for Bamse, Mini hvæser ligesom hun
plejer, og da Buster slap ud til Bamse (han er delvist isoleret indtil
han falder lidt til her) så var der hvæs og slagsmål. Jeg fik ikke
selv set hvad der skete, men der var da ingen der havde nogle skrammer
bagefter, så måske var det bare to fertile hankatte, der lige skulle
vise sig!
En rigtig go' ting er dog, at Bamse ikke er det mindste bange for
hundene, og mine hunde er glade for alle dyr, så de overfalder ham
nærmest. Det bryder han sig så ikke om, så Vaks fik lige en blodtud i
dag. Der var dog ikke noget at se, da jeg lige havde duppet blodet af
ham, så det kan kun være en ganske overfladisk og lille rift han har
fået. Alt i alt, tror jeg det går meget godt, og han har som den
eneste kat vi har overtaget været 100% renlig lige fra starten. Det er
jo dejligt!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Ragna

Dato : 04-02-04 10:44

Til lykke til både Bamse og jer, Leyna!
Hvor er det dejligt at høre, at endnu en kat har fået et dejligt hjem,
takket være denne NG.
Man kan se på det søde billede af Bamse, at Annie har sørget godt for ham
med mad og omsorg, og hvor var det godt, at du fandt på at søge råd og hjælp
her, Annie - og at Leyna var i stand til at tilbyde Bamse et godt hjem.
Den slags historier varmer helt ind i sjælen!

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Leyna

Dato : 04-02-04 17:27

On Wed, 4 Feb 2004 10:44:24 +0100, "Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk>
wrote:

>Man kan se på det søde billede af Bamse, at Annie har sørget godt for ham
>med mad og omsorg

Ja, underernæret kan man vist næppe kalde ham! *G*
--
Leyna
http://www.big-girls.dk