opereres
Fra : karian.hp

Dato : 26-01-04 13:33

Suk har lige fået at vide at vores hund en cocker på 9 år skal have
fjernet livmoderen. nogen der kender til det og hvad vi kan forvente
af hunden bagefter

mvh
knud

Fra : Holm

Dato : 26-01-04 14:07

"karian.hp" <khp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Suk har lige fået at vide at vores hund en cocker på 9 år skal have
> fjernet livmoderen. nogen der kender til det og hvad vi kan forvente
> [...]

Hej Knud

Tag det ikke tungt !
Det plejer at gå nemt , og du bliver fri for løbetiderne bagefter !
Hunden får som regel fjernet sutur ( tråde) efter ca 10 dage , I skal sørge
for at hun ikke slikker sig i såret , måske får I en krave med hjem !
Efter de 10 dage er hunden som regel som før , og skal bare holde øje med
hendes vægt .
mange hunde får problemer med overvægt efter en sterrilisation.

Hormonelt plejer der ikke at være de store forandringer , men det vil
dyrlægen sikkert fortælle jer endnu mere om !

Ligeledes bliver risikoen for mælkeknuder formindsket betydeligt , og det er
jo en god ting !

Så alt i alt skal du ikke være så bekymret ,..selvom jeg godt kan forstå det
..
Der er jo altid forbundet en risiko med at bedøve dyr , og operationer
....men de fleste dyrlæger er meget dygtige i dag , ...

Held og lykke

Holm

Fra : Lene Hansen

Dato : 26-01-04 14:09

Jeg har fået opereret to hunde p.g.a. livmoderbetændelse og der er intet at
bemærke bagefter. Hunde havde det godt og fik det næsten bedre end før.

Min nuværende newfoundlænder har jeg valgt at lade sterilisere da den blev
gammel nok til det, og der fjerner man jo også livmoderen bl.a. Og hunden
har aldrig vist tegn på noget "som ikke er normalt" af den grund bagefter.

Lene

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 26-01-04 14:14

> [...]
have
> fjernet livmoderen. nogen der kender til det og hvad vi kan

Hej

Ja erfaring med at en tæve for fjernet livmoderen grundet sygdom
kender jeg ikke så meget til ud over at en venindes hund fik
livmoderen fjernet grundet sygdom .. hun havde en dejlig hund i
mange år efter .. men alle mine tæver har fået fjernet
livmoderen(blevet kastreret efter 1. løbetid ... og alle har de haft
et godt langt hundeliv ... så der er bare at stole på at hunden
kommer godt gennem operationen og så tage det med ro et godt stykke
tid efter .. og så har du formentlig din dejlige glade cocker igen
hejhils fra Ami

Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 26-01-04 15:15

"karian.hp" <khp@hotmail.com> wrote in message
> Suk har lige fået at vide at vores hund en cocker på 9 år skal have
> fjernet livmoderen. nogen der kender til det og hvad vi kan forvente
> [...]

Hej Knud

Min gamle Flatcoat fik fjernet livmoderen akut da hun var 9 og kom super
flot igennem det! Hun er nu næsten 12 år gammel og still going strong!
Hun bliver lidt nemmere tyk, men det er til at overse jo!

Held og lykke med det!

Rinnie

--
Flatcoats: Ciko (250692) Jenna (050403) og Robin (200903)
Golden: Chili (160796)

http://www.flatcoated-retriever.dk

Fra : knud poulsen

Dato : 26-01-04 15:29

Mange tak for jeres dejlige svar det hjalp. grunden til den skal fjerne er
at hun har betændelse i den
mvh

knud

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 26-01-04 16:04

"knud poulsen" <khp44@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Mange tak for jeres dejlige svar det hjalp. grunden til den skal
fjerne er
> at hun har betændelse i den
> mvh

Hej Knud

God bedring med hende ..

hejhils fra Ami

Fra : Karina og Christian

Dato : 26-01-04 16:27

"karian.hp" <khp@hotmail.com> wrote in message
[klip]
> Suk har lige fået at vide at vores hund en cocker på 9 år skal have
> fjernet livmoderen. nogen der kender til det og hvad vi kan forvente
> af hunden bagefter

Hejsa Knud

Du har fået nogle rigtig gode svar allerede. Vi bare sige, at det er rigtig
dejligt at se en her i gruppen, der også har en cockerspaniel. Det kan godt
være lidt ensomt her, når man heeeeeele tiden skal høre på historier om lab
og flattere og hvad ved jeg

Hvilken type af cocker er hun? Har du nogle billeder af hende, vi må se?

Rigtig god bedring med hende.

Med venlig hilsen
Karina,
med cocker-blandingen Vaks på 7 år

Fra : kontor

Dato : 26-01-04 17:42

Hej knud
Min hund en berner sennen blev opereret i dec. 2002. (7år gammel)
Hun havde gennem flere år haft problemer med underlivet.
Da hun blev opereret blev de enige om at hele underlivet skulle fjernes.
da hun kom hjem gik der et par dage hvor hun var træt, men efter hånden blev
hun frisk igen.
der var ikke gået lang tid før hun begyndte at opfører sig som den glade og
legesyge hund jeg næsten havde glemt at hun havde været for få år siden.
hun er 8 år nu og der har ikke været nogle meen efter den store operation.
jeg håber dette kan hjælpe dig
jeg ved at det aldrig er sjovt at have en hund som man holder af bliver syg.
hilsen og trøst lene.